mai 02, 2024, 23:02:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HØRT om SCC 2012  (Lest 47442 ganger)
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #60 på: oktober 27, 2011, 14:28:41 pm »

Kan ikke musikken spilles over høytaler anlegget?
Eller samkjør det med Slackers teltet på lørdagskvelden? i stedet for band musikk?? mitt intrykk fra årets SCC var at de fleste var der... for å høre musikk..


ALIEN
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #61 på: oktober 27, 2011, 14:58:55 pm »

Traff nok flere tilhørere med årets band fremfor tidligere.
Ett band som kun spiller sine egne låter har en begrenset gruppe, mens de som spiller kjente låter fra div band fort får ett større publikum.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #62 på: oktober 27, 2011, 16:01:34 pm »

jeg syns det er synd at ikke alle kan campe på gress, for de som har telt med seg må banke plugger i grus, og  kun vintagevillage som lissom skal regjere der?  neste år skal jeg ha me deler for da kan jeg parkere der  Øyerulling

musikk: JHU? snakk,   Blunker   hadde vert fint om så mange som mulig kom foran scenen. og ikke minst at det ikke er masse vann foran der som i år, hvor var den "rampa" som har vert der?
« Siste redigering: oktober 27, 2011, 16:10:15 pm av Martin » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #63 på: oktober 30, 2011, 08:38:08 am »

Jeg for min del betaler meg ikke inn på SCC for å se på Rockeband jeg ikke har noe forhold til, så for meg kan det gjerne kuttes ut, har ikke stått og sett på bandet, de årene det har vært band, mer enn maks 5 minutter.

Jeg foreslår pause i racingen med intervju og evt fremvisning av racere med bil på startplata eller aller helst litt utpå stripa foran publikum. evt også andre biler og eiere som noen i SCC teamet legger merke til, dette var ganske bra ett år, det var bare at dragracingen overdøvet alt, og en pause er tydeligvis ikke noe problem, siden det ikke er nok!!!!! folk som vil kjøre hele tiden uansett.

Og hva med premieutdelingen, de som har vært på Bugrun noen ganger kjenner seg sikkert igjen på SCC i at de har reist innen den foregår, ta premiene for Show and Shine på lørdag og for racingen på søndag.
Ved å ha selve utstillingen på lørdag og med en skikkelig premieuttdeling på lørdagskvelden vil det være ett mye bedre show som langt flere vil stå og se på, dette hadde gledet meg.
Da har dere i tillegg litt bedre tid og kan kanskje vise frem biler som ikke nådde helt opp denne gangen, men som alikevel er "perler."
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #64 på: oktober 30, 2011, 10:11:20 am »

Mine forslag etter å kjørt litt her og der i 2011:

Band, gjerne for meg men da må vi tilbake til glade amatører med spilleglede. Tar de seg betalt så får de finne seg en annen plass å spille. Mat, drikke og overnatting skal dem selvsagt få. På Tierp spilte faktisk bandet på startplata ved sanering.

Fest og morro er flott og inkluderende men problemet er at området på Gardermoen er for åpent. Kan jo nevne at det er depotystnad kl 21.00 og kl 23.00 på treffene jeg har vært på i Sverige i år. Til gjengjeld har dem party i en låve en stykke unna med alle rettigheter. En vinn/vinn situasjon for både publikum og racers.

En ting jeg finner direkte flaut er at vi ikke stiller kjøreklar når NDRG åpner stripa på søndagen. De ivrigste fikk 19 runder med racing i år. 19 er jo mer en jeg har fått på 3 treff i Sverige og det selvom vi hadde regn!

Søndag morgen

- Begynn dagen med intervju av lederne i de forskjellige klassene. Kall dem opp til startområdet og ta intervjuet der.
- Gårsdagens presentasjon, belønn noen som har utmerket seg på en eller annen måte.
- Intervju av banemannskap. Gi dem en velfjortjent applaus. De gir status om prepp og grep.
- Intervju av jury, er dem fornøyd, kan vi gjøre noe bedre osv osv.

