Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
|
121
|
Min klubb / Treff og turer / Sv: Bug Camp 2010
|
på: mai 03, 2010, 21:58:16 pm
|
Satser på oppstart fredag etter jobb ca 16:00 -17:00, så hvis det passer med dere fra Ålesund, Kr.S, Sundalen og Molde (kjører dere fra Kr.s og Sunndalen om Oppdal så møtes vi på Dombås) så kan vi samles på Mjelva (Retro Shell) for og dra i samlet tropp herfra? Gi meg et hint hvis dette er av interesse... Knut-Tore
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay....
|
på: mai 03, 2010, 10:09:19 am
|
Etter en grundig testkjøring så var det tid for og lage kjøleblekk til Bay motorrommet. Etter det jeg kan se så finnes det ikke noe "pre" fabrikert til T4 motor med Porsche kjøling i Bay bussen. Så løsningen ble og lage. Har nye varmebokser da jeg ønsker varme i bilen (familiecamper). Blir litt triksing og fiksing for og få til dette også men alt går, tar bare litt tid... Ikke lenge til montering i bilen men når orginal 2,0 liter skal ut så skal motorommet friskes opp først osv..
|
|
|
126
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fortelt Camper
|
på: april 28, 2010, 12:09:13 pm
|
Gratulerer med Bay camper Jeg kjøpte mitt fortelt fra http://www.justkampers.com/ i England. De har flere typer samt ellers alt du måtte trenge til til Bay camper. Mitt telt heter Space maker og du finner et bilde av det her. Knut-Tore
|
|
|
127
|
Bruktbørsen / Deler selges / NYTT EMPI Dual 44 Brosal (Solex) forgasser sett til type 4.motor selges
|
på: april 27, 2010, 13:40:30 pm
|
Har et sett med nye Empi "Dual" 44 Brosal/Solex forgassere som desverre IKKE gikk under luka på 412`n til salgs. Dette er et komplett sett for type 4 motor og originalt viftehus med Choke. Kun prøvemontert i min 412. Passer nok best til 1,8 eller 2.liters motor. Hjem på døra så kostet de meg 6000,- NB! Husk at dette er et sett med Choke, de er dyrere en de uten. Selger dem for 5000,- Kan leveres i Oslo neste uke 18..(onsdag, torsdag) Kontakt meg på e-post ksylte@newmedia.no eller mobil 900 39 093 Knut-Tore
|
|
|
128
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: LOBO har bursdag?
|
på: april 23, 2010, 13:10:00 pm
|
Gratulerer, nå har du vel blitt myndig vel?? Ble ikke tur hjem på deg denne helgen skjønner jeg, så da får vi i VolksWest feire i Ålesund i morgen og sikkert for noen hos meg på søndagen. Hva med Senior, får han låne Ovalen din? Fest hardt du som er Ung! Knut-Tore
|
|
|
131
|
Forum / Problemløseren / 1200CC 34HK T1 - spenningsfall til coil etter ca 20-30min kjøring?
|
på: april 03, 2010, 20:03:41 pm
|
Etter ca 20-30 minutters kjøring så begynner motoren og fjuske. Etter litt feilsøking så viser det seg at spenningen til coilen er mellom 5 og 5,5 volt. Dynamo lader og på batteri polen er spenningen over 6 volt. Tydelig at det blir et spenningsfall når motoren har gått en stund. Har forsøkt med annen tenningslås da det var over 1 volt spenningsfall på den gamle. Men altså fortsatt ikke bra. Noen som har tips?
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay....
|
på: mars 09, 2010, 08:41:38 am
|
Da er min T4 motor jig klar, har ønsket meg en slik og løsningen er og lage en. Står igjen og montere grenrørene (bruker 914 rør, går feil vei m det går..) og en Empi T4 lydpotte. På bilen vil jeg bruke org varmeboxer. Er jo en familie camper dette så litt varme må være tilgjengelig...
|
|
|
136
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høydejusterbart senkesett til 412
|
på: mars 03, 2010, 13:38:30 pm
|
Finner du en løsning så er jeg veldig interesert! Har lett en god stund etter løsning på heving senking av min 74. 412 Variant... Jeg hadde et navn på en som hadde funnet en løsning, men kan ikke finne det igjen....typisk.. Knut-Tore
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay....
|
på: februar 24, 2010, 09:49:37 am
|
Bayen går godt med original 2,0 liter og doble Dellorto, følger lett trafikken når vi er på tur. Men den original motoren skal settes til side og ikke røres. Ja modellkitt er fint men endoskopet har mange andre aplikasjoner som det (vi holder oss til bil her!) kan brukes til.
|
|
|
141
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay....
|
på: februar 23, 2010, 18:34:28 pm
|
Fikk svar fra USA nå: Valve pockets always face dow, this rule supercedes (to discard or set aside or cause to be set aside as obsolete or inferior) all others. Så da får vi snu stemplene på den ene siden og gi blaffen i pilene... Har tørna motoren slik den er nå og det var ingen kontakt, har også investert i endoskop så nå kan vi følge med hva som skjer inni plugghullet, sjekke klaringer osv. kjekt verktøy!
