2073
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Endelig skræver hun!
|
på: februar 25, 2008, 21:49:59 pm
|
Kan du ikke ta et bilde rett bakfra på plant underlag så vi får se omfanget av skrevingen i riktig perspektiv?
Og jeg er helt enig: støtfangere og jevn senking = GOOD
|
|
|
2075
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med pedalsettet
|
på: februar 24, 2008, 13:25:40 pm
|
Det går ann å demontere, men kan sitte litt godt. Husker ikke helt rekkefølgen, men man ser det hvis man har en sprengskisse. Enkleste er å bytte ja
|
|
|
2078
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Div til min 68
|
på: februar 23, 2008, 12:04:56 pm
|
Baksetebunnen skal være OK stand mener jeg. Høyttalerene har levd i bilen i ungdommens dager, så de er spilt inn hvertfall Hjemme til påske snart, så da kan vi jo avtale noe. Radio leter jeg litt etter ja, helst original til 1970 boble.
|
|
|
2079
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet
|
på: februar 23, 2008, 12:00:40 pm
|
Problemet med å legge største kvadraten rett til lykten er den utrolig tungvinte måten VW har lagt opp strømnettet/lyktkonstruksjonen på... Altså slik det er nå har jeg koblet det nye tykke ledningsnettet inn i en multiplug på lykta, og derfra ligger originale nettet inne i lykta til pæra. De tynneledningene er kun noen få 5-10 cm.
Vil helst prøve å unngå å måtte koble utenom dem, så den korte lengden burde forhåpentligvis gjøre sitt til at det ikke blir noe stort problem.
|
|
|
2085
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet
|
på: februar 22, 2008, 22:34:04 pm
|
Har nettopp gjort dette.
Målte før ca 13,2 V på lykta, nå er det ca 13,8-9 volt.
Men på batteriet måler jeg 14.2 volt, altså er det potensiale til mere skulle man tro?
Kabeltverrsnitt bør vel ikke påvirke spenningen? Jeg måtte bruke originale ledningene inne i selve lykta (takk til VW for et skikkelig klønete patent), men disse er korte og ellers av strekket ligger det tykkere ledninger.
Jordingen: denne har jeg dratt til to karosseri-skruer. Denne påvirker vel en del? Skal ta å pusse av punktene senere, men rakk det ikke i det trønderske været som slukket all skrulyst.
Ellers synes jeg at jeg så forandring. Det lyste bra, før var det vel mer stearinlys tendenser. Hvor mye viljen til at det skulle lyse bedre er jeg usikker på, men det var vel verdt en liten time med loddebolt og skruing.
1 V spenninstap = 50% lysstyrke synes jeg at noen sa på VW2you?
|
|
|
2086
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Radio til 1970 boble
|
på: februar 21, 2008, 22:25:31 pm
|
Noen som har en slik liggende?
FM bånd er et must, må passe rett inn i Bobla (helst en type som var standard til VW), og må være i plug&play(pray) stand...
Ellers tar jeg gjerne i mot noen tips om hvilke typer som er "riktig" til en 1970 modell. Altså navn/type.
Høyttalere til plassering bak gitterne i dasjbordet: finnes dette fortsatt? type/størrelse?
|
|
|
2090
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espen`s T1 66
|
på: februar 19, 2008, 21:45:54 pm
|
Du borrer ut punktene langs ytterkant og noen inni motorrom. Og så må du fjerne en slags tinning som ligger i skjøten. Raskt og enkelt med et punktsveisbor. Mener å huske at det ikke var noen skikkelige helsveiser.
|
|
|
2092
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65
|
på: februar 18, 2008, 22:16:59 pm
|
Vanskelig å se på bildet, der må man nesten bare sammenligne med et originalt. Såvidt jeg har skjønt hender det at sporene ikke er kuttet dype nok.
Nærmer seg jo med stormskritt det her... Jeg har jo ikke kommet en skrue lenger omtrent selv, så kudos!
|
|
|
2093
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Gass til sveising.
|
på: februar 18, 2008, 16:48:56 pm
|
Husker det var en på VW2you som gav en god mulighet til rimelig gass/flaske leie.
Har noen tips her? Jeg sveiser jo ikke mye akkurat, så trenger kanskje ikke en 20L flaske pr år da leien blir høyere enn verdien av gassen
|
|
|
2094
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65
|
på: februar 18, 2008, 10:52:05 am
|
Det er godt! Hva synes du om remhjulet forresten? Hvilken størrelse er det, og er oljesporene kuttet riktig, samt diameter mot veiva
|
|
|
2096
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65
|
på: februar 18, 2008, 10:37:20 am
|
Det er godt det er sånne ting Da er det bare å erklære at man må ha en pause, og så starter man på ny frisk senere. Veiva og remhjulet er jo låst i forhold til hverandre, så hvis remhjulet er riktig lagd så skal TDC tilsvare at veiva peker rett ut og råden er på topp, så lenge VW gjorde jobben sin hvertfall.
|
|
|
2098
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse.
|
på: februar 17, 2008, 13:29:43 pm
|
I bunn og grunn er det vel å ta av hjullagrene, løsne akselrøret inne ved girkassa og dra av det. Så er det å løsne drivakselen med den store låsringen og dra den ut med glidestener etc.
Så er det å gjøre operasjonen i revers og ferdig. Egentlig skal det måles at glidestener, aksler og det lille drevet passer sammen (husker ikke navnet på det). Finnes glidestener i forskjelllige størrelser.
|
|
|
2099
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rustløser
|
på: februar 16, 2008, 15:38:01 pm
|
Her var det i gang ja Flott med erfaringer Erik: tar gjerne artikkelen. Tysk går helt fint WD40 har jeg dårlig erfaring med. Bolter som har rustet fast har vært akkurat like fast etter å ha blitt jevnlig oljet med denne, og ikke har jeg sett spor av olje på gjengene etter å ha fått den ut heller. Så i praktisk bruk har jeg ikke positive erfaringer. Derimot som fuktdriver og lett smøring på gjengene så fungerer den fint. Dette burde jo stå en del om i testen som henvises til, så gleder meg til å lese.
|
|
|
2100
|
Forum / Problemløseren / Rustløser
|
på: februar 16, 2008, 11:49:59 am
|
Hvilken type anbefales? Og hvor kjøpes den
Må være krypende og fungere i motsetning til sølevann av typen WD40 som har en helt annen jobb i mine øyne.
|
|
|
|