Begge dagene

- Running order med innlagte pauser. På Tierp hadde dem 2 timer lunsjpause midt på dagen! SCC er ikke bare racing og pausene kan benyttes til svømmerne, utstilling osv.
- Egen speaker på banestart som intervjuer sjåfører i returlane, team medlemmer og andre. Det er en stor fordel at denne speakeren KAN dragrace og ikke prater skjit.
- Ved sanering så kan intervju intensiveres. Hvorfor ikke ta en prat med leverandører?

Ellers

- Demoruns med en verstingbil som klarer å gjøre rolling burnouts for å legge mye gummi og varme i banen. Vi må aldri igjen godta så elendig grep som det var i år for da kommer ikke folk med verstinger!
- Two seater runs, har vi muligheten til å kjøre loddtrekning på armbåndene? Vinnerne får sitte på en egnet og rask boble noen ganger i løpet av dagene.
- På Gardermoen har vi en lang bremsestrekke. Hva med å lage en enkel slalombane, driftebane eller liknende nå vi har sanering eller pause i den dragracingen?

Og tadadadada:

- invitere andre biler for å kjøre på stripa. Det eksisterer ikke 402m race i Norge på preppa bane og jeg vil tro at folk vil komme hvis de blir invitert. Det er morro med andre biler og vi har plass til langt flere som vil kjøre.

Og som alltid: ILDSJELER I ALLE LEDD!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #65 på: oktober 30, 2011, 10:53:34 am »

BB, du skriver som om vi snakker om et hardcore dragracearrangement hvor alt annet enn utøverenes ve og vel er uviktig. Andre ting kan man aller nådigst bruke pauser og saneringstid til..
Det man egentlig trenger for å gjøre treffet bedre for den jevne deltager er mindre racing og mer fokus på andre deler av hobbyen.

Det er absolutt viktig at de som kjører får mest mulig ut av helgen, spes med tanke på de som kommer langveis fra. Men ikke for enhver pris. Det å feks ha det stille på området om kvelden og ha fest på et annet sted vil ødelegge den magiske "SCC feelingen" totalt. Selvfølgelig lurt på et dragracestevne, men ikke på et helgetreff med racing som en av ingrediensene. Den avslappede stemningen, vandringen rundt på plassen for å kikke, små grupper, kjentfolk her og der.. Om man måtte dra et eget sted for å feste ville det blitt nettopp det, en fest som en hvilken som helst annen. Blir litt som å dra fra den kule hjemmefesten til et kjipt utested..

Det å invitere andre til å kjøre kom som et overraskende forslag. Hele poenget her er vel at man har banen to hele dager forbeholdt luftkjølt VW så alle kan få kjørt så mye de orker. Ved å invitere andre kommer det nok såpass mange at man er tilbake til lite kjøring pr bil. Ikke lett å få utlendingene til å komme da.
Dessuten er SCC et rent luftkjølt treff. Når VW-entusiaster betaler for et helgetreff med luftkjølt VW vil det bli ganske feil å tillate alt mulig annet som de aller fleste har liten interesse av på stripa.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #66 på: oktober 30, 2011, 10:59:39 am »

Enig, da kan du like greit dra på et åpent rent drag stevne i Sverige ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #67 på: oktober 30, 2011, 11:30:23 am »

Tror ikke man skal endre nevneverdig på SCC konseptet. Det fungerer! Men å kutte konserten er nok fornuftig, nå har vi hatt det i noen år, kvaliteten har økt, og oppslutningen sunket, så da sier det seg selv at det ikke er nødvendig med konsert.

Det er alltid mer man kan finpusse på når det gjelder gjennomføringen, detaljer som kan forbedres osv. Men man skal være klar over at det å arrangere treffet på det nivået det ligger på i dag, er en STOR jobb! Jeg har brukt det meste av min "hobby tid" på SCC de siste årene, i snitt ca en arbeidsdag pr uke, hele året. For å få det enda bedre må flere ofre mer tid. Det trengs rett og slett flere ildsjeler.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #68 på: oktober 30, 2011, 12:03:17 pm »