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay....
|
på: februar 22, 2010, 11:29:36 am
|
Dette er USA stempler som de selger sammen med en sylinder sats (Big Bore 96.00mm), riktig som H- Mek sier de er like og dermed så går sporet motsatt på andre siden.. Har spurt leverandør igjen, venter på svar, spørs om de vet hva de selger?? Er jo greit og få dette riktig når man først bruker "litt" penger og tid på motor.
|
|
|
144
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay....
|
på: februar 21, 2010, 10:39:36 am
|
Riktig bemerket, men pilene skal peke mot svinghjul sier leverandøren, det er dette som er "noe" forvirrende da det ikke stemmer med ventilene. Men nå går ikke ventilene så langt ned i denne motoren og det er en mulig forklaringen er at de bruker stemplene til mange typer motorer. Vektmerkingen på sylindrene står riktig vei uten at det er et sikkert bevis på at det er viktig. Vipperamene er på plass og mye annet er prøvemontert....
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: februar 11, 2010, 10:21:55 am
|
hva satte du rulla i bunn i? i gulvet(motorkassa) med plate under? er det sånn rulle som må stå i vater eller?
Ja den må stå i vater så det blir veldig kort avstand mellom feste oppe og rulla nede. Borret opp hull i forhold til org. hulle oppe og brukte en så stor firkant skive som mulig med mutter. Strengt tatt så kan det være at det skulle vært forsterket litt i feste men jeg mener at det holder. Det 3 festet sitter i hjulbrønnen med gjennomgående firkantskiver og mutter.
|
|
|
146
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: februar 11, 2010, 09:19:00 am
|
3.punkts belter bak: Jeg brukte store firkantskiver med påsveist mutter (fra MOMO) i de hullene som er der originalt bak. Ble litt jobb og få inn skiva da du må skjære opp og sveise igjen. Var hos biltilsynet etter montering (ombygget fra vare til personbil) og de godkjente festene men mage beltet i midten ble ikke godkjent da det skal være 3 punkt der også nå. Så reg. ble 4 seter for min buss men det er OK for oss. De sa ikke at jeg måtte ta bort midtbeltet, så jeg tolket det som at det kunne brukes ved nød? Knut-Tore
|
|
|
149
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor T4 og ventil løftegeometri.....
|
på: februar 08, 2010, 15:05:42 pm
|
Vet ikke hva original kammen løfter på en 2,0 liter T4 men tipper det blir en differanse da den kammen jeg har nå løfter ca 13mm, omregnet fra inch...åpningstid er 310 grader Har justerbar støtstang men denne er lengre en originalen selv helt sammenskrudd, så det var ikke mulig og få på vippearmene med denne, med original støtstang og shims under så fungerte det uten at ventilfjæra gikk helt sammen. Noe som heller ikke bør skje...
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / Motor T4 og ventil løftegeometri.....
|
på: februar 08, 2010, 10:52:20 am
|
Vippearms geometri.... Har behov for litt hjelp nå da jeg er kommet til vippearmer og geometrien. Leser bok opp og ned men er fortsatt ikke sikker på om jeg kan bruke de originale vippene osv. Kammen jeg har satt i motoren nå er en Scat C55 med Ad.Duration 310 som er oppgitt til et løft med 1.25:1 arm til .574 inch. Valgte denne da den skal være bra for mid range, topp end opp til ca 6500RPM og fra 2,1 liter. Min T4 har fått en 2055CC sats. Toppene er org 2,0 liter, std ventiler og litt ported på innsuget. Men ventilfjærene er av den forsterkede typen, ikke doble. Ønsker rulle vipper og har anskaffet støtstenger som kan kappes osv. Bør jeg bytte vippearner? Bruke org støtstenger eller de juster bare?
Noen som har tips eller erfaring med dette?
Knut-Tore Sylte
|
|
|
|