mai 02, 2024, 08:51:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-4 VS. WASSERBOXER???  (Lest 2223 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: september 02, 2012, 10:52:29 am »

Vært svoren t-4 fan leeeenge, men ny doning inntar gården om litt. Hvordan er styrken, trimparts etc til wasserboxera, hvilke deler går overens, hva skal man velge? Etc
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1 på: september 02, 2012, 17:17:35 pm »

Jeg bygger wasseboxer. stempel og sylindersats fra gowesty 96,5 med 22mm kryssbolt. Evt så har de div big bore kits med 24mm kryssbolt. Det er JE stempler og oppborrede sylindre. Finnes rimeligere alternativer fra feks qsc og AA eller hva de nå heter.
Kam er jo som du sikkert vet type 1 men bruker som regel løfterforinger fra Pieper eller rocky jennings.
Råder bruker jeg H profil siden jeg valgte 22mm kryssbolt. Scat mener jeg har noen med 24mm kryssbolt, men om de er sterkere enn originale vet jeg ikke.
topper er ett litt heitere tema. AMC og Kolbensmith har lagd ettermarkeds som visstnok skal være bedre enn originale. Ventiler er så som så. SI valves i usa selger større av disse i rustfritt til billig penge, men med løftet mitt så måtte jeg ha lengre ventiler. så jeg fikk custom made fra sør afrika. Steves auto clinic.
veiva er vel kjent fra å sitte godt i originalblokka. skal du noe videre er vel dpr veien å gå.
Tja, ellers så vil jeg nok anbefale å høre med O`store knasten som virkelig kan dette.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 03, 2012, 20:43:37 pm »

Vwfreak  har jo sagt det meste her vel Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: september 04, 2012, 08:39:10 am »

En må jo ta med Oxyboxer som en mulighet også for oss som liker blokka, veiven/svinghjul men ikke liker vannsølet. Eventuelt har en WBX blokk med tæring i topper og kjølekapper.

Her er en som har brukt Limbach fly topper, men JPM topper med WBX boltmønster er jo en mulighet
http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=no&js=n&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fbugfans.de%2Fforum%2Fwbx-fremdmotoren%2Ftype-2400ccm-t1007.html
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: september 04, 2012, 09:18:39 am »

Veldig bra tråd Tmatre!
Loggført

Speed is no substitute for direction
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #5 på: september 07, 2012, 14:39:06 pm »

Hehe bra svar.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2012, 18:52:52 pm »

Eller gjør som meg som ikke kan noe om motor, og bare gjør det nødvendige for at den skal passe i bobla:
- bygg om eksosrøret fra en sylinder og bytt lyddemper
- sett på gammel type vannpumpe (som går mot bakluka og ikke forover på bilen)
- sett inn radiator, jeg gikk for en fra en golf 2
- bytt til starter fra automatboble
- sett inn 215mm trykkplate, svinghjul og clutch, eller slip ut og bruk 228mm'ern (jeg skal bygge om til det nå)
Tut und burnout
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 10, 2012, 18:55:21 pm »

ja hvorfor fjerne den beste tingen som har skjedd bil motorer, nemlig vannkjøling Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 10, 2012, 19:02:48 pm »

Eller gjør som meg som ikke kan noe om motor, og bare gjør det nødvendige for at den skal passe i bobla:
- bygg om eksosrøret fra en sylinder og bytt lyddemper
- sett på gammel type vannpumpe (som går mot bakluka og ikke forover på bilen)
- sett inn radiator, jeg gikk for en fra en golf 2
- bytt til starter fra automatboble
- sett inn 215mm trykkplate, svinghjul og clutch, eller slip ut og bruk 228mm'ern (jeg skal bygge om til det nå)
Tut und burnout

Og fortsatt bare 112hk  Blunker

Og husk at luft er lettere enn vann  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #9 på: september 11, 2012, 19:39:21 pm »

ja hvorfor fjerne den beste tingen som har skjedd bil motorer, nemlig vannkjøling Gliser

Finnes ingen motargumenter her egentlig...
Men på bussen ville jeg holde ombygging på et minimum og da var Oxy et godt men selvsagt noe dårligere alternativ.. Øyerulling
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #10 på: september 11, 2012, 20:01:50 pm »

Tjobing, gutter.

Fikk vel ikke heeelt de svarene jeg trodde her....grunnen til at jeg spør er fordi jeg er i tenkeboksen for å kjøpe t-25 camper, og den er luftkjølt, men tror jeg holder meg til den denne gangen. Har sa skrudd et kvarter eller to på disse t-4 maskinene fra før Øyerulling
Men takkar for svar
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #11 på: september 11, 2012, 20:09:16 pm »

Luftkjølt T25 er helt sjef Glad   får vi se ett bilde av den ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #12 på: september 14, 2012, 22:07:30 pm »

Luftkjølt T25 er helt sjef Glad   får vi se ett bilde av den ?
Særlig nå den skal bli matet med en 2.6 T-4 med snelle Gliser
Bildet kommer nok Blunker
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!