Er helt enig i at konserten kan droppes. Syns det er en dyr og lite oppskattet investering. Mange detaljer i gjennomføringen av treffet kan endres noe, men ærlig talt: Når man har racebil, som kanskje brukes bare et par ganger i året, man kan kjøre nesten gratis på godt preppa bane i  Norge med banemannskap som allerede har gjordt alt klart for å kunne kjøre nesten så mye man vil; hvorfor tar man risken ved å ta en øl for mye med de konsekvensene det kan medføre? Racinga bør helt klart prioriteres når SCC faktisk har leid anlegget nettopp for å kunne kjøre race. Nok treff arrangeres rundt om kring der urørte originalbiler kan nytes med termos og matpakke, på komfortable campingplasser og uten motorstøy. På en arena som som Gardermoen Raceway er det førerene og deres interesser som bør prioriteres. Bare se på hva som har skjedd med Bug Run....   
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #69 på: oktober 30, 2011, 12:11:07 pm »

Veldig enig med Stian her.

Å ja! dropp konserten!!!
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #70 på: oktober 30, 2011, 12:57:51 pm »

Er helt enig i at konserten kan droppes. Syns det er en dyr og lite oppskattet investering. Mange detaljer i gjennomføringen av treffet kan endres noe, men ærlig talt: Når man har racebil, som kanskje brukes bare et par ganger i året, man kan kjøre nesten gratis på godt preppa bane i  Norge med banemannskap som allerede har gjordt alt klart for å kunne kjøre nesten så mye man vil; hvorfor tar man risken ved å ta en øl for mye med de konsekvensene det kan medføre? Racinga bør helt klart prioriteres når SCC faktisk har leid anlegget nettopp for å kunne kjøre race. Nok treff arrangeres rundt om kring der urørte originalbiler kan nytes med termos og matpakke, på komfortable campingplasser og uten motorstøy. På en arena som som Gardermoen Raceway er det førerene og deres interesser som bør prioriteres. Bare se på hva som har skjedd med Bug Run....   

Helt enig med deg Stian. Når man legger forholdene så til de grader til rette (faktisk så godt som det lar seg gjøre i Norge pr. i dag) for god racing, er det, som Kalle også nevner, flaut og nesten fornærmende at ikke denne racingmuligheten benyttes fullt ut! Volksworld omtaler SCC som "one of the premier drag racing orientated VW events in the world" og da er det utrolig synes jeg at ikke man benytter dette tilbudet for det det er. For meg er det helt uforståelig at man velger x-ant øl for mye på lørdagskvelden og ikke stiller til start før midt på søndagen...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #71 på: oktober 30, 2011, 13:40:04 pm »

Er sikkert tøfft å bli den første i norsk dragracehistorie med bil uansett klasse som får 2 års utestengelse fordi Antidoping Norge har vært på "besøk"... Er da noe å bli husket for...
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #72 på: oktober 30, 2011, 15:22:40 pm »

Jeg må bare beklage hvis det jeg skriver over oppfattes som et hardcore racearrangement. Men hva er SCC uten racingen og hva startet SCC med? Og hva er SCC uten Västeråsgjengen, Skinne, CSP, Tekken, Belgiere med NA biler, X-antall race busser, Knasten, Jussi, Jyrki og alle som kjører stripa for første gang? Bare et hvilket som helst annet treff.

La oss ha en ting klinkenke klart; folk kommer langveis fra for å kunne få kjørt så mye dem vil uten at det er noen form for stress. Noen vil kalle dette for test`n tune og det er jo helt korrekt. Svikter SCC disse med dårlig grep, lite kjøring eller blir mer partyorientert så blir SCC historie temmelig fort.

