mai 02, 2024, 08:33:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Effekt i rykk og napp  (Lest 1263 ganger)
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: mai 05, 2014, 08:13:25 am »

Har en wasserboxer med digijet innsprut i bobla. Den går fint på tomgang men ved pådrag så gir den på i et lite sekund, for så å ikke ha noen effekt i neste sekund, så har den effekt igjen i ett sekund. Dette gjentar seg.

Kan det være gammel bensin? Den er et par år.
Det er også litt dårlige kontaktpunkter i fordelerlokket, men trodde ikke den kom til å gå fint på tomgang hvis det var problemet.
Har heller ikke lufta bensinsystemet.
« Siste redigering: mai 05, 2014, 08:25:15 am av JooV » Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: mai 05, 2014, 08:27:34 am »

Kan det være gammel bensin? Den er et par år.

Dette fenomenet kalles Kengurubensin, ofte et problem med gammel bensin som vil ut av tanken.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: mai 05, 2014, 10:50:43 am »

Fikk tappa av nesten alt nå og hatt på 5 liter fersk bensin, men fremdeles ble det ikke bra. Må jeg få det helt knusktørt først?

Jeg har original bensintilførsel til bak, hvor jeg har et lite universalfilter før den elektriske bensinpumpa.
Jeg har ikke bytta dette, men når jeg kobla fra slangen ut fra filteret så synes jeg at det rant bra ut av det, så jeg tror ikke det er dårlig.

Når jeg kjører pumpa og kobler fra slangen oppå motoren så kommer det merkbart mindre bensin ut derfra enn det som renner ut hvis jeg kobler fra ved filteret før pumpa. Usikker på hvor mye som skal til.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 05, 2014, 10:52:43 am »

mål bensintrykk baki motorrom
høres ut som benzin pumpe trøbbel
filter FØR pumpa må være stort da struping her kan gjøre att pumpa ikke klarer å levere nok
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 05, 2014, 10:57:15 am »

har evt ny kraftigere 044 pumpe og justerbar regulator med manometer så du kan se benzintrykk
nytt i eske 800.-
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: mai 08, 2014, 20:58:59 pm »

Jeg kobla fra bensinslangen på motoren i dag og målte flow: 0,75 liter/min. Er det nok?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: mai 08, 2014, 21:08:52 pm »

hvor mye bruker bilen på mila? og hvor lang tid tar det å kjøre ei mil?

Sånn grovt regna så bruker du kanskje en liter på mila, og i 60 km/t bruker du et minutt per km, så da skulle det bli ca 10 minutter.

Altså bruker motoren opp ca en liter på 10 min, så det virker som du har nok flow,

Men du må også tenke på at du har målt i friluft. Pumpa jobber mot et mottrykk, så det er ikke sikkert den orker å lever så mye med en gang du får litt motstand på flowet.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 08, 2014, 21:25:19 pm »

På et innsprøytningssystem så hørtes ikke 45l i timen veldig mye ut.
Som knasten også sier så tenker jeg her bensinpumpeproblemer.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 08, 2014, 21:33:06 pm »

få på ett manometer
lumske pumper kan gi mengde uten trykk men under trykk så fusker de.

mener WBX pumpe spec er min 0,5l på 30 sek. fra haynes bok
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!