Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
|
92
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2275 sett
|
på: februar 27, 2019, 15:16:48 pm
|
Hei, hvilken lengde er det på rådene? Er det Chevy eller VW diameter på rådene?
Lengden er 5.400" og det er VW diameter på rådene Ok, takk. Var det mye tilpassing av kammen for å få nok klaring mot rådene i motoren du hadde dette i? Nei ikke så mye, men litt Kammen jeg brukte var en Engle W-125 [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
93
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2275 sett
|
på: februar 27, 2019, 13:24:10 pm
|
Hei, hvilken lengde er det på rådene? Er det Chevy eller VW diameter på rådene?
Lengden er 5.400" og det er VW diameter på rådene
|
|
|
94
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2275 sett "SOLGT"
|
på: februar 26, 2019, 15:25:27 pm
|
Selger følgende som en pakke Komplett 82mm DPR veiv (med drev, passstifter ol.) CB Super race H-råder med arp bolter Mahle sylindersett 94x82 smidd Svinghjul lettet 12V Forsterket svinghjulsmutter Trykkplate 200mm 1700lbs Lamellplate Veiv, svinghjul og trykkplate er avbalansert hos Rotorkontroll AS Alt er kjøpt nytt av meg og har gått 50 mil på gata + 2 ganger i bremsebenk Alt er i orden og ingen slitasje Pris 7000,-kr [attachment=1]
|
|
|
96
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Python 42mm med varmepotter selges
|
på: februar 21, 2019, 14:53:54 pm
|
Går denne innunder orginal bakplate og skjermer uten modifikasjoner? Og passer den til std. motor, eller må man ha digre forgassere og sylindre for at det skal fungere?
Ja den passet fint under min original 61 boble uten modifikasjoner (måtte bare ta vekk en liten bit av skvettlappene) Jeg har brukt det på en 2,3l blir nok litt i overkant på en original motor vil jeg tro, der er det nok andre som er bedre, men vil nok fysisk passe
|
|
|
99
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Topper til 1915
|
på: februar 20, 2019, 12:07:48 pm
|
Jeg har et par CB mini wedge port topper jeg kan selge for 5000,- kun gått ca 50 mil følger med tilpassede innsug fra csp til 44 mm idf Se bilde for data på toppene [attachment=1]
|
|
|
101
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 12V på 6V elektrisk choke
|
på: august 24, 2018, 19:19:02 pm
|
Nei. Mest sannsynlig vil den gå i stykker, i beste fall vil den gå av alt for fort. Beste er å finne en 12V som passer. Du kan også måle motstanden i 6V elementet og finne en motstand med samme verdi og sette i serie før elementet. Da vil motstanden "spise opp" halvdelen av volten og elementet får 6V. Som en nødløsning for EU kan du justere bort hele choken ved å løsne de tre skruene som holder elementet og vri elementet til spjeldet er åpent. Vil sikkert ikke være den greieste motoren å kjøre før den er varm Takk, lærer stadig noe nytt
|
|
|
103
|
Forum / Problemløseren / Sv: Utfordring ved montering av innsugsmanifold
|
på: august 06, 2018, 14:44:32 pm
|
Her er hva jeg har gjort for å få montert nyere type motor i min 61 mod uten å måtte skru motoren i biter Kappinga bak er til dynamo akselen Kappinga foran er til varmepottene (CSP ) Hadde tidligere en annen 61 mod hvor nyere motor kunne monteres komplett uten å modifisere karosseriet, så vet ikke hvorfor det ikke går med den jeg har nå (hadde 1835 i den gamle, 2,3l i den nye, så den er jo litt bredere) [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
109
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-med tilsynets velsignelse
|
på: september 22, 2017, 18:50:13 pm
|
Ser du har forskjellig caster fra side til side. Caster og camber er ikke justerbart på den typen forstilling, det eneste du får gjort er å shimse den etter tabell og justere spissing. Kan være slitasje i armene men også at forstillingsrøret ikke er rett. Det er ikke uvanlig om det er en ettermarkeds senkeforstilling. Ser også at det på begge målepapirene brukes spesifikasjoner til 1970 VW. Den har en helt annen forstilling med justerbar camber og caster, usikker på om det skal være samme mål på kingboltforstillingene..
Har fått tak i noen andre armer, så jeg har begynt jobben med å bytte disse for å se om det hjelper. har kjøpt meg en camber måler også så jeg får sjekket litt før jeg sender den til ny forstillingskontroll. Jeg har jo shimset opp dette selv, så det kan fort være at jeg har fått shimset noe feil første gangen Har også handlet inn et par castershims jeg lurte på å montere, evt. bare på ene siden. Skal prøve å sjekke om forstillingsrøret er rett, det er som du skriver en ettermarkeds senkeforstilling. Jeg har funnet noen forstillingsmål på nettet, og der står det samme mål på alle type 1 modellene fra 1960 til 1968 og de målene er omtrent helt like som de som står på spesifikasjonene til 1970 mod.
|
|
|
117
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmepotte wier
|
på: september 15, 2017, 06:46:42 am
|
Viren det er bilde av har 2 virer, det ser bare ikke slik ut på bilde. kjøpte selv en slik en fra hot shop I sommer og den passet fint til min 1961 mod med nyere motor/varmepotter Bare husk å montere den riktig! lengden på viren er ikke lik på høyre og venstre side (Snakker av erfaring, jeg måtte kjøpe 2 stk.)
|
|
|
118
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-med tilsynets velsignelse
|
på: september 14, 2017, 18:46:57 pm
|
Lenge siden oppdatering her, men noe er da blitt gjort Motor har vært hos JeeRacing for justering og måling av effekt, så nå går motoren som den skal. Målte 140 hk og nesten 200 Nm hos Jee Motoren ble deretter satt inn i bilen og levert til ny effektmåling hos Auto Consult i Skotselv og har nå fått utskrift derfra til å vise biltilsynet [attachment=1] Kunne ikke truffet noe særlig bedre på effekt og dreimoment Mangler nå bare papirene for 4-hjul kontroll før visning Hadde den først på en kontroll med dette resultatet [attachment=2] Når jeg først var hos Auto Consult fikk jeg de til å ta en ny 4-hjul kontroll, da jeg ikke kunne skjønne at målene kunne være så gale og den så slik ut [attachment=3] og jeg har ikke gjort noe med forstillingen Målene er fortsatt utenfor, så jeg skal prøve å bytte bærearmene i tilfelle de er skeive
|
|
|
|