Da jeg nå har muligheten til å skaffe meg et ikon innen volkswagen verden må jeg dessverre frigi plass i garasjen, og selger derfor med tungt hjerte et smykke av en bil. Bilen er en 1960 modell Mangogrønn Karmann Ghia som er 100% teknisk, interiør, eksteriør etc. Den er forøvrig publisert i siste utgave av Volksworld og Ultra VW under 'Readers rides'. Ghia'n er rullet ca 70 mil etter total restaurering og fungerer alldeles perfekt. Denne bilen tiltrekker seg oppmerksomhet og bemerkninger hvor enn den ferdes. Alt på denne bilen er fullstendig gjennomført til minste detalj!
Mitt ønske er at noen her hjemme kan ta vare på, og nyte den videre!
En liten presentasjon av bilen.
Senket og smalnet fortsilling
Skivebremser foran fra 68 T1 med tilhørende tromler bak
Korte akslinger
4,5" + 6" ekte Fuchs med henholsvis 145/60 15 og 185/65 15
Berg 5 girkasse (Bygget av Dave Folts i 1997)
Berg 5 girspak
5 " Autometer turteller med shiftlight
Interiør fra Bernard Newburry (skinn/velour)
Simpson 4 punkt seler
Blomstervase :-) (Uoriginal)
Mild 1776 motor med følgende spec:
-Ny Mexico blokk maskinert av Rimco for full flow og 90,5 borring.
-Nytt AA 90,5 sylindersett.
-Nye lager, dobbel thrust på kammen.
-Avbalansert veivparti. (veiv, svinghjul og clutchdisk).
-Ny 1,5 liters sump med Tysk oljesuger, som IKKE sitter i Mexico blokka orginalt.
-Std. ventilløftere som er modifisert med ekstra smørespor.
-Std. topper lett modifiserte eksosporter og litt puss på innsug. Nye ventilstyringer. Nye rustfrie ventiler.
-Std. ventilfjærer som er shimset for litt ekstra fjærtrykk.
-Ny Engle W-100 kam. 276 grader.
-Std. støtstenger.
-Type III glemmeblekk under sylindre.
-Uorginalt viftehus.
-Nye J-tubes med nytt Tri-Mil eksosanlegg.
-Full flow med eksternt filter.
-Nye støtstangrør.
-Solex forgasserkit 34.
-Ny clutch. 200mm.
Fullstendig bildedokumentasjon fra restaurering + nye bilder foreligger. Send mail til
christian.bjerke@accenture.com eller ring/sms til 93203637
for pris og ytterligere informasjon. Bilder av bilen kan sees her : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16549.0.html