mai 02, 2024, 00:39:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
91  Forum / Snikk-snakk / 32mm rør på: juli 30, 2011, 11:34:18 am
Noen gode forslag om hvor jeg kan få kjøpt 32mm stål eller kobberrør? Skal ha til kjølevann (har gitt opp å finne radiatorslange i metervare).
92  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK? på: juli 21, 2011, 11:33:31 am
Henter fram denne, jeg har samme problem nå.
Har snakket med Unneberg og vwservice, men begge sliter litt med å få tak i disse bremsene. Noen andre forslag? (helst norsk importør).

Og en ting til: Er det noen som kan sende meg eksempel på slike papirer? Jeg må naturligvis kjøpe egne papirer til min bil når jeg skal godkjenne, men biltilsynet vil se ett sett med papirer før de sier om ombyggingen vil bli godkjent. Og jeg vil ikke kjøpe bremser hvis det ikke blir godkjent..

EDIT: ser ut som det er håp for å få Kerscher fra Unneberg. Men er det noen som har papirer fra Kerscher som jeg kunne ha fått vist til biltilsynet for en foreløpig godkjenning?
93  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Haynes manual transporter T4 på: juli 06, 2011, 14:03:55 pm
Folk har så mye rart her inne.. Noen som har en haynes-manual for Transporter T4 her inne?

EDIT: ser faktisk ikke ut til at det finnes. (!!!) Noen som har noen fra et annet forlag da?
94  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? på: juni 03, 2011, 08:30:33 am
Ah, der var den ja. takker!
95  Forum / Snikk-snakk / Hvor ble det av Kerscher-bremsene? på: juni 03, 2011, 08:01:43 am
Har Kerscher slutta med ombyggingssettet sitt for boble opp til 150hk? Kan ikke finne det på hjemmesida deres lenger. Hvilke andre alternativ har man for bremser med TÛV-papir >112hk? CSP? Flere?
96  Forum / Snikk-snakk / Sv: Radiator til 2,1L Wasserboxer på: juni 02, 2011, 20:06:25 pm
Henter opp en gammel tråd her..
Hvilke radiatorer passer foran i reservehjulsbrønnen? Og hadde vært greit med Ø32 slangetilkobling også, da hadde jeg klart å gått direkte fra radiatoren til motoren uten skjøter.

