1713
|
Forum / Problemløseren / Sv: coil problem
|
på: mars 06, 2009, 16:27:14 pm
|
vanlig vis så er den extra på koilen en forbikoblingsmotstand som gjør att du for extra spennings tilskudd under start! men den bruker vanlighvis og være vit på farge og firkanta!er den en mostand som er maken til den som er på fordelern så er det vel noe hjemme mekka greier som kan være vanskelig og svare på! og ledningene til coilen er minus på 1 og pluss på 15
|
|
|
1716
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: jpm sin motor!
|
på: februar 25, 2009, 13:59:50 pm
|
Ja du har rett i det Jhu!men nå var det ikke for og diskutere Jpm sin motor jeg skrev dette inlegget men for og høre om noen hadde erfaringer med letting av orginale stempel og råder!
|
|
|
1717
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: jpm sin motor!
|
på: februar 25, 2009, 11:36:19 am
|
JPM 1603 motoren har lettede orginale råder. Men ikke stempel.!!
det er jo helt feil!han har orginale råder men stempel fra je som er 375 gram mot orginal stemplene som veier 565 gram!! her kan du se selv hva motoren hans er bygd av!
Engine spec:
Case: original AS41 Crank:German stock Rods:German stock Pistons:JE 86mm 24mm comp hight Cylinders:Stock 85,5mm honed to 86mm Heads:043 40x32mm valves Compression:12,0:1 Rockers:Jpm two stud 1,5:1 ratio P-rods:Manton 3/8" cromoly Cam:Fk45in/Fk44 ex Cam gears:Magnum Oilpump:26mm Deepsump:1,5lit Flywheel:180mm stock lightend Clutch disc:cush lock Pressure plate:Kennedy Header:Custom made 1 5/8" tuned length Manifolds:Custom made tuned length(second order) Carbs:IDA 48
|
|
|
1718
|
Forum / Problemløseren / Sv: Usikker på ned-dreide stempler!
|
på: februar 25, 2009, 00:07:07 am
|
Smidde stempel tror jeg ikke att jeg vil koste på den motoren fordi dette bygget blir bare en høst/vinter motor!så dem blir nok for dyre til det!og jeg har større og værre planer enn en trimma 1.6 motor som blir bygd i sommer så det er der penga kommer til og bli invistert!! det enste jeg er litt usikker på er om stempelet tåler det!men vet att på type 4 motorer så dreier vi ned mye mere enn 2 mm og dem har jo blitt løpskjørt uten kjøling og dem tåler det da fint!"i blant" men da setter jeg på dem jeg og prøver, skjer jo ikke så mye om det blir ett hull i ett stempel så lenge en vet om att det kan skje og er litt obs på det!! Jeg har justert ett par motorer før ja henning :)så det er nok ikke noe problem!
|
|
|
1719
|
Forum / Problemløseren / Sv: Usikker på ned-dreide stempler!
|
på: februar 24, 2009, 22:41:39 pm
|
Motoren som dem skal inn i skal ha 10:1 i komp med 1,02mm i vendehøyde og den cc jeg har i toppa!dem nye stempla er dreid ned!! har målt og både stempel og sylindere er 2mm kortere en dem orginale men dem nye har rett vendhøyde så kompen vil fortsatt bli 10:1! vet att det ikke er noe problem på 2l t4 motorer men er litt usikker på type 1 stempla!
|
|
|
1720
|
Forum / Problemløseren / Usikker på ned-dreide stempler!
|
på: februar 24, 2009, 21:50:27 pm
|
Jeg kjøpe stempler og sylindere til en 1600 som er nye. men fra privat person! nå viser det seg att stempla og sylindrene er dreid ned 2mm så er litt usikker på om det går bra på en motor med 10:1 i komp! noen som har synspunkter på det eller erfaringer??
|
|
|
1721
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper!
|
på: februar 23, 2009, 15:32:28 pm
|
Det vart til att jeg også kjøpte den jb weld auto marine som er den sterkeste jb weld har hos clas ohlson hadde en pakke igjen til 100kr tåler 278kg/cm i strekk og 300 grader i max temp!kan maskineres drilles slipes gjenges,pusses og males kan brukes på motor blokker, akslinger propeller hydralikk,den er vibrasjon/sjokk/trykk/syre og korresjonsbestandig så den har samme spesifikasjona og høres like så bra ut som den splaz zone gugga jeg brukte før til 3 ganger den prisen!!
|
|
|
1727
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kjemisk metall til støping av topper!
|
på: februar 22, 2009, 12:07:43 pm
|
Jb-weld hadde gasolin og selge men tror ikke det er den type kjemisk metall jeg er ute etter! skal ikke bare tette en sprekk eller sånt men støpe på runt insug porten så den kan gjøres større!men skal høre på den belzonan i morgen så for jeg se hva det koster og størrelse på forpakkning!
|
|
|
1732
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Åndeboks - når er det nyttig/nødvendig?
|
på: februar 21, 2009, 18:26:46 pm
|
Med den trimminga dere har på den motoren så er jeg ganske sikker på att dere ikke trenger det!og det er jo bare og kjenne hvor mye det blåser da en tar av oljekorka etter at motoren er starta! er det veldig mye så sett på en, er det normalt så er det jo ikke noe problem!er ikke før en begynner og kjøre hardt att det blir noe problem og da kan du jo montere hvis du ser att det er mye trykk! og vet på type4 motorer så trengte vi ikke åndeboks før vi gikk opp i kubikk selv om vi dro dem bra over 8000rpm med 12-1 i komp!
|
|
|
1740
|
Forum / Problemløseren / chromoly støtstenger!
|
på: februar 16, 2009, 15:16:25 pm
|
Er det noen som vet om det går og få kjøpt en chromoly støtstang?? har rota bort en av mine og det er litt kjipt og måtte kjøpe ett sett da en bare trenger en!! støtstengene er 9 mm tykk og 27,5 cm lange!
|
|
|
|