mai 11, 2024, 10:06:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: får ikke ut dynamoen....  (Lest 693 ganger)
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: mars 17, 2011, 21:29:52 pm »

Trenger gode tips til å få ut dynamoen på en 1500 motor...
har prøvd en del, men den vil ikke ut. virker som at vifta er større enn hullet i viftehuset.. eller er det bare så j.*,li trangt?
har løsnet viftehuset, og løftet det litt opp og frem. men alikevel vil den ikke ut.
har også prøvd å løsne 36mm bak på vifta, men den og sitter jo som pok*er..så det gikk heller ikke...
Noen som har noen gode tips?
får jeg løftet viftehuset mer opp om jeg fjerner motorlokket? det stanger opp i hengslene til lokket nå..

-Eivind
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: mars 17, 2011, 21:35:28 pm »

Om du tar av lokket og brakettene som det sitter i så kan du løfte ut hele viftehuset ja... Husk å ta av staget til termostaten som sitter festet til spjellene i viftehuset. Denne er festet på høyre side av huset, på innsida. Om du da kjører med spjell og termostat da Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #2 på: mars 17, 2011, 21:39:30 pm »

Om du tar av lokket og brakettene som det sitter i så kan du løfte ut hele viftehuset ja... Husk å ta av staget til termostaten som sitter festet til spjellene i viftehuset. Denne er festet på høyre side av huset, på innsida. Om du da kjører med spjell og termostat da Blunker

når du sier brakettene.. mener du da de 2 10mm skruene som sitter på hver sin side av viftehus?
og hvordan løsner jeg staget til termostaten? hvordan kommer jeg til dette?
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #3 på: mars 17, 2011, 22:15:23 pm »

Det han snakker om er hengslene som motorluken sitter på, som sitter med 3stk M8 vis jeg ikke husker helt feil. Det er to slikke hengsler. Vi snakker da om å fjerne hele motorluke med hengslene. Glad
For å være ærlig, så høres det litt ut som om at vifte din har vridd seg, kanskje pga for mye turtall. Vet du om motoren har hatt mye høyt turtall? Høyt turtall kan nemlig føre til at viften vrir seg eller tvister seg, slik at fremre og bakre plate på viften bli eksentriske i forhold til hverandre som igjen fører til at du ikke får den ut av viftehus. Den store muttere på baksiden skal sitte godt hehe, så jeg har brukt muttertrekker ved fjerning av disse. Skal skrus igjen med moment.
Håper dette hjelper litt Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: mars 17, 2011, 22:26:13 pm »

Om du tar av lokket og brakettene som det sitter i så kan du løfte ut hele viftehuset ja... Husk å ta av staget til termostaten som sitter festet til spjellene i viftehuset. Denne er festet på høyre side av huset, på innsida. Om du da kjører med spjell og termostat da Blunker

når du sier brakettene.. mener du da de 2 10mm skruene som sitter på hver sin side av viftehus?
og hvordan løsner jeg staget til termostaten? hvordan kommer jeg til dette?


Ja de to må du også fjerne, de holder huset til kjøleblekk over sylindre... Staget til termostaten fjerner du ved å skru termostaten av staget mellom sylinder en og to. Sitter inni en brakett under der Osteaktig Osteaktig
Loggført

Mvh
Reiel
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!