Jeg beskriver aktiviteter som vil gjøre dragracingen mer inkluderende og informativ. Jeg foreslår også innlagte pauser i programmet for å prioritere andre aktiviteter (dette skaper også fleksibiletet med tanke på saneringer og vær)

JA for et enda mer raceorientert treff!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #73 på: oktober 30, 2011, 15:45:58 pm »

Jeg ønsker gjerne at SCC er og blir et dragracestevne for, om og med biler og folk som deler denne interessen.Glem ikke: for et par tiår siden ble et VW klubb startet av noen entusiaster med mål on å ta vare på interessen rundt luftavkjølte VW i Oslo. Senere ble klubben opptatt av å tekkes interessen for langt mer enn det som var utgangspunktet. Og hva skjedde, med datidens Norges største VW klubb? Plutselig gadd ingen å holde ting gående lenger fordi det blei for mye, for mange som skulle tekkes sine interesser innenfor "sin" gren av VW interessen og klubben blei historie. Jeg ønsker at man tar lærdom av andres og egne feil. Ærlig talt, noen veivalg må man ta!   
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #74 på: oktober 30, 2011, 18:44:02 pm »

Jeg drar på et VW stevne i den intensjon å møte andre VW folk å snakke med, rockekonsert kan jeg dra på ved andre anledninger. Øker man prisene på hva det koster å race så er det vel kanskje mange som ikke vil kjøre med sine originalbiler og lignende? Nå er det jo såpass billig at man kan gjøre det, just my 5 cent Glad

Som et innspill kan jeg vel også skyte inn, sjekk litt hva slags andre treff som SCC ligger nærme ved valg av dato om dere vil ha med flere utlendinger. I år så jeg lite svensker og engelskmenn, men det har kanskje andre årsaker - hva vet jeg.. Glad
« Siste redigering: oktober 30, 2011, 18:51:54 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #75 på: oktober 30, 2011, 19:04:12 pm »

Jeg synes SCC er et fantastisk arr, og det mest spennende er å gå rundt og se på alle de gærne ideene og konstruksjonene på race-bilene. Bredden  i stilretninger er også spennende. Dette er det eneste treffet som samler "hele" VWnorge, og da blir det feil å kritisere racing-delen som jo hele treffet er bygget opp rundt. Live-konserten tror jeg få har noe sterkt forhold til.....

Kunne sett for meg litt endringer for å gi treffet et løft:

1. Parkeringssone mellom bil/gangvei-sone gjennom campingdelen. Da blir et utstilling "overalt", uten at man trakker oppi teltene til folk for å handle deler eller se på biler. Tror man kan gi opp å få alle bilene inn på utstillings-området, så tenk nytt!

2. Flytt quiet-campen innenfor depotene slik at begge får ro og KUN trafikken til QC går gjennom.

3. Mer aktiviteter/konkurranser for de som ikke er opptatt av racing, eller går lei. Hva med ulike "vw for dummies"- kurs eller foredrag man kunne meldt seg på? Motor, historie, stilretninger osv. Eller show der feks en leerandør som bygger en motor iløpet av helgen? Eller Tistlo sveiser opp et vrak eller to?:-)

Masse muligheter, men det bør føles litt nytt og spennende hvert år for å vokse videre, selv om det selvsagt kreves enda mer jobb.....og ikke minst, flere folk. Løsningen er kanskje å lage rammene, og overlate til andre (leverandører, frivillige osv.) å fylle de.
« Siste redigering: oktober 30, 2011, 19:11:02 pm av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #76 på: oktober 30, 2011, 20:43:30 pm »



Som et innspill kan jeg vel også skyte inn, sjekk litt hva slags andre treff som SCC ligger nærme ved valg av dato om dere vil ha med flere utlendinger. I år så jeg lite svensker og engelskmenn, men det har kanskje andre årsaker - hva vet jeg.. Glad

Dessverre er valg av dato for SCC ganske så låst til hva NDRG har av planer  Tvilende
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #77 på: oktober 30, 2011, 20:46:07 pm »

Jeg synes SCC er et fantastisk arr, og det mest spennende er å gå rundt og se på alle de gærne ideene og konstruksjonene på race-bilene. Bredden  i stilretninger er også spennende. Dette er det eneste treffet som samler "hele" VWnorge, og da blir det feil å kritisere racing-delen som jo hele treffet er bygget opp rundt. Live-konserten tror jeg få har noe sterkt forhold til.....

Kunne sett for meg litt endringer for å gi treffet et løft:

1. Parkeringssone mellom bil/gangvei-sone gjennom campingdelen. Da blir et utstilling "overalt", uten at man trakker oppi teltene til folk for å handle deler eller se på biler. Tror man kan gi opp å få alle bilene inn på utstillings-området, så tenk nytt!

