mai 06, 2024, 23:25:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp!! forstilling/ styring T2 split -67  (Lest 1479 ganger)
cgjerde
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Krokstadelva


Vis profil

« på: juli 18, 2013, 22:12:45 pm »

Hei alle sammen

Jeg har en 1967 splitt buss som jeg skal ha helt i strekk teknisk, før jeg understellsbehandler den. Motor, girkasse samt alt på bakakselen ble totalt overhalt i vinter så der er alt tipp topp.  Blunker

1: Det jeg skal gå løs på nå er forstillingen med alt det fører med seg... Skal bytte sving arm bolt med nye foringer og nye king og link pin kit. Jeg trenger noen som har "brosje" (?) verktøy til dette og eventuelt litt assistanse fra en som har gjort dette før. Hæ

2: Jeg har også en styresnekke som er litt slitt og jeg har lett rundt på internettet etter et rep-kit til denne, men uten hell. Noen her som kjenner til forhandler av dette? Eller må jeg kjøpe helt ny styresnekke? Jeg har litt dødgang i denne og trenger foringer, oljeringer og pakninger. Alt av styreledd og styrearmer er allerede byttet så jeg veit at slarken ligger i svingarmbolten og snekka... ;-( Jeg er klar over at det finnes kit som jeg kan bygge om til tannstangstyring, men ønsker ikke å ta den kostnaden nå.

Håper noen der ute kan hjelpe meg eller tipse meg om noen som kan dette.

Jeg holder til i drammensområdet, men er forholdsvis mobil Blunker Blunker Blunker
Loggført

1969 VW Boble 1300
1967 VW 11W Splittbuss
1970 VW Cab.
1949 350ccm IZH
2013 VW Tiguan

"Er ikke antall liter pr. mil som teller, men smil pr. mil..."
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #1 på: september 11, 2013, 12:05:48 pm »

bumper denne jeg, lurer på det samme
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #2 på: september 11, 2013, 16:59:42 pm »

Har funnet et sted på nettet som overhaler styresnekker, men vet ikke hvordan det er med internasjonale leveranser for dem. Slik jeg forstår koster det 320$ for en styresnekke til bilen din, pluss frakt og toll, men det er mulig dette er inkludert innbytte, slik at du må sende din gamle til dem. Går jo an å sende dem en mail for å høre, busboys@c-zone.net.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: september 11, 2013, 17:46:12 pm »

tips til gamle styresnekker: somregel har da som var av grease tørka ut, og olja ronne ut pga simringane har tatt kveld. nye simringar og vask innvendig + ny flytande grease(ikkje vanlig) og ein god justering - so blir dei mykkkkkkje bedre, viktig å få ut slarkn i den svingarmsbolten og ja
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cgjerde
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Krokstadelva


Vis profil

« Svar #4 på: september 11, 2013, 20:57:32 pm »

Jeg har nå fått tak i brosjeverktøy og senterbolten er nå byttet. Det hjalp litt, men har fortsatt en kneppelyd og dødgang på rattet! Trenger sårt rep-set til dette! Det stemmer at snekka muligens er tørr da den er veldig fuktig under ;(

Tenkte jeg skulle ta denne jobben på vinteren og gidder ikke sende avgårde den gamle snekka for å få den overhalt av andre! Skrur man selv, lærer en bilen å kjenne!!!

Råd og tips om hvor dette kan skaffes mottas med takk.
Loggført

1969 VW Boble 1300
1967 VW 11W Splittbuss
1970 VW Cab.
1949 350ccm IZH
2013 VW Tiguan

"Er ikke antall liter pr. mil som teller, men smil pr. mil..."
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: september 12, 2013, 17:04:40 pm »

trur ikkje da er so lett å få deler til dette:/
men somregel so trenger du heller ikkje skifta deler, dvs kun standard ting, som simringer og lager, som du får tak i uansett. pakninger kan du laga deg.

ta ein kikk her, omtrent samme jobben: http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=5530

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!