mai 02, 2024, 15:39:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5]
121  Forum / Snikk-snakk / Sv: Utstyr De vil ha glede av - Tilbehørskatalog fra Harald A. Møller på: februar 01, 2008, 23:20:43 pm
Å ja, har den også + mange andre tilbehørskataloger fra en svunnen tid. Rota mye i hanskerommene på huggere på 80-tallet og det er gjerne der de ligger sammen med gamle vognpapirer. 

Stian
122  Forum / Drag-race / Sv: Drag flip.. på: januar 30, 2008, 21:23:37 pm
Liv Berstad var på tur rundt i en Chevelle på 80-tallet en gang, men stoppet på hengerfestet og spant i løse lufta. Har prøvd å lete på nettet etter bilder men...   Bilen er derimot ofte å se på Gardermoen, fortsatt med oppskrapet hengerfeste.  Glad

Stian   
123  Forum / Drag-race / Sv: snadder innredninger.. på: januar 30, 2008, 20:40:37 pm
Mange lekkre innredninger ja. Noe av det beste jeg har sett er den svenske Chevy twin-turbo pickupen. Og ikke minst Terje Håkonsens Firebird. Vet det blir skrudd mye i vinter nå som dollaren er som den er. Pintoen til Granlunds Racing får en ny 620 motor  med topper,gasser og innsug. Yter ca 900 HK og trenger racefuel. Flere satser på E85 fuel der det tydligvis er mange "gratis" hester å dra ut."Drosja" kommer på banen igjen etter  sesongs hvile siden '86. Denne gangen med ny motor for å klare 7.5/300. Og med fuelcelle som klarer mer enn en burnout og ett drag. Den forrige motoren gikk tom for metanol og totalhavarerte.150 store også... Trist  Noen her som tenker på E85 til sommeren??? Eller vet om noen som tenker i de baner i en flat4???

Stian   
124  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Modell biler/byggesett på: januar 29, 2008, 23:33:51 pm
Pris på Vanagon Camper-settet?

Stian.
125  Forum / Snikk-snakk / Sv: Få se hvor gode dere er.. på: januar 28, 2008, 20:38:44 pm
3078!!!
Stian Glad
126  Forum / Snikk-snakk / Sv: forbruk på: januar 25, 2008, 21:57:14 pm
Bug-Runturene har de siste årene gått unna på 0,63 på mila. Platta'n i matta'n over lang tid kjennetegner turene dit, selv om det ikke akkurat går så fort. Standard 1200 og 34 elleville hester.

Stian   
127  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr på: januar 25, 2008, 21:42:48 pm
Er det noen som vet om effekten i motorene er oppgitt i DIN?

Stian
128  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Drømmen som brast. på: januar 21, 2008, 22:37:32 pm
Uffda, dette var ikke bra, men etter det jeg kan se er den fullt mulig å redde. Mye jobb, men det er denne bilen verdt!
Lykke til.

Stian
129  Forum / Snikk-snakk / Sv: Få se hvor gode dere er.. på: januar 20, 2008, 16:42:27 pm
1292!  Glad
Stian
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: Minneord for Bjørn Tommy på: januar 20, 2008, 16:22:44 pm
Dette var triste nyheter. Kondolerer.

Stian
131  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Microbus på: januar 20, 2008, 16:19:22 pm
Ringte en kompis av meg idag og lurte på hvordan det sto til. Han var litt nede. Hans '96 Voyager har fått motorbank etter 170000 km. og veiva er visstnok såpass at den må slipes. Bilen betalte han 140000 for for 3 år siden og er påkostet nesten 100000 for å holde den ved like!!! Og er litt i villrede om hva han skal gjøre. Skjønner han godt. Noen her som vet om en grei turbodieselmotor til en grei pris til en sånn bil noe sted?   