Og ett spm. til: Hvor får jeg kjøpt slanger i lengre lengder? Og hvis ikke, hvem har rør?
97  Forum / Problemløseren / Sv: Problem med elektrisk bensinpumpe på: juni 01, 2011, 20:23:09 pm
Det var nok en brukerfeil her. Bilen var bare jekka opp bak, og den klarte ikke å suge bensinen til seg. Jekka opp foran også så kom det bensin etterhvert.
98  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Elektrisk bensinpumpe på: mai 30, 2011, 18:51:16 pm
El. Bensinpumpe ønskes kjøpt, for innsprut, gjerne fra transporter, skal ha den på en wbx med digijet (2.5bar)
99  Forum / Problemløseren / Sv: Problem med elektrisk bensinpumpe på: mai 27, 2011, 18:06:18 pm
Ok, kanskje greit ja. Ca like billig som hugger det der. Noen som har tips om noen som ikke er tankmontert og har nok trykk?
100  Forum / Problemløseren / Problem med elektrisk bensinpumpe på: mai 27, 2011, 17:30:10 pm
Sliter med elektriske bensinpumpa på wasserboxern min, Digijet innsprut. Får ikke pumpa til å pumpe vann over ifra ett glass til et annet engang (jeg dyppa hele sugesiden ned i et glass og hadde et rør ut fra trykksiden og til et annet glass). Jeg hører at den går men det er bare såvidt sug i den.
1. Noe jeg gjør feil eller er den bare defekt?
2. Kan jeg bruke fra hvilken som helst annen bil med innsprøytning? Regulatoren åpner vel returen på 2,5 bar uansett, så tipper at så lenge pumpa klarer det så er alt good?
3. Selges det noen universalpumper for biler med innsprøytning? Ser at biltema bare har for gassermotorer, med rundt 0,2-0,4 bar.
101  Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk! på: mai 14, 2011, 14:00:07 pm
Takker reddende engel toolman1 for lån, får håpe sveisinga blir bra nå Osteaktig
Lurer på om jeg har funnet ut hvorfor det skjedde. Ser at det er små skader på splinesene på lamellen på den ene sida, så ser ut som det har stoppa der. Hadde også problemer med å få løs motoren når jeg skulle ha den ut, så den hang nok fast i lamellen. Grunnen til at dette skjedde kan vel kanskje være fordi clutchen ikke var sentrert bra nok.
Jeg får heller ikke til å tre på lamellen på girkasseakselen den riktige veien nå når alt er demontert. Skal prøve meg med originalclutchen inne i 215mm-trykkplata og se om jeg får det sammen da.
102  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Låne girkassehus (kan godt være defekt kasse) på: mai 14, 2011, 09:53:19 am
Prøver meg her også. Klarte å knekke et feste på wasserboxern, http://www.vwnorge.no/index.php/topic,35110.0.html, og for å få sveisa dette så bør jeg feste motoren til et girkassehus slik at festet blir der det skal være. Noen som har noe sånt skrammel liggende som jeg kan låne en dag (helst onsdag) neste uke?
103  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ei boble,to motorer! på: mai 14, 2011, 09:45:01 am
Her er litt mer om bilen på ei spansk side kjørt igjennom google translate: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=pt&u=http://www.obvio.ind.br/O%2520VW%2520Fusca-Fittipaldi%2520de%2520dois%2520motores.htm&ei=6UDOTfSQKsXBswaU7-HDCw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBwQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.obvio.ind.br/O%252520VW%252520Fusca-Fittipaldi%252520de%252520dois%252520motores.htm%26hl%3Den%26rls%3Dcom.microsoft:no%26prmd%3Divns
104  Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk! på: mai 14, 2011, 08:29:08 am
Ok, men ikke ei vanlig t1-kasse? Og er det noen som har ei gammel ubrukelig kasse å låne meg på onsdag neste uke i trondheimsområdet?
105  Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk! på: mai 14, 2011, 00:56:46 am
Haha, ja, det får bli siste utvei Blunker men en ting: m-tec sa at jeg måtte lage noe anleggsflate for å feste sammen alt før sveising slik at det blir 100% rett. Må vel holde bare å ta ei sponplate og borre 4 hull som jeg fester til blokka, da blir det vel rett nok?
106  Forum / Snikk-snakk / Ei boble,to motorer! på: mai 14, 2011, 00:53:05 am
Hoho;usikker på om denne er posta her før, men sjekk ut fittipaldi's racer med to motorer! http://m.wired.com/autopia/2011/05/emerson-fittipaldis-double-engine-vw-beetle/#more-34949
107  Forum / Problemløseren / Sv: Forsikring av roadster. på: mai 13, 2011, 16:10:54 pm
Min roadster var også forsikret som vanlig bil. Men jeg kunne selv forsikre for hva jeg mente den var verdt. Tror jeg bare satte 30k og betalte rundt tusenlappen i året.
108  Forum / Problemløseren / Sv: SVARTE.. festet på motoren knakk! på: mai 13, 2011, 16:09:50 pm
Synes liksom ikke jeg tok i så voldsomt heller, men.. Har ihvertfall fått snakka med M-tec i Trondheim, de kan visst sveise sånt. Så får jeg prøve å slipe ut litt inne i kassa og prøve kun svinghjul og clutch inne i kassa først neste gang.
109  Forum / Problemløseren / SVARTE.. festet på motoren knakk! på: mai 11, 2011, 21:03:38 pm
Skulle sette inn wasserboxern i dag, men det var av uviss grunn veldig tight inne imellom svinghjulet og kassa (215mm clutch, trodde det skulle gå uten sliping.) Men så... KNEKK, så knakk "øret" på motoren av. Hva gjør jeg? Går det an å sveise dette? Det er vel aluminium?
[attachment=2]
110  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Medlemskort på: mars 21, 2011, 19:53:12 pm
Hvordan er det med medlemskort for 2011? Og har vi noe rabatt på Møller?
111  Forum / Problemløseren / Sv: Skulle fått tak i TUV papirene for puma forestilling.. på: mars 16, 2011, 22:38:33 pm
Jeg fikk ikke godkjent bilen min med øøørlitte grann camber bak. så de kan være ekstremt vrange på det. Måtte droppe hele senkinga på den bilen (en 1302)
112  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp. har mistet boble-gnisten på: mars 16, 2011, 22:37:05 pm
enig! alltid motiverende å få med flere. men ikke selg, du får nok sugen igjen.
113  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: J-tubs med bilde på: mars 10, 2011, 19:59:53 pm
Er ikke det wbx-størrelse da? større enn boble? Jeg tar de jeg. PM!
114  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 7mm skruer på: mars 09, 2011, 22:26:14 pm
Noen som har noen 7mm skruer Evnt pinnebolter å selge? Trenger de til å feste trykkplate. Wurth skulle ha 800,- - rabatt for ei eske, det var litt drøyt synes jeg.
115  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skiver på: mars 08, 2011, 22:33:36 pm
Jeg har utpå sommeren en gang hvis du klarer å vente til da.
116  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / J-tube evnt. flens med rørstuss. stor flens på: mars 08, 2011, 22:32:19 pm
Trenger en flens med rørstuss evnt. J-tube (1stk) til WBX... noen som har noe sånt?
117  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: mars 05, 2011, 19:26:57 pm
Da har det kommet litt snacks fra Unneberg; nytt utløselager (typen med hylse), ny utløserarm, 215mm clutch og trykkplate.
[attachment=1]
Fikk også prøvemontert motoren for første gang i dag:
[attachment=2]

