mai 15, 2024, 19:14:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 74
2071  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fraktmulighet: Stavanger-Oslo på: februar 26, 2008, 15:32:15 pm
Jeg har et sveiseapparat hos Trond Dahl, og det skal til meg i Bærum.

Hvis du får med det er det flott!
2072  Forum / Snikk-snakk / Sv: Endelig skræver hun! på: februar 25, 2008, 21:58:15 pm
Dette er jo bilpornografi på sitt beste  Øyerulling

2073  Forum / Snikk-snakk / Sv: Endelig skræver hun! på: februar 25, 2008, 21:49:59 pm
Kan du ikke ta et bilde rett bakfra på plant underlag så vi får se omfanget av skrevingen i riktig perspektiv?

Og jeg er helt enig: støtfangere og jevn senking = GOOD
2074  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Starter ønskes på: februar 24, 2008, 21:39:48 pm
Har det i Bærum, rett ved Oslo
2075  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med pedalsettet på: februar 24, 2008, 13:25:40 pm
Det går ann å demontere, men kan sitte litt godt. Husker ikke helt rekkefølgen, men man ser det hvis man har en sprengskisse.

Enkleste er å bytte ja Blunker
2076  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: felger og skjermer på: februar 24, 2008, 12:04:28 pm
Germanlook = Kerscher med leppe!

http://www.mikes-boxerservice.com/luftwaffe.php

Bilde:
2077  Forum / Teknisk, teori og praksis / Elektronikk: deler til å bygge om bryter til elektrisk vindusspyler på: februar 23, 2008, 18:17:14 pm
Har vindusviskerbryter på dashbordet. Vrir for visking, og trykker på senteret for spyling.

Jeg ønsker å bygge om denne til å ikke åpne for trykkluften, men til å aktivere spylermotor.
Noen som har noen tips om hva man kan bruke/gjøre?

2078  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Div til min 68 på: februar 23, 2008, 12:04:56 pm
Baksetebunnen skal være OK stand mener jeg.

Høyttalerene har levd i bilen i ungdommens dager, så de er spilt inn hvertfall Glad

Hjemme til påske snart, så da kan vi jo avtale noe.

Radio leter jeg litt etter ja, helst original til 1970 boble.
2079  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet på: februar 23, 2008, 12:00:40 pm
Problemet med å legge største kvadraten rett til lykten er den utrolig tungvinte måten VW har lagt opp strømnettet/lyktkonstruksjonen på... Altså slik det er nå har jeg koblet det nye tykke ledningsnettet inn i en multiplug på lykta, og derfra ligger originale nettet inne i lykta til pæra. De tynneledningene er kun noen få 5-10 cm.

Vil helst prøve å unngå å måtte koble utenom dem, så den korte lengden burde forhåpentligvis gjøre sitt til at det ikke blir noe stort problem.
2080  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Div til min 68 på: februar 23, 2008, 11:26:48 am
Har en svart baksete bunn i stoff

Har noen 6*9 høyttalere liggende som du kan få med deg også.
2081  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet på: februar 22, 2008, 23:40:26 pm
ahh.. Selvfølgelig høyest verdi ja! Ellers hadde det blitt for dumt...

Skal gi et forsøk! Glad

Takk for hjelpen
2082  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet på: februar 22, 2008, 23:21:08 pm
Altså måle med en pinne på batt + og inn til pære, og på jordingspunkt ut av lykt og minuspol, og så sammenligne disse målingene? Den målingen med lavest verdi = synderen?

2083  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet på: februar 22, 2008, 23:10:09 pm
Jeg vet jeg har bedre enn før... Ca +0,5 Volt på begge lyktene i forbedring.

Men om jeg klarer å øke til den fulle kapasiteten? Det skal vel være et spenningsfall uansett over pæra, men så stort?
2084  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Radio til 1970 boble på: februar 22, 2008, 22:35:09 pm
har en sånn


Den så bra ut den HP! Org VW ser det jo ut til. Har du noen typebetegnelse etc så skal jeg sjekke "korrektheten" av den?

Vet du om den virker?
2085  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet på: februar 22, 2008, 22:34:04 pm
Har nettopp gjort dette.

Målte før ca 13,2 V på lykta, nå er det ca 13,8-9 volt.

Men på batteriet måler jeg 14.2 volt, altså er det potensiale til mere skulle man tro?

Kabeltverrsnitt bør vel ikke påvirke spenningen? Jeg måtte bruke originale ledningene inne i selve lykta (takk til VW for et skikkelig klønete patent), men disse er korte og ellers av strekket ligger det tykkere ledninger.

Jordingen: denne har jeg dratt til to karosseri-skruer. Denne påvirker vel en del? Skal ta å pusse av punktene senere, men rakk det ikke i det trønderske været som slukket all skrulyst.

Ellers synes jeg at jeg så forandring. Det lyste bra, før var det vel mer stearinlys tendenser. Hvor mye viljen til at det skulle lyse bedre er jeg usikker på, men det var vel verdt en liten time med loddebolt og skruing.

