Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60
|
1743
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder!
|
på: februar 14, 2009, 18:58:21 pm
|
Nå er det mange som har sett på og tenkt på jpm sin motor og leste att stemplene var mye lettere en orginale!så det jeg lurer på er det noen som har lettet stempel/råder på en 1600??nå mener jeg orginal delene!! vet att på t4 motorer kan du lette mye på stempel og råder!er det noen her inne som har gode/dårlige erfaringer med med det???og eventuelt hva dem tok av i gram?
|
|
|
1744
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken motor t4
|
på: februar 14, 2009, 18:51:40 pm
|
Det er jo også det som er litt morro med og prøve ut forsjellige ting!er ikke så mye vits i og invistere maaaange tusen på en motor mens man er i lære fasen og bygge turbo!ryker motorn så er det mange 2 litere runt om kring for noen tusenlapper som du kan bytte den i!når du har fått mere erfaring med bygging av turbo på t4 motorer og fortsatt vil ha det da kan du invistere mere der du har erfart /sett att motoren trenger sterkere deler!
|
|
|
1745
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Mig sveis
|
på: februar 14, 2009, 00:37:18 am
|
Enig med lundby hadde kempi kempomat 180 mig før og ett dårligere apperat en da har jeg aldri vært borti i! hadde det inn mange ganger for og sjekke det men Hatec fant aldri noen feil på det uansett hvor mange ganger dem målte alt på det!og mange andre prøvde det også som er utdanna sveisere men nå bytta jeg til biltema sitt største og det er en drøm og sveise med i motsettning til det kempi aperatet!virker til og med bedre og sveiser finere med flush tråd en det kempi aperatet!!
|
|
|
1746
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken motor t4
|
på: februar 13, 2009, 01:09:07 am
|
du kan fint bruke en snill trimkam som den som hotshop har nr 5161 på 276 grader og kompresjonen i en t4 er fra 7,3:1 til 8,0:1 så med lavt trykk opp til en 0,6 trenger du ikke og senke kompen! har kjørt og sett noen 1.8 og 2.0 l som har gått langt med orginal komp og den 1.8 L gikk opp i 0.9 i trykk og gikk fint og uten problem i mange år den !det er ikke helt nødvendig og bytte stempler men er jo bedre og gjøre det selvfølgelig!og sette inn en intercooler er jo bra helst en vannkjølt men dem er dyre!:) og så er det enkleste og sette inn en bensin trykkregulator på returen fra en vw golf g60 eller corrado eller porche 944 fordi dem er forhåndstilt til og gå til 3.5 i bensintrykk og det holder massevis!og med den så du for mere bensintrykk da turbon trykker!og den beste inspruten er den eldre uten luftmengde måler og impulser fra fordelern! så det er ikke så mye du trenger hvis du er snill på trykket men generøs med bensin og passer på att bensinpumpa di er bra og klarer trykket!og sett på en løs øljekjøler helst med vifte på!
|
|
|
1748
|
Forum / Problemløseren / Sv: Noen som utfører Linjeboring av blokk!!
|
på: februar 09, 2009, 18:59:32 pm
|
ja vanligvis så ligger dem fra 1000 til 1200 for og linjebore ei blokk hvis det ikke er så mye dem må ta for og få det rett! brukte ømv før en del men da var dem også litt dyrere enn dem andre, men nå er det jo helt vilt blitt fra dem, jeg mener 5456 for og linjebore ei blokk som trenger bare ett kutt for og bli rett er så vidt du kan kjenne kant i bæreleia! og så for du kjøpt helt ny blokk fra unneberg for 5260 nei da blir grådigheta litt for stor synes jeg!! men takk for alle tipsa om dem som kan ta på seg slikt arbeid,men blir litt lang unna til porsgrun! og kløfta og jessheim er jo omtrent det samme i avstand! men skal høre med den andre henning skrev om som bodde på lillehammer!
|
|
|
1749
|
Forum / Problemløseren / Sv: Noen som utfører Linjeboring av blokk!!
|
på: februar 09, 2009, 18:25:10 pm
|
Østlanske motoverksted!!!ha ha ha ! prata med dem i dag og etter en lang forklaring om hva som måtte gjøres og hvordan det skulle gjøres så fikk jeg til svar att dem skulle ha 4400+mums:)siden det var sååå mye jobb fordi en vw blokk ikke hadde alle bære lagera i samme størrelse!så dem skal jeg aldri bruke mere til noe!