Stian
Tlf 917 93 541
132  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bergen`s store sønn har dag idag! på: januar 19, 2008, 11:11:10 am
Grattis Frode!
Stian
133  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fersk type 2 eier på: januar 18, 2008, 12:55:13 pm
Obs, i min begeistring over denne bilen leste jeg nok Jee's kommentar med hodet  under armen... Men uten å ha sett bilen er er vel en beredskapsbil i brannvesenet ikke akkurat en originalbil. Hva skal brannvesenet med det? Bilen er mest sannsynelig modifisert for å kunne gjøre en jobb som beredskapsbil i brannvesenet og er derfor i mine øyne ikke et urørt utgangspunkt heller. Vil anta at dette er gjordt for såpass lenge siden at utstyr og modifiseringer ikke lenger er av "den helt vanlige typen" og naturligvis bevaringsverdige. Og håper jo den vil bli bevart som det den var ment som, beredskapsbil. Monteres en del utstyr i bilen som forringer bilens orginalitet som Jee nok mener i sin kommentar er jeg enig med ham,finn en annen bil.               
134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fersk type 2 eier på: januar 17, 2008, 23:25:44 pm
Grattis med bilen! Regner med det har godt med en del sikkel... Hadde gjordt det for meg i alle fall! Må si meg enig med Jee, ikke bygg den om med seter osv. Kule felger og dekk, senking og litt mer motor vil funke på denne også. Gleder meg stort til å se bilder av denne!!!

Stian 
135  Forum / Drag-race / NDRG-banketten 19. januar! på: januar 15, 2008, 22:49:21 pm
Flere her inne som skal dit? Sjekk NDRG.no

136  Forum / Problemløseren / Sv: Smal Tannstang på: januar 15, 2008, 22:39:04 pm
Er helt enig i det om man ikke skal kjøre for fort. Tenker litt sikkerhet og da virker det tryggere med tannstang.Regner med 250+/8,5

Stian 
137  Forum / Problemløseren / Sv: Smal Tannstang på: januar 15, 2008, 11:05:49 am
Smal,stiv foraksel for rett fremkjøring.For montering bak akselen.

Stian 
138  Forum / Problemløseren / Smal Tannstang på: januar 14, 2008, 22:34:17 pm
Vet du om noen bilmodeller med svært smal tannstang??? Må ikke være VW...

Stian
Tlf 917 93 541
139  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 14, 2008, 21:55:26 pm
Denne bør jo bli som den var! Husker bilen veldig godt og særlig de kule stripene på sidene! Blunker Lurer på hvor Tjelta fikk ideen fra?  Glad Den bør jo lakkes! Folie er fake!
 Har lenge lurt på hvor denne ble av, inntill jeg i "sponsormiddag"for et par år siden ble klar over at "Stian hadde byttet den bort"... som han sa og hadde både bilblader jeg ble vist og forklart hvilke planer han hadde for bilen... Vart skræmt, ja! Og fyren har vist seg i ettertid å være lystløgner av rang!
 Etter det jeg vet visste ikke Bilsportdama det refereres til og hennes mann som var iferd med å bygge om bilen  noe om at "svindleren" det refereres til  ikke eide bilen. Hun fortalte om møtet der rettmessig eier fant bilen sin, og som nok kunne ha blitt i bedre humør da han fikk se den...  

Stian F
140  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fin type 2 søker vinterasyl! på: januar 11, 2008, 20:05:46 pm
Har Golf Cab'en og Ghia'n på Årnes. Pål har sikkert plass til deg også. Tlf 91744424