2. Flytt quiet-campen innenfor depotene slik at begge får ro og KUN trafikken til QC går gjennom.

3. Mer aktiviteter/konkurranser for de som ikke er opptatt av racing, eller går lei. Hva med ulike "vw for dummies"- kurs eller foredrag man kunne meldt seg på? Motor, historie, stilretninger osv. Eller show der feks en leerandør som bygger en motor iløpet av helgen? Eller Tistlo sveiser opp et vrak eller to?:-)

Masse muligheter, men det bør føles litt nytt og spennende hvert år for å vokse videre, selv om det selvsagt kreves enda mer jobb.....og ikke minst, flere folk. Løsningen er kanskje å lage rammene, og overlate til andre (leverandører, frivillige osv.) å fylle de.

Igjen, planer og ideer for hva man kan ha på SCC har det aldri vært mangel på...det er mangel på ildsjeler som har tid, planlegger og faktisk gjennomfører ideene som er problemet...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #78 på: oktober 30, 2011, 20:48:34 pm »

Ser den, og skjønner at dere må forholde dere til kanskje noen få helger å velge i..



Som et innspill kan jeg vel også skyte inn, sjekk litt hva slags andre treff som SCC ligger nærme ved valg av dato om dere vil ha med flere utlendinger. I år så jeg lite svensker og engelskmenn, men det har kanskje andre årsaker - hva vet jeg.. Glad

Dessverre er valg av dato for SCC ganske så låst til hva NDRG har av planer  Tvilende
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #79 på: oktober 30, 2011, 21:03:28 pm »

....er dato for neste år satt?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #80 på: oktober 30, 2011, 21:05:10 pm »

17. -19-  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #81 på: oktober 30, 2011, 23:00:03 pm »

Hva synes egentlig de som bryr seg filla om dragrace om SCC? Har de det gøy? Velger de å holde seg borte fra treffet. Eller ser de mellom fingrene fra alt bråket på banen, og klarer å utnytte kvalitetstiden med andre vw entusiaster.

Grunnen til at jeg spør... Er om de trengs tas hensyn til.

Jeg ser problemet med antall nedlagdte dugnadstimer, og kostnaden ved arrangementet. Og ser da for meg åpning for andre biler på banen, kun for å hjelpe til på det økonomiske. Stram inngangs politikk!

Slik vi holder på nå vil jeg ikke spå et SCC 2021. Det er for tungrodd å arrangere i lille VW-Norge. Og frafallet av frivillige er for stort.

Jeg vil tro de fleste har en mening om treffet. Og nå er tiden til å komme med det... Spytt ut!  Osteaktig

Mine meninger:
Konsert er det bare å kutte ut
Line up for utstilling er bortkastet. Gjør det heller som i Fredrikstad. Den som vil stille ut... får kjøre frem.
Fest, som i organisert fest.. bort fra depo. Tusling med øl i hånda vil ikke bli berørt av dette. Og stemningen holdt inntakt.
Åpne for andre biler på stripa, med forhåndspåmelding og forskuddsbetaling. Kun for å dekke utgifter med banekostanden.
Kun treff på Lørdag og Søndag. Portene åpner på Fredag kveld. Men ikke selve treffet.
Innføring av stiger/finaler på Søndag. Når du er utslått er det bare å fortsette å kjøre.. men utenfor stigen.
Er åpen for et mer skjevt avgift/start kontigentsystem for å opprettholde rekruttering. Litt dyrere for oss som satser litt, og rimligere for rookies. Et eksempel kan være og skille mellom slicks/DOT-merkede slicks og real deal gatedekk.  De som har kjøpt inn dekk for bedre grep er som regel litt over middels interessert  Rekker tunge

Loggført

svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #82 på: oktober 31, 2011, 00:16:38 am »

Ser at innleggene stort sett bare dreier seg om dragracing. Kanskje på tide å evaluere for å se hva en ønsker videre med SCC?

