mai 04, 2024, 01:27:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?  (Lest 1559 ganger)
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: mars 11, 2013, 20:45:58 pm »

Fordeleren i bussen har vakumklokke med 2 nippler. Alle slangene var borte da jeg kjøpte den, så jeg har bare prøvd meg litt frem. Nå har jeg lagt slanger fra forgasseren til begge uttakene på fordeleren. Det er jo et par tre nippler på luftfilteret i tillegg. Det er nok til en noe nyere motor, men fortsatt bedre enn ingenting. Har søkt litt på nettet etter bilder, men har ikke lykkes i å finne ut hva som er riktig. Noen som har formening?
Bytte klokke?
Loggført

Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #1 på: mars 11, 2013, 21:14:51 pm »

Den bakre vakum nippelen skall vell på nippelen du kansje har på innsuget rett under forgasseren? Har du ikke den nippelen kan du vell bare droppe den slangen Rekker tunge tror det funker uten den, men jeg er ikke helt sikker..... er vell uansett den du har der som er viktigst siden att den trekker fortenning, den andre er vell for å trekke tilbake motsatt vei når du brått slipper gassen.
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: mars 12, 2013, 12:30:40 pm »

Stod et Lucas lokk på. Er det riktig fordeler til en AD motor? Har ikke sett den vakumklokken før
Loggført

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 12, 2013, 13:15:32 pm »

Wbx klokke kansje ? Meine eg har lik, å der har eg brukt den nippelen lengst framme.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #4 på: mars 12, 2013, 17:11:28 pm »

Hadde slik fordeler på min 1600 AD, da med lufte nippel på innsuget og, så tror den er standard på noen 1600 hvertfall.
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: mars 14, 2013, 02:19:49 am »

var vel eit forsøk på å få ei meir miljøvennlig gange på motoren. før du legger ned meir arbeid, sjekk att vakumklokka faktisk funker på begge stusser. desse har ein større tendens til å svikta enn dei enkle. og vist den er føkt so sett du på ei vanlig som du koblar til gassaren.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
type2b
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted: Søgne



Vis profil
« Svar #6 på: mars 14, 2013, 19:51:10 pm »

Slik


* 4871472.jpg (52.27 KB, 640x477 - vist 162 ganger.)
Loggført
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #7 på: mars 14, 2013, 22:33:34 pm »

Glimrende! Takk!
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!