Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
|
94
|
Forum / Problemløseren / Sv: forgasser hjelp
|
på: mai 07, 2009, 15:40:02 pm
|
Hvis det er gasseren som er problemet, da??!! Hva er 99% rett innstilling på chocken, kan du vise/forklare meg det?
Og en slik gasser skal jo gi en motor med mer respons fordi med full gass har du 32+36mm, og være økonomisk på "vanlig" kjøring (da er det 32mm). Originalforgasseren har "bare" et løp på 34mm.
Hadde vært veldig gøy om du hadde funnet ut av det (jeg også).
|
|
|
95
|
Forum / Problemløseren / Sv: forgasser hjelp
|
på: mai 07, 2009, 13:51:25 pm
|
Det kan være mange feilkilder, så jeg sier ikke at det nødvendigvis ER falskluft som skaper dine problemer, men at det er en mulig feilkilde hvis du har problem på eine sida. Det kan være plugg/pluggledning/ventil(er)/kompresjon etc. etc.
At chokespjella er borte, tyder jo på at choken har vært til besvær for forrige eier også. Så det er kanskje tegn på at innstilling av choken er tricky på disse gasserene.
Noe av det du beskriver kan stamme fra manglende choke. Ved kaldstart trenger motoren feitere blanding og når choken ikke kan gå på (manglende spjell), så må du pumpe med gassen for å gi mer bensin og for å øke turtallet. Når motoren er varm, så kan motoren gå på magrere blanding. Vet du innstillingen på blandingsskruen?
|
|
|
96
|
Forum / Problemløseren / Sv: forgasser hjelp
|
på: mai 07, 2009, 11:35:04 am
|
tror det er slik med forgasseren at bensinblandingen fra begge gasserløpene går til et "felles" rør som deler blandingen likt på de fire sylindrene, men siden det ene gasserløpet ikke får bensin blir det for mye luft i forhold til bensin. da er det noe inne i forgasseren som er tett eller noe som blokkerer noe :S så må finne ut da hva som blokkerer :S
Forgasseren har to løp, det minste (32mm) brukes for moderate gasspådrag og det største (36mm) åpner på kanskje siste 2/3 (?) av vandringen mot full gass. Under forgasseren er det to separate løp ned til tverr-røret. Det er først der nede at fordelingen til høyre/venstre side skjer. Så har du problem med ene siden, kanskje det dras falsk luft enten i overgangen mellom røret og den støpte manifoilen, eller i forbindelsen mot toppen? Hvilke blad i innsuget er det som er fjernet? Choke-spjella på toppen? Tydelig at forrige eier også har slitt litt her, da. Jeg sliter nemlig selv med å justere inn en slik forgasser selv, og har noen av de samme symptomene. Jeg mistenker choken, men jeg vet ikke hvordan den skal stilles inn. Chokehuset skal roteres til en viss posisjon, det er en bimetall-fjær inni og strøm inn, og ..... jeg trodde jeg hadde løsning, men det virker som om choken har motsatt virkning Virker jo veldig rart, men ....
|
|
|
98
|
Forum / Problemløseren / Sv: Det går ikke opp noe lys for meg!!!
|
på: mai 02, 2009, 23:22:35 pm
|
Brun skal til jord.
Er ikke sikker på om gul eller hvit er langlys, men det finner du ut med ei prøvelampe og ved å se på pæra eller lysbilde i lyktene. Og hvis du har koblet litt i mørket, så sjekk sikringene først....
|
|
|
103
|
Forum / Problemløseren / Sv: Klarer ikke å låse opp døra med nøkkelen, bare igjen
|
på: april 15, 2009, 21:18:00 pm
|
Skru av det utvendige dørhåndtaket, der er en tapp som skal løfte/senke en gaffel i låsemekanismen inni døra. Tappen kan være brukket eller bøyd, og/eller gaffelen kan være bøyd eller slitt slik at du ikke får låst opp/igjen med nøkkelen. Lykke til! (samme til knurren / Jon T)
|
|
|
104
|
Forum / Problemløseren / Sv: nøkkelproblematikk
|
på: april 15, 2009, 20:56:10 pm
|
Skru av det utvendige dørhåndtaket, der er en tapp som skal løfte/senke en gaffel i låsemekanismen inni døra. Tappen kan være brukket eller bøyd, og/eller gaffelen kan være bøyd eller slitt slik at du ikke får låst opp/igjen med nøkkelen. Lykke til!
|
|
|
108
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva er galt??!
|
på: april 04, 2009, 11:52:05 am
|
Ja, det var vel det eneste som sto igjen..... og ja, det var merkelige symptomer, det skulle liksom ikke endre seg hvis pluggledningene var byttet om.
|
|
|
117
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forgassser?
|
på: mars 19, 2009, 22:34:04 pm
|
Oppservert ja.. tøft Nå har jeg justert tenning,stift og sett over pluggledninger på fordeler skiftet vakumslanger osv. motor går fortsatt ikke godt. Prøvde og juster forgasser hørtes bra ut, men etter hvert begynte den og gå høyt på tomgang igjen. Er det da at jeg bør overhalde forgasser? det er litt bensin lekkasje og rusk inni den. forøvrig så var ikke to av pluggene på høyre side varme..... Virker som om den drukner i bensin, plugger som sagt helt igjen sota... Gammel bensin er EN ting, men med de symptomene du beskriver her, så er det sannsynlig at du har en forgasser som ikke virker skikkelig! Du har sikkert noe tull med flottøren (den kan ha kilt seg/er treg/ikke flyter el. lign som gir feil bensinnivå i kammeret) eller så er forgasseren full av dritt. Rensing/overhaling KAN være en løsning. Har du bensinfilter?
|
|
|
118
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Oppbevare dekk
|
på: mars 18, 2009, 16:31:35 pm
|
Jeg gir totalt blaffen i dekka mine så lenge lufta henger i og de går rundt. Ja det gjør jeg å men Sunnmøringene vet jo alt best som vanlig da !! Lett å fyre opp er de også !! Pitt Jadda, jadda, jadda. Og det gjør du så ofte du kan......
|
|
|
119
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blinklys
|
på: mars 18, 2009, 15:05:16 pm
|
E-merket, blinkende gult. Og sikkert noen millimeterkrav på plasseringa (høyde og avstand fra ytterkant).....
|
|
|
120
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Oppbevare dekk
|
på: mars 18, 2009, 14:59:32 pm
|
Pål: Dekkforhandlere har vel så stor turn-over at dekk sjeldent blir stående særlig mange måneder. Pål/Squareback: Å jekke opp bilen for vinterlagring (event. lengre) vil vel spare dekkene for flat spots, i og med at dekkene er belastet med bilens vekt. Event. kan man jo flytte bilen 30 cm fram eller tilbake med ujevne mellomrom. Og enhver kan velge de råd de ønsker å følge. Det er jo tross alt bare snakk om det svarte, runde i hvert hjørne av bilen som er eneste kontakt med veien
|
|
|
|