mai 04, 2024, 05:08:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60
1711  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan fjerne kattepiss fra seter??!! på: mars 09, 2009, 01:12:27 am
helt vanlig eddik tar bort lukta av katte piss!
brukt det selv og virker fint!
1712  Forum / Problemløseren / Borring av svinghjul til 8 stifta! på: mars 08, 2009, 12:56:36 pm
Er det noen runt mjøs området som tar på seg og borre
ett svinghjul så det passer til 8 stifta veiv?
1713  Forum / Problemløseren / Sv: coil problem på: mars 06, 2009, 16:27:14 pm
vanlig vis så er den extra på koilen en forbikoblingsmotstand
som gjør att du for extra spennings tilskudd under start!
men den bruker vanlighvis og være vit på farge og firkanta!er den en mostand
som er maken til den som er på fordelern så er det vel noe hjemme mekka greier som kan være vanskelig og svare på!
og ledningene til coilen er minus på 1 og pluss på 15
1714  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder! på: mars 04, 2009, 11:50:27 am
Auda!Hørtes dyrt ut og lite trivelig! Flau
det er nok best og holde seg unna infestningen til stempel pinnen da ja!
1715  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stål eller alu nedre reimhjul på: februar 28, 2009, 23:39:40 pm
Lurer du på om det er stål eller alminium i nedre svinghjul?
eller om det er best og bruke stål eller alminium!
orginalt er det stål!
1716  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: jpm sin motor! på: februar 25, 2009, 13:59:50 pm
Ja du har rett i det Jhu!men nå var det ikke for og diskutere Jpm sin motor
jeg skrev dette inlegget men for og høre om noen hadde erfaringer med letting av orginale stempel
og råder!
1717  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: jpm sin motor! på: februar 25, 2009, 11:36:19 am
JPM 1603 motoren har lettede orginale råder. Men ikke stempel.!!

det er jo helt feil!han har orginale råder men stempel fra je som er 375 gram
mot orginal stemplene som veier 565 gram!!
her kan du se selv hva motoren hans er bygd av!

Engine spec:

Case: original AS41
Crank:German stock
Rods:German stock
Pistons:JE 86mm 24mm comp hight
Cylinders:Stock 85,5mm honed to 86mm
Heads:043 40x32mm valves
Compression:12,0:1
Rockers:Jpm two stud 1,5:1 ratio
P-rods:Manton 3/8" cromoly
Cam:Fk45in/Fk44 ex
Cam gears:Magnum
Oilpump:26mm
Deepsump:1,5lit
Flywheel:180mm stock lightend
Clutch disc:cush lock
Pressure plate:Kennedy
Header:Custom made 1 5/8" tuned length
Manifolds:Custom made tuned length(second order)
Carbs:IDA 48
1718  Forum / Problemløseren / Sv: Usikker på ned-dreide stempler! på: februar 25, 2009, 00:07:07 am
Smidde stempel tror jeg ikke att jeg vil koste på den motoren fordi dette bygget blir
bare en høst/vinter motor!så dem blir nok for dyre til det!og jeg har større og værre planer enn en trimma 1.6 motor som blir bygd i sommer så det er der penga kommer til og bli invistert!!
det enste jeg er litt usikker på er om stempelet tåler det!men vet att på type 4 motorer så dreier vi ned mye mere enn 2 mm
og dem har jo blitt løpskjørt uten kjøling og dem tåler det da fint!"i blant" Glad
men da setter jeg på dem jeg og prøver, skjer jo ikke så mye om det blir ett hull i ett stempel så lenge en vet om att det kan skje og er litt obs på det!!

Jeg har justert ett par motorer før ja henning  :)så det er nok ikke noe problem! Glad
1719  Forum / Problemløseren / Sv: Usikker på ned-dreide stempler! på: februar 24, 2009, 22:41:39 pm
Motoren som dem skal inn i skal ha 10:1 i komp med 1,02mm
i vendehøyde og den cc jeg har i toppa!dem nye stempla er dreid ned!! har målt og
både stempel og sylindere er 2mm kortere en dem orginale men dem nye har rett vendhøyde så kompen vil fortsatt bli 10:1!
vet att det ikke er noe problem på 2l t4 motorer men er litt usikker på type 1 stempla!




1720  Forum / Problemløseren / Usikker på ned-dreide stempler! på: februar 24, 2009, 21:50:27 pm
Jeg kjøpe stempler og sylindere til en 1600 som er nye. men fra privat person!
nå viser det seg att stempla og sylindrene er dreid ned 2mm
så er litt usikker på om det går bra på en motor med 10:1 i komp!
noen som har synspunkter på det eller erfaringer??
1721  Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper! på: februar 23, 2009, 15:32:28 pm
Det vart til att jeg også kjøpte den jb weld auto marine som er den sterkeste jb weld har hos clas ohlson
hadde en pakke igjen til 100kr tåler 278kg/cm i strekk og 300 grader i max temp!kan maskineres drilles slipes gjenges,pusses og males
 kan brukes på motor blokker, akslinger propeller hydralikk,den er vibrasjon/sjokk/trykk/syre og korresjonsbestandig
så den har samme spesifikasjona og høres like så bra ut som den splaz zone gugga jeg brukte før til 3 ganger den prisen!!
1722  Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper! på: februar 22, 2009, 19:19:26 pm
Fikk svar fra h løkaas som selger belzona
og den billigste er belzona nr1221 hurtigherdene 340kr+mums!
stå ikke hvor mye det er i forpakkningen!
1723  Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper! på: februar 22, 2009, 18:39:10 pm
så jb-weld funka fint :)da vet jeg det!syntes att det så ut mere som vanlig lim på internet siden jeg så på
men da tror jeg!jeg prøver jeg det!ja hadde en mistanke om att den belzonan var dyr!! Glad
1724  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Okrasa 84mm motevktsveiv+svinghul til salgs på blocket.se! på: februar 22, 2009, 17:41:58 pm
Okrasa 84mm motvektsveiv +letta svinghjul
+tett drag girkasse til salgs på blocket.se