Skal det være et treff for VW Norge og for alle på bredt grunnlag eller et treff for luftkjølt drag?
 
Som en tråd lenger oppe skriver (Nok treff arrangeres rundt om kring der urørte originalbiler kan nytes med termos og matpakke, på komfortable campingplasser og uten motorstøy.) Jeg skjønner ikke påenget men det får så være.

Jeg håper arrangør går klart ut med konseptet. Skal være et bredt treff for VW Norge, eller blir det et nisje treff etter hvert. Ett treff for mannebrunst, uten familie. Barn hører som kjendt svert godt med en følsom hørsel som ennå ikke er ødelagt. Slik det har vært til nå så er mange også kommet til SCC med  andre interesser innen VW luftkjølt enn drag og det sosiale har vært en viktig grunn til å prioritere akurat dette treffet.

Ingen kritikk herfra. Treffet vøkser år for år, all ære til driftige sjeler som legger ned et formidabelt arbeide på et stort og voksende stevne, et som er til stor glede for mange. Jeg vet at mange yter max og mere til med jobbing for denne store samlingen av luftkjølte veteranbiler.

« Siste redigering: oktober 31, 2011, 09:59:46 am av svenole » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #83 på: oktober 31, 2011, 10:24:46 am »


Veldig bra med debatt...kjør på. Men for å være helt helt tydelig på et par ting:

- SCC er en festival for luftkjølte Volkswagens og entusiaster for slike - ALLE skal kose seg og ALLE er velkommen.
- Veldig grovt sett kan man si at det kommer 1000 biler på SCC, hvorav 1av10 kjører på stripa...SCC er 90% ikke-dragracere - men for all del det er mange fler enn de som kjører på stripa, som liker å se på de på stripa.
- SCC er, og skal være, et treff for absolutt hele den skandinaviske VW-hobbyen...hele bredden, alle entusiastene.
- Grovt sett: 10% kjører dragrace, 10% er super-originalfantaster, 10% er T2- eller Ghia-folk, 10% er harcore Cal Lookers....og 60% !!! er "generelt interessert i luftkjølt VW".
- Dragracing vil alltid bestå, den vil alltid bli litt bedre og den vil alltid glede flere publikum enn brukere
- MEN/OG - det aller viktigste for oss arrangører er hvordan vi bedre skal løfte frem de 90% av alle andre på SCC, som ikke er på stripa.....hvordan skal vi virkelig virkelig få underholdt og vist frem alt det andre spennende SCC byr på....originalbiler, offroadløype, kjøretur, svømmetur, konkurranse-mekking(?), scene-show, campingentusiaster, luftfjærings-demo.....alt annet enn en statisk utstilling - for det vil vi helst at SCC ikke skal være. Vi trenger "bil-leker" som fyller lyd- og scene-rommet på SCC - som ikke har med dragracing å gjøre.

Og takk for det...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #84 på: oktober 31, 2011, 13:24:34 pm »

Jeg liker oppfordringen til Berger,

er det noe du brenner for så er det fint om du vil være med å arrangere nettopp dette.

Jeg skal ihvertfall sterkere vurdere å melde meg som frivillig til neste år, hvis jeg kan komme og jeg ikke skal kjøre mye dragrace, ja da får jeg melde meg frivillig, jeg har ikke lyst til å være en av dem som gjorde at vi (vwnorge) ikke fikk det til.

En viktig ting å huske på:
Det er dragracingen som gjør treffet, andre treff i Norge har ellers hatt samme konsept som resten av SCC, eller ihvertfall hatt muligheten til det. Det SCC har som de andre treffene ikke har er dragrace på ei "skikkkelig" stripe. Og hvis det ikke er dette som først og fremst trekker folk så er det noe jeg ikke forstår.
hvorfor var det da ikke ett annet stort treff med de 90% andre folka og bilene før SCC.

Som alt annet så har ofte folk lyst til å utvikle og få til større ting og andre ting, jeg mener dette kan være feilgrep.
SCC bør ikke prøve å bli så veldig mye mer enn det det alt er, det bør bare bli bedre.

