mai 14, 2024, 13:23:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål angående Airride  (Lest 5537 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #30 på: februar 02, 2012, 15:26:04 pm »

Det jeg burde er å legge hodet i bløtt og tenke om hele greia. Det er ikke noe problem å lagre opp sylinderen i bakkant slik at den er leddet "alle veier" og den da kunne gått rett på justeringen, men hvor fester jeg da plata som vender kreftene fra horisontal til vertikal? Jeg har en jobb her.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #31 på: februar 02, 2012, 17:01:44 pm »

Det bør lages rimelig solid, et slik system må vel ikke bare bære bilens front, det blir vel også utsatt for alle kreftene som blir videreført fra bilens fremre hjuloppheng og inn i tosjonsstavene.
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #32 på: februar 02, 2012, 21:54:29 pm »

Det bør lages rimelig solid, et slik system må vel ikke bare bære bilens front, det blir vel også utsatt for alle kreftene som blir videreført fra bilens fremre hjuloppheng og inn i tosjonsstavene.

Ikke noe problem Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #33 på: februar 03, 2012, 14:43:34 pm »

Så du senkesystemet fremme på "Der Express" på scc 2008 ? Denne hadde noe liknende det du snakker om men da i form av en spak i cupè med et stag fremover som justerte høyden på pumaen. Ikke helt air ride men tilsvarende. Så ikke helt trygt ut heller....

Senkemetoden som var brukt på "Der Express" var en så dårlig løsning at selv amerikanerne gav den opp allerede på 70 tallet. Det sier vel sitt? Den nye eieren har satt forstillingen på museum der den hører hjemme og montert konvensjonell alu forstilling.

Kan godt forstå det... jeg husker at vi lo godt av den løsningen der. Men han dro noen drag på stripa med den forstillinga på scc i 2008 lell...
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!