http://www.blocket.se/vi/20244168.htm?ca=7_s
1725  Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper! på: februar 22, 2009, 17:30:59 pm
Ja vet jo att tig sveising det er best men problemet er att dem toppa jeg skal porte nå er tatt en gang før så det er veldig tynt
og tror da att det ikke går!
1726  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / !har fått tak i! på: februar 22, 2009, 14:36:31 pm
Er det noen som har ett svinghjul til t1 som passer til 200mm clutch??
har mange 180mm men bare ett til 200 som er litt dårlig!
1727  Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper! på: februar 22, 2009, 12:07:43 pm
Jb-weld hadde gasolin og selge men tror ikke det er den type kjemisk metall jeg er ute etter!
skal ikke bare tette en sprekk eller sånt men støpe på runt insug porten så den kan gjøres
større!men skal høre på den belzonan i morgen så for jeg se hva det koster og størrelse på forpakkning!
1728  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: insprut hjerne til 1.8 type 4 på: februar 22, 2009, 02:04:17 am
ja er til gammel t4!!surra litt der Glad

1729  Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper! på: februar 22, 2009, 01:54:35 am
vet ikke vilken typer wurth har
og belzona 1111 er veldig bra etter det jeg har hørt men
vet ikke om noen som selger det i norge!
1730  Forum / Problemløseren / Sv: Rullemale bilen? på: februar 22, 2009, 01:51:47 am
Biltemas 2 komp båtlakk skal vist være bra til bil har jeg hørt!!billig den..
1731  Bruktbørsen / Deler selges / insprut hjerne til 1.8 type 4 på: februar 21, 2009, 21:57:15 pm
Har en insprut hjerne til 1.8 liter motor som er i bra stand!
den er til den gamle typen insprut med impulser fra fordeleren!
1732  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Åndeboks - når er det nyttig/nødvendig? på: februar 21, 2009, 18:26:46 pm
Med den trimminga dere har på den motoren så er jeg ganske sikker på att dere ikke trenger det!og det er jo bare og kjenne
hvor mye det blåser da en tar av oljekorka etter at motoren er starta! er det veldig mye så sett på en, er det normalt så er det jo ikke noe
problem!er ikke før en begynner og kjøre hardt att det blir noe problem og da kan du jo montere hvis du ser att det er mye trykk!
og vet på type4 motorer så trengte vi ikke åndeboks før vi gikk opp i kubikk selv om vi dro dem bra over 8000rpm med 12-1 i komp!
1733  Forum / Problemløseren / Kjemisk metall til støping av topper!har fått tak i! på: februar 21, 2009, 18:18:21 pm
Den forhandleren jeg brukte og kjøpe kjemisk metall til og støpe igjen
insugporten på topper med har slutta!er det noen her inne som har peiling på ett bra merke og forhandler
som er her i norge?HæHæHæHæ
1734  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Åndeboks - når er det nyttig/nødvendig? på: februar 21, 2009, 15:50:52 pm
Det er vel mere nødvendig med åndeboks på en større kubikk motor eller veldig høy komp motor
som da gir mere trykk i blokka som i blant den orginale luftinga ikke klarer og ta unna for!med olje søl og blåste pakkninger som følge!
1735  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 2x (kanskje 4) piggdekk ønskes kjøpt (Hamar/mjøsområdet) på: februar 21, 2009, 12:20:00 pm
Det er lovlig og kjøre med 195 dekk!jeg la på det på bilen min og spurte dekkmannen :)men det som er problemet i hvertfall på 1302 er att
dem ta bort i fjæra!
1736  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Nedre type 3 kjøleblekk ønskes kjøpt! på: februar 21, 2009, 11:17:25 am
hva skal du ha for kjøleblekka?
1737  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / i orden takket race-buggy på: februar 20, 2009, 18:08:59 pm
nedre kjøleblekk til type 3 ønskes kjøpt!
1738  Forum / Problemløseren / Sv: chromoly støtstenger! på: februar 17, 2009, 20:24:41 pm
Er fortsatt på leting etter noen som har!!
1739  Forum / Problemløseren / Sv: chromoly støtstenger! på: februar 16, 2009, 17:55:55 pm
Det er kjempe fint Glad
1740  Forum / Problemløseren / chromoly støtstenger! på: februar 16, 2009, 15:16:25 pm
Er det noen som vet om det går og få kjøpt en chromoly støtstang??
har rota bort en av mine og det er litt kjipt og måtte kjøpe ett sett da en bare trenger en!!
støtstengene er 9 mm tykk og 27,5 cm lange!
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!