Har bestemt meg i første omgang å beholde så mye som mulig av transportereksosen, så jeg har kun kappa og fjerna røret fra sylinder 1, + potta. Tenkte å få tak i / lage en flens på sylinder 1 og bruke fleksirør derfra til der jeg har kappa originaleksosen. Så blir det nok ei eller annen T1-potte, muligens noe tuckaway under en skjerm. Får se litt.
[attachment=3]

Neste jobb blir å kappe ut slik at innsprutsrailsene får plass (de krasjer i platene over ventildekslene), og så blir det rørleggerarbeid på motoren (vann).
118  Forum / Problemløseren / Sv: avtagbar bakplate 68 T1 på: februar 24, 2011, 18:09:51 pm
takker for svar, tips og hele sullamitten.  da gjenstår det bare å gå i tenkeboksen  Gliser

Det er ikke noe å tenke på, bare å spøtte i nevene og rive i stykker. Det går faktisk forbausende fort hvis man ikke bryr seg om å redde plata. Bare litt vasking/sliping for å finne punktsveisene for så å borre ut disse, så jokke på den til loddetinnet sprekker. go nuts Blunker
119  Forum / Problemløseren / Sv: avtagbar bakplate 68 T1 på: februar 23, 2011, 18:10:16 pm
Den er punktsveisa og lodda fast. Jeg kjøpte meg ny, fordi den gamle fikk føle frustrasjonen da jeg fikk den løs. Men det er genialt når du først har fått det til, så kjør på!
120  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: V-1915, En T1 1969 med 2,1L WBX på: februar 19, 2011, 17:22:53 pm
Da har det svinghjulet mitt kommet, ett 215mm type 4 (takk til race-buggy for salg og Knasten for maskinering!) Fikk satt inn lageret i det slik at jeg slapp å fjerne lageret i veiva på motoren også, det var jo en uventa bonus.

Fikk det på plass i dag, og lærte meg at originale Type 1-trykkplater ikke passer i slike svinghjul. Så da blir det nettshopping igjen Glad
[attachment=1]
[attachment=2]
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!