|
|
|
1751
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: verdi 1970 mod boble
|
på: februar 05, 2009, 15:46:45 pm
|
Kan være litt vanskelig og svare på det spørsmålet! bilen høres jo bra ut og gått lite også, men er jo ikke altid det en selger sier da som er 100 % sant! må jo huske att han selger den og fremviser selfølgelig alle dem bra tinga og skryter den høyt i skyene osv. men må jo se på hvordan den er i stand.rust.lakk.interiør hvordan den har blitt kjørt osv! sjekke gummi på pedalene er en grei indikator hvis dem ikke er nylig bytta!en bil som selger sier har gått for eks 98000 km mens seter er nedsunket i mitten og pedal gummin er helt utslitt stemmer jo ikke!osv men sier ikke att den du skal kjøpe fra er en luring som prøver og lure deg!mange som er helt ærlige om det dem har og selge men desverre så er det også dem som lurer deg hvis dem for sjansjen til det! men se på sidene til tinde.no der er det masse bobler annonsert og priser er i fra 8000 til 35000 kroner sån ca!blir jo også forskjell fra menneske til menneske som selger bilen også! noen følger mere vanlig brukt bil pris og da kan du i blant få en bra bil til en 7000-10000 kroner mens noen har en som er i halvdårlig stand og tror det er gull som står parkert i gårdplassen og forlanger att han skal ha 30000-35000 tusen for den! så du ser det er litt vanskelig og si noe bestemt om hva akkurat den bilen er vært i pris!
|
|
|
1753
|
Forum / Snikk-snakk / polere veiv med Emery cloth?
|
på: februar 05, 2009, 03:04:15 am
|
Leste litt i boka how to rebuild your wolksvagen engine i dag og så att det stå en skulle/kunne bruke emery cloth 400 grit til og polere veiva med!emery cloth er vel hvis ikke skole engelsken min er helt på jorde det som vi kaller smergel papir? og det å ta 400 korna smerglepapir og polere veiva med må da vel ødelegge den?? noen som vet??
|
|
|
1755
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken motor t4
|
på: februar 03, 2009, 15:23:57 pm
|
hvis du er helt grønn på motorer så burde du ikke bygge turbo motor selv! er en del kalkuleringer der også for og få det rett!men klart hvis du ikke er så nøye på og få mest hester så er det ikke så farlig hvordan du bygger bare pass på att du ikke får for mye kompresjon!og att det du eventuelt har av gassere-e eller insprut og att du for nok med trykk og bensin! prøv og få tak i insprut da blir det mye enklere!
|
|
|
1759
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Matchporting av topper/innsug
|
på: januar 29, 2009, 17:12:59 pm
|
er jo ikke helt nødt til og porte hele toppen!du kan jo også bare matche insug med begynnelsen på innsugporten!hjelper på en del det også men så klart og porte hele er jo self det beste med tanke på hk du da vil få!!
|
|
|
1764
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Oginale Ventilløftere til trimkam!
|
på: januar 26, 2009, 17:09:07 pm
|
Her pratet med flere folk som har forsjellige meninger om ventilløftere! noen sier att til type 1 så er nye orginale ventilløftere bedre en for exsempel lettere bugpack løftere! mens noen sier att løftere beregnet til trimkam er best! hva synes folk runt om kring hva som er best/mest slitesterkt??
|
|
|
1768
|
Forum / Problemløseren / Sv: ventil justerings skruer!
|
på: januar 23, 2009, 23:35:00 pm
|
jeg vet faktisk ikke det er toppen på skruen altså den som ligger mot ventilen som har blitt skjevt slitt så da en skal justere så er det plutselig mye klaring og en par mm omdreining så er det null mm klaring!! beskrev kansje litt rart i sta
|
|
|
1769
|
Forum / Problemløseren / ventil justerings skruer!
|
på: januar 23, 2009, 23:22:00 pm
|
Har en orginal 1600 som justerings skrua til ventilene er skjevt slitte som da gjør det vanskelig og justere dem rett! har tenkt på og kansje kjøpe svivel ball eller svivel fot justerings skruer er det noen vits i? og passer dem rett på vippeverk til en 1600 type1?eventuelt noen som har en link der dem har?
|
|
|
|