Stian   
141  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som vil tjene noen kroner? på: januar 11, 2008, 19:34:49 pm
Det er jo ikke forbudt å prøve å tjene noen kroner da, men... denne var vel litt i overkant dyr. 
142  Forum / Drag-race / Sv: For alle oss som ikke har kjørt på stripa før... på: januar 09, 2008, 12:42:10 pm
Det har du helt rett i Tekken!
143  Forum / Drag-race / Sv: For alle oss som ikke har kjørt på stripa før... på: januar 09, 2008, 11:20:58 am
Veldig bra tråd! Har noen ting å komme med jeg også...-
- Burnout over startlinje er lov i Sverige, ikke i Norge i klasser der man vil finne VW's.  Dvs kjører du i Sverige og  passerer startlinja i burnout'en forsøk å rygge tilbake i de samme sporene du har laget i asfalten. Grepet her vil være mye bedre enn rett ved siden av. Her kan det være fint å få hjelp av to hjelpere som retter deg inn når du rygger.
- Motstanderen kan få trøbbel på startplata og bli nektet start eller han kaster inn håndklede. Da vil du også få 1 finger av starteren som angir at du får solorun. Følg med på starterens signalerog kroppsspråk.
- svenske førere må ikke ha førerkort for å kjøre dragrace i Norge. Norske førere må ha førerkort for å kjøre i Sverige.
-Ta med brannslokkningsapparat og la det få en lett synlig plass i depoet.
-Før hvert enkelt løp vil arrangøren ofte offentligjøre tilleggsregler for løpet. Følg med på hjemmesidene til arrangøren.
- Å roe nervene før du skal ta av er viktig. Å ha noen å prate med kanskje om helt andre ting enn racing i linen kan være effektivt, spøke og ha det moro er stikkord. Finn ut hva som passer for deg. Prøv å finn ut av takten på hvordan lysene på grana lyser og få denne takten inn i kroppen. Tren på å bli jevn i starten og med hjelmen på og spenn opp chassiset før du tar av.               
144  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er dette ? på: desember 22, 2007, 01:01:23 am
Litt rart dette med priser på saker å ting ja. Husker jeg ville så gjerne ha kul bil for lite penger selv i ungdomstida, og brukte lang for å finne det "rette" objektet. Har 1303S 'n enda og husker jeg betalte 14000 i '87. RÅDYRT var dommen fra mange selv med bare 74000km på meteren, kun brukt èn vinter. Strøken i manges mening... Men ble bygd om for hele 100-lappen...
Fikk etterhvert lyst på splittbuss og bilen med stor B, i god stand og LAV km-stand, sto hos Lillestrøm Musikkhandel. Gullet stod i bakgården og kunne bli min i '89 for ca 20000. Så mye penger hadde ikke jeg å bruke på en så gammel bil... Det er den samme som Kim(Skippy) har nå...
For 10 år siden var jeg på New Zealand og la særlig merke til prisene på tidlig '70-talls bobler. De lå omtrent på det doble av her, og var kjempepopulære! Og en vanlig lønn der var ca halvparten av Ola Nordmann hadde. Splittbusser var dagligdags å se som bruksbiler
og den beste T-1 Ghia'en i landet da var verdsatt til 20000 NZD eller ca 95000 NOK. Et smykke!!!
Husker også kommentaren til en av de store VW-retailerene kommenterte sine egne kunder som svært gniene. Da holdt jeg helt kjeft om prisnivået på både biler og deler i Norge som jeg anser som svært lave. Har også reagert på manges syting i Norge om hva ting er verdt og særlig restaurerte biler som selges billig i mine øyne, men dritdyrt i andres.  Har vel en fornemmelse at arbeidskostnader ikke er med i regnestykket  i særlig stor grad når noe skal selges i Norge.  Kanskje det er dette Sonic irriterer seg over???

Stian  
    
145  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Supersoar på: desember 16, 2007, 12:06:26 pm
Vakkert!!! Håper du har sjekket regelverket rundt veltebur ihht FIA-bestemmelsene for nasjonal og internasjonal racing.
Stian 
146  Forum / Cal-look / Sv: Definisjon på Cal-Look? på: desember 14, 2007, 19:57:38 pm
Utseendemessig er det mange biler i Norge som kan kvalifiseres som Cal-Looker, men i mitt hode er Beetlebugs nylige solgte bil og P.Rui's brune splitt nok de beste eksemplarene. Rui's detaljrike bil i herlig patina med enormt god motor, og gearkasse som HOLDER og kan enkelt hamle opp med V8 gutta er min favoritt. Beetlebugs helstrøkne Looker får meg til å tenke på DKP-biler i en litt "unnskyld meg-farge", noe som ikke ser ut som går fort på stripa med menigmanns første øyekast. Men som viser seg som en skikkelig velbygd ulv i fåreklær med en drivlinje såpass solid at man sjelden trenger å være redd for om ting HOLDER.     

Stian   
Sider: 1 ... 3 4 [5]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!