Trenger nye stigtrinn til min 1302. Tenkte å kjøpe Heavy Duty-varianten fra Unneberg. Der kan man velge mellom 3 bredder på kromlisten. Hvilken er korrekt til en 1302?
Ønsker å kjøpe stigtrinn i brukbar stand til en 1972 1302. Jeg holder til i Bergen, så noe i ikke altfor lang avstand herfra ville vært bra. Ta kontakt på PM
Jeg har en 1302s som jeg trenger å frakte fra Oslo til Bergen. Er det noen som har en biltransporter som kan kjøres på klasse B som de vil leie bort en helg? (maks totalvekt 1600 hvis jeg skal kjøre med min bil).
Alternativt, betaler jeg en fair pris dersom noen skal kjøre strekningen med tom tilhenger en gang i løpet av sommeren.
Jeg tenkte å bytte hjullager bak når jeg først skal "åpne" trommelen. Hjullageret på den andre siden måtte byttes i forbindelse med forrige EU-kontroll, og jeg måtte la et verksted gjøre jobben pga. mangel på tid og mekkeplass. De brukte laaang tid på jobben, og mente at det satt noe inni h..... godt.
Er det en spesiell type avdrager som lønner seg å bruke til denne jobben? Evt. andre tips som vil gjøre jobben lettere for meg?
Jeg var innom Møller i går, og fikk raskt bekreftet at de tykke lufteslangene som monteres over påfyllingsrøret (som møtes i et T-kryss) ikke leveres lenger fra Møller. De tynne slangene stod det at skulle være i dimensjon 4x3 (antar at det betyr 4mm utvendig og 3mm innvendig) og skulle være av lengde 37cm og 30 cm.
Jeg fant de tykke lufteslangene (de to på hver sin side av T-krysset) hos Wolfsburgwest til en samlet pris av ca $14 + frakt. Noen som har erfaringer med å handle derfra med tanke på fraktkostnader og leveringstid?
Jeg har lekkasje fra returslanger/koblinger som går i øvre venstre hjørne av bagasjerommet (over påfyllingsrøret for bensin). Det dreier seg om den tykke slangen (ca 1cm i diameter) og den tynne slangen som festes på den tykke med en t-kobling (ca. 4-5 mm dia.).
Jeg har en 1972 vw1302 produsert 8.71. Det er en vanlig 1302 med 1300-motor (AB-blokk).
spm 1: Baklokket mitt har 4 sett lufteriller, er det riktig?
spm 2: Forgasseren er en 31-pict3, er det den som ble levert originalt på denne bilen? Jeg mener å ha lest at 31-pict1 var vanlig på disse bilene, men siden det er en 72-modell så kanskje de hadde oppgradert forgasseren fra den som var original på 1302? Hva er forøvrig forskjellen på 31-pict1 og 31-pict3, syns det er vanskelig å finne god informasjon om sistnevnte.
Som nevnt i subject er dette en video jeg fant meget nyttig for å utføre ventiljustering, samt den forklarte grundig hva slags hensikt ventilene har, og hvorfor skikkelig justering er viktig.
Mange tar sikkert dette som selvsagt lærdom, men for meg og sannsynligvis andre "nybegynnere" er denne veldig nyttig.
Det ligger også flere andre treningsvideor fra samme youtube-bruker linket fra denne videoen.
Følger opp denne tråden siden jeg har akkurat det samme problemet med bensinlukt og lekkasje i lufteslangene.
Jeg tenkte å ta meg en tur for å bytte slanger og klemmer i dag, men trenger dimensjonen til de forskjellige slangene (er vel to tykkelser ,en på ca 1cm og en på litt under 0.5 cm). ('71 1302) Er det greit å bare bruke standard biltema drivstoffslange, eller må jeg ha en spesiell type slange for dette?
Ellers takk for flott forum med utrolig mange nyttige svar på det meste!