mai 03, 2024, 23:55:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60
1741  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: februar 16, 2009, 00:41:47 am
denne bilen er ganske rå!
1742  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: februar 16, 2009, 00:40:37 am
1743  Forum / Teknisk, teori og praksis / redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder! på: februar 14, 2009, 18:58:21 pm
Nå er det mange som har sett på og tenkt på jpm sin motor Glad
og leste att stemplene var mye lettere en orginale!så det jeg lurer på
er det noen som har lettet stempel/råder på en 1600??nå mener jeg orginal delene!!
vet att på t4 motorer kan du lette mye på stempel og råder!er det noen her inne som har gode/dårlige erfaringer
med med det???og eventuelt hva dem tok av i gram?
1744  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken motor t4 på: februar 14, 2009, 18:51:40 pm
Det er jo også det som er litt morro med og prøve ut forsjellige ting!er ikke så mye vits i og invistere
maaaange tusen på en motor mens man er i lære fasen og bygge turbo!ryker motorn så er det mange 2 litere
runt om kring for noen tusenlapper som du kan bytte den i!når du har fått mere erfaring med bygging av turbo
på t4 motorer og fortsatt vil ha det da kan du invistere mere der du har erfart /sett att motoren trenger sterkere deler!
1745  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Mig sveis på: februar 14, 2009, 00:37:18 am
Enig med lundby hadde kempi kempomat 180 mig før og ett dårligere apperat en da har jeg aldri vært borti i!
hadde det inn mange ganger for og sjekke det men Hatec fant aldri noen feil på det uansett hvor mange ganger dem målte alt på det!og mange andre prøvde det også som er utdanna sveisere men nå bytta jeg til biltema sitt største og det er en drøm og sveise med i motsettning til det kempi aperatet!virker til og med bedre og sveiser
finere med flush tråd en det kempi aperatet!!
1746  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken motor t4 på: februar 13, 2009, 01:09:07 am
du kan fint bruke en snill trimkam som den som hotshop har nr 5161 på 276 grader
og kompresjonen i en t4 er fra 7,3:1 til 8,0:1 så med lavt trykk opp til en 0,6 trenger du ikke og senke kompen!
har kjørt og sett noen 1.8 og 2.0 l som har gått langt med orginal komp og den 1.8 L gikk opp i 0.9 i trykk og gikk fint og uten problem i mange år den
!det er ikke helt nødvendig og bytte stempler men er jo bedre og gjøre det selvfølgelig!og sette inn en intercooler er jo bra helst en vannkjølt men dem er dyre!:)
og så er det enkleste og sette inn en bensin trykkregulator på returen fra en vw golf g60 eller corrado eller porche 944 fordi dem er forhåndstilt til og gå til 3.5 i bensintrykk og det holder massevis!og med den så du for mere bensintrykk da turbon trykker!og den beste inspruten er den eldre uten luftmengde måler og impulser fra fordelern!
så det er ikke så mye du trenger hvis du er snill på trykket men generøs med bensin og passer på att bensinpumpa di er bra og klarer trykket!og sett på en løs øljekjøler helst med vifte på!
1747  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som utfører Linjeboring av blokk!! på: februar 10, 2009, 02:58:15 am
Birger Gjestland bor han i nerheten av hamar i hedemarken?
1748  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som utfører Linjeboring av blokk!! på: februar 09, 2009, 18:59:32 pm
ja vanligvis så ligger dem fra 1000 til 1200
for og linjebore ei blokk hvis det ikke er så mye dem må ta for og få det rett!
brukte ømv før en del men da var dem også litt dyrere enn dem andre, men nå er det jo helt vilt
blitt fra dem, jeg mener 5456 for og linjebore ei blokk som trenger bare ett kutt for og bli rett er så vidt du kan kjenne kant i bæreleia!
og så for du kjøpt helt ny blokk fra unneberg for 5260 nei da blir grådigheta litt for stor synes jeg!!
men takk for alle tipsa om dem som kan ta på seg slikt arbeid,men blir litt lang unna til porsgrun! og kløfta og jessheim er jo omtrent det samme i avstand!
men skal høre med den andre henning skrev om som bodde på lillehammer!
1749  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som utfører Linjeboring av blokk!! på: februar 09, 2009, 18:25:10 pm
Østlanske motoverksted!!!ha ha ha !
prata med dem i dag og etter en lang forklaring om hva som måtte gjøres og hvordan det skulle gjøres
så fikk jeg til svar att dem skulle ha 4400+mums:)siden det var sååå mye jobb fordi en vw blokk ikke hadde
alle bære lagera i samme størrelse!så dem skal jeg aldri bruke mere til noe!
1750  Forum / Problemløseren / Noen som utfører Linjeboring av blokk!! på: februar 09, 2009, 16:23:09 pm
Noen som vet hvem som kan linjebore blokker i nærheten av hamar området?
vet om han som kan gjøre det i jessheim men luerer på om det er noen litt nærmere hamar som kan!!
1751  Forum / Snikk-snakk / Sv: verdi 1970 mod boble på: februar 05, 2009, 15:46:45 pm
Kan være litt vanskelig og svare på det spørsmålet!
bilen høres jo bra ut og gått lite også, men er jo ikke altid det en selger sier da som er 100 % sant!
må jo huske att han selger den og fremviser selfølgelig alle dem bra tinga og skryter den høyt i skyene osv.
men må jo se på hvordan den er i stand.rust.lakk.interiør hvordan den har blitt kjørt osv!
sjekke gummi på pedalene er en grei indikator hvis dem ikke er nylig bytta!en bil som selger sier har
gått for eks 98000 km mens seter er nedsunket i mitten og pedal gummin er helt utslitt stemmer jo ikke!osv
men sier ikke att den du skal kjøpe fra er en luring som prøver og lure deg!mange som er helt ærlige om det dem har og selge
men desverre så er det også dem som lurer deg hvis dem for sjansjen til det!
men se på sidene til tinde.no der er det masse bobler annonsert og priser er i fra 8000
til 35000 kroner sån ca!blir jo også forskjell fra menneske til menneske som selger bilen også!
noen følger mere vanlig brukt bil pris og da kan du i blant få en bra bil til en 7000-10000 kroner
mens noen har en som er i halvdårlig stand og tror det er gull som står parkert i gårdplassen
og forlanger att han skal ha 30000-35000 tusen for den!
så du ser det er litt vanskelig og si noe bestemt om hva akkurat den bilen er vært i pris!