Hva mener dere er hovedingrediensene på SCC på dagtid, altså utenom festinga på kvelden? Er det ikke dragrace og utstilling?
Syntes dere ikke at det er det SCC bør konsentrere seg om da?  hva man gjør ut av disse to tingene må jo de som er med og arrangerer bestemme. Resten er opp til andre å ordne. Noe flere allerede gjør, Vintage village, Screwdrivers T-barbeque, Slaker's festen, VSN Svømming + mere? her er det plass til mer hvertfall.

Men så, Berger, hva trengs av frivillige, hvor mange var det i år og hvor mange trengs til neste år og i hvilke roller?

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #85 på: oktober 31, 2011, 16:58:26 pm »

La scc være et dragrace arrangement!!  Kult

Jeg er der 95% for å kjøre.så kan jeg se litt på andre racere innimellom.
Alko i depoet skal være på tanker merket E-85
Svimere med ølbokser i handa har ingenting mellom bilene å gjøre!
Dritfulle folk har ingenting i depoet å gjøre overhodet! (helst ikke innenfor portene engang)
Premiering for shownshine på lørdag hadde vært fint. Søndag ettermiddag vil jeg bare hjem...100mil vekke
Speakeren snakker norsk! vi er vel i norge? Jalla engelsk blir bare teit.(neida engelsken var bra den)
Musikk konsert er bare tull.  la eventuellt en  vwmotor gå på fullguffe over høytalerne, eventuellt motor sprenging konkurranse på scenen.
Quiet camping må være STILLE!! Bråk er grunnen til at jeg heller velger hotell, da jeg ønsker å stille opplagt til start.
Lineupen bør kansje få fire filer i begynnelsen for å få bedre flyt i trafikken frem til start?

Jeg kommer helt sikkert til scc så lenge jeg får kjørt.. og da med enda flere hester i stallen.

Og til de som arrangerer på frivillig dugnads basis.... helt fantastisk at dere gidder!!
« Siste redigering: oktober 31, 2011, 17:01:14 pm av Turbo Haraune » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #86 på: oktober 31, 2011, 17:08:00 pm »

100 mil? Jeg bor 5 min fra deg men jeg har 58, og det er langs sjøen som ikke er kortest:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #87 på: oktober 31, 2011, 20:50:27 pm »

var mye meninger om mye & mangt her inne nå....trodde dette var en "HØRT om SCC 2012" tråd... ikkje "HVORDAN vil jeg ha det på SCC 2012"  Gliser Gliser

Det eg har hørt att Gjengen stille med Flunka nytt klubb-telt neste i 2012...Å att undertegnede ikke stiller edru på Slackers-festen sånn som i 2010 Blunker

Vil og rosa Gjengen som står bak SCC & dei frivillige som får dette te å fungera så smooth som det gjer heila helgå... Osteaktig

Heile stemningen med SCC e jo å sjå litt på drag & sitta å venta på att det blir ein god burnout...ein skikkelige Wheelie under start , att någen presse tider som aldri før...
For å så tusla rondt å sjå på alt aent som røre på seg på SCC område....kjøpa deler som e kjekke å ha, men som ein egentlig ikkje trenge....

SCC for meg e vertfall stemningå på heila område...med alt som røre på seg, å ting som blir niskrudd på for å få det te å røra på seg...øl, grillmat, loktå av trackbite å svidd gummi... å ein altfor kalde dusj om morningen.... Glad

Vurdere sterkt å melda meg som frivillige te neste år viss det sko trengast... Glad

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #88 på: oktober 31, 2011, 21:35:54 pm »

En ypperlig beskrivelse av en god helg Lassen :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #89 på: oktober 31, 2011, 21:58:44 pm »



Men så, Berger, hva trengs av frivillige, hvor mange var det i år og hvor mange trengs til neste år og i hvilke roller?



Det frivillige arbeidet er organisert i tre "sjikt". I toppen har vi vært 3 stk. I neste sjikt som har dedikerte ansvarsoppgaver og folk under seg å holde kontroll på, har vi ca 10 stk. I tredje sjikt, de som bare har oppgaver under selve helgen, hadde vi i år ca 40 stk.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!