1 V spenninstap = 50% lysstyrke synes jeg at noen sa på VW2you?

2086  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Radio til 1970 boble på: februar 21, 2008, 22:25:31 pm
Noen som har en slik liggende?

FM bånd er et must, må passe rett inn i Bobla (helst en type som var standard til VW), og må være i plug&play(pray) stand...

Ellers tar jeg gjerne i mot noen tips om hvilke typer som er "riktig" til en 1970 modell. Altså navn/type.

Høyttalere til plassering bak gitterne i dasjbordet: finnes dette fortsatt? type/størrelse?
2087  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 12 V BLAUPUNKT radio 70-talls på: februar 21, 2008, 22:22:49 pm
Skal denne inn bak en dekk-plate eller noe?

2088  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Type3 4-bolt bremser på: februar 21, 2008, 21:58:32 pm
Trenger vel bakplata også


HP: har du en type3 jeg kan skru det av?

2089  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Linjeborring, hvor? på: februar 21, 2008, 18:05:08 pm
Reierstad på Kløfta.

2090  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espen`s T1 66 på: februar 19, 2008, 21:45:54 pm
Du borrer ut punktene langs ytterkant og noen inni motorrom. Og så må du fjerne en slags tinning som ligger i skjøten. Raskt og enkelt med et punktsveisbor. Mener å huske at det ikke var noen skikkelige helsveiser.



2091  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Type3 4-bolt bremser på: februar 19, 2008, 16:28:11 pm
Hub+ trommel ønskes kjøpt. Ikke gravrust og helt nedslitt.

Hvis noen tilfeldigvis har nye bremsesko, pumper og monteringssett så tar jeg det også.
2092  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: februar 18, 2008, 22:16:59 pm
Vanskelig å se på bildet, der må man nesten bare sammenligne med et originalt. Såvidt jeg har skjønt hender det at sporene ikke er kuttet dype nok.

Nærmer seg jo med stormskritt det her... Jeg har jo ikke kommet en skrue lenger omtrent selv, så kudos!
2093  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gass til sveising. på: februar 18, 2008, 16:48:56 pm
Husker det var en på VW2you som gav en god mulighet til rimelig gass/flaske leie.

Har noen tips her? Jeg sveiser jo ikke mye akkurat, så trenger kanskje ikke en 20L flaske pr år da leien blir høyere enn verdien av gassen
2094  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: februar 18, 2008, 10:52:05 am
Det er godt! Glad

Hva synes du om remhjulet forresten? Hvilken størrelse er det, og er oljesporene kuttet riktig, samt diameter mot veiva
2095  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vakum og Weber nyskjerrighet. på: februar 18, 2008, 10:39:47 am
http://auto.howstuffworks.com/ignition-system4.htm

Du finner mye på nett, så leter du litt kan du lese til du stuper. Thesamba forumet er meget bra

www.thesamba.com


Kort forklart er vakumklokka der for å justere tenningstidspunktet i forhold til motorlast.
2096  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: februar 18, 2008, 10:37:20 am
Det er godt det er sånne ting Glad Da er det bare å erklære at man må ha en pause, og så starter man på ny frisk senere.

Veiva og remhjulet er jo låst i forhold til hverandre, så hvis remhjulet er riktig lagd så skal TDC tilsvare at veiva peker rett ut og råden er på topp, så lenge VW gjorde jobben sin hvertfall.
2097  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65 på: februar 18, 2008, 07:26:15 am
Er det ikke stempel nr 2 som peker ut der?

1 er nærmest svinghjulet på høyre side sett bakfra.
2098  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan bytte fra Lange til korte aksler, 4 til 5 hull på 1300S kasse. på: februar 17, 2008, 13:29:43 pm
I bunn og grunn er det vel å ta av hjullagrene, løsne akselrøret inne ved girkassa og dra av det.
Så er det å løsne drivakselen med den store låsringen og dra den ut med glidestener etc.

Så er det å gjøre operasjonen i revers og ferdig. Egentlig skal det måles at glidestener, aksler og det lille drevet passer sammen (husker ikke navnet på det). Finnes glidestener i forskjelllige størrelser.
2099  Forum / Problemløseren / Sv: Rustløser på: februar 16, 2008, 15:38:01 pm
Her var det i gang ja Glad Flott med erfaringer

Erik: tar gjerne artikkelen. Tysk går helt fint

WD40 har jeg dårlig erfaring med. Bolter som har rustet fast har vært akkurat like fast etter å ha blitt jevnlig oljet med denne, og ikke har jeg sett spor av olje på gjengene etter å ha fått den ut heller. Så i praktisk bruk har jeg ikke positive erfaringer. Derimot som fuktdriver og lett smøring på gjengene så fungerer den fint.

Dette burde jo stå en del om i testen som henvises til, så gleder meg til å lese.
2100  Forum / Problemløseren / Rustløser på: februar 16, 2008, 11:49:59 am
Hvilken type anbefales? Og hvor kjøpes den

Må være krypende og fungere i motsetning til sølevann av typen WD40 som har en helt annen jobb i mine øyne.

Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 74
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!