1752  Forum / Snikk-snakk / Sv: polere veiv med Emery cloth? på: februar 05, 2009, 11:44:08 am
ja vet hvordan det gjøres Glad men synes det hørtes veldig grovt ut med ett 400 papir!
1753  Forum / Snikk-snakk / polere veiv med Emery cloth? på: februar 05, 2009, 03:04:15 am
Leste litt i boka how to rebuild your wolksvagen engine i dag
og så att det stå en skulle/kunne bruke emery cloth 400 grit til og polere
veiva med!emery cloth er vel hvis ikke skole engelsken min er helt på jorde det som vi kaller smergel papir?
og det å ta 400 korna smerglepapir og polere veiva med må da vel ødelegge den??
noen som vet??
1754  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T1/T3/T4 svinghjul, startere, blokker, topper +++ selges på: februar 04, 2009, 01:30:03 am
har du ett 1700 eller 1800 svinghjul?og hva eventuelt skal du ha for det?
1755  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken motor t4 på: februar 03, 2009, 15:23:57 pm
hvis du er helt grønn på motorer så burde du ikke bygge turbo motor selv!
er en del kalkuleringer der også for og få det rett!men klart hvis du ikke er så nøye
på og få mest hester så er det ikke så farlig hvordan du bygger bare pass på att du ikke får for
mye kompresjon!og att det du eventuelt har av gassere-e eller insprut og att du for nok med trykk og bensin!
prøv og få tak i insprut da blir det mye enklere!
1756  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Weber IDF 36 VURDERES SOLGT på: februar 01, 2009, 00:09:18 am
er det en eller to?
1757  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gjennomgående bolt til blokk, Type 4 på: januar 29, 2009, 21:40:07 pm
tror jeg har en hel hau med sånne bolter
betaler du frakt du så har du en!bor på hamar
1758  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 73 hugges på: januar 29, 2009, 21:35:55 pm
hvis interiørlyset passer til 1302 så mangler jeg det! Glad
1759  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Matchporting av topper/innsug på: januar 29, 2009, 17:12:59 pm
er jo ikke helt nødt til og porte hele toppen!du kan jo også bare matche
insug med begynnelsen på innsugporten!hjelper på en del det også men
 så klart og porte hele er jo self det beste med tanke på hk du da vil få!!
1760  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oginale Ventilløftere til trimkam! på: januar 27, 2009, 19:48:45 pm
9000rmp er vell bra nok for dem fleste vil jeg tro Glad
1761  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Trimkam ønskes kjøpt! på: januar 27, 2009, 13:41:05 pm
klar for langslag hva betyr det?att den er slipt ned så klaringa er større?
1762  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Trimkam ønskes kjøpt! på: januar 27, 2009, 11:52:29 am
trimkam til t1 ønskes kjøpt eventuelt hele sett eller fjærer. olje pumpe. løftere osv!!
1763  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ventilfjærer selges på: januar 26, 2009, 20:18:37 pm
er vel solg disse fjærene nå?
1764  Forum / Teknisk, teori og praksis / Oginale Ventilløftere til trimkam! på: januar 26, 2009, 17:09:07 pm
Her pratet med flere folk som har forsjellige meninger om ventilløftere!
noen sier att til type 1 så er nye orginale ventilløftere bedre en for exsempel lettere bugpack løftere!
mens noen sier att løftere beregnet til trimkam er best!
hva synes folk runt om kring hva som er best/mest slitesterkt??
1765  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: msd coil på: januar 25, 2009, 23:18:49 pm
er det bare coilen eller hele anlegget?
1766  Forum / Problemløseren / Sv: ventil justerings skruer! på: januar 24, 2009, 00:28:30 am
da ordner deg seg vel da vet du henning! Glad
1767  Forum / Problemløseren / Sv: ventilklaring på type 4 ?? på: januar 24, 2009, 00:27:55 am
jeg har altid brukt 0.15 på kall motor
1768  Forum / Problemløseren / Sv: ventil justerings skruer! på: januar 23, 2009, 23:35:00 pm
jeg vet faktisk ikke det er toppen på skruen altså den
 som ligger mot ventilen som har blitt skjevt slitt så da en skal justere
så er det plutselig mye klaring og en par mm omdreining så er det null mm klaring!!
beskrev kansje litt rart i sta Glad
1769  Forum / Problemløseren / ventil justerings skruer! på: januar 23, 2009, 23:22:00 pm
Har en orginal 1600 som justerings skrua til ventilene er skjevt slitte
som da gjør det vanskelig og justere dem rett!
har tenkt på og kansje kjøpe svivel ball eller svivel fot justerings skruer er det noen vits i?
og passer dem rett på vippeverk til en 1600 type1?eventuelt noen som har en link der dem har?
1770  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forstillingsdeler 1302/03 på: januar 22, 2009, 01:31:37 am
Glemte jo og skrive komplette fjærbein og bremse pumpe Glad Glad
men sån er det når seniliteten kommer snikene:)
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!