mai 13, 2024, 00:24:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ADVARSEL: www.type4store.com  (Lest 1663 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: januar 29, 2009, 23:17:21 pm »

Jeg bygger en T-4 rallycross motor og handlet deler for over $1000 hos Jake Raby (http://www.aircooledtechnology.com)

Da delene kom, viste det seg at de var så dårlig pakket at veiven hadde fått en del skader.
Denne hadde fått hakk på motvektene og er høyst sannsynlig ikke brukenes uten maskinering og avballansering
Rådelagerene hadde blitt klemt av veiven og kunne ikke brukes.

Sendte mail til Jake Raby med bilder og fortalt om skadene.
Han påstår at pakken var godt pakket da den forlot ham.
Da var den full av chip og bobleplast påstår han.
Som Dere ser av bildene er det ikke korrekt.
Han mener det er Fedex som har åpnet pakken og tatt ut dette.....
Har da spurt i en e-mail om hva vi gjør?

Får da mail med en meget arrogant tone; "We do nothing" får jeg som svar.
Siden Fedex ikke kan komme å kontollere de skadede delene her i Norge, er saken ut av verden for hans del.
I den utfyllende mailen prøver han å legge skylden over på meg og Fedex og ser på meg som en idiot.

Jake Raby var en hjelpsom og trivelig person helt til det oppstod komplikasjoner.
Da slo han helt over og ble en arrogant drittsekk.

Ha dette i bakhodet vis Dere handler hos ham.




* DSC_0011.JPG (132.95 KB, 1128x748 - vist 236 ganger.)

* Damaged 2.JPG (61.41 KB, 1167x778 - vist 211 ganger.)

* Damaged 1.JPG (94.26 KB, 1167x778 - vist 236 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2009, 23:24:35 pm »

Jeg foreslår at du legger ut dette i den korresponderende feedback-tråden på thesamba.com.
Det står at den er nå midlertidig låst, men vil bli gjenåpnet dersom man ber om det på PM. (Les det som står)
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=219250&highlight=raby
Evt. kan du jo starte en egen tråd. Da må du følge reglene for feedback tråder.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 29, 2009, 23:48:31 pm »

Advarer "mine nærmeste" først. Dvs Dere her på forumet.
Så får jeg ta de forumene jeg kommer over.
Germanlook er ihverfall den rette målgruppen.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: januar 30, 2009, 01:31:40 am »

Poenget er at han blir kanskje litt interessert i å gjøre opp for seg dersom du presser han på thesamba..
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Jake Raby
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted: USA


Vis profil

« Svar #4 på: januar 30, 2009, 04:39:17 am »

Jeg bygger en T-4 rallycross motor og handlet deler for over $1000 hos Jake Raby (http://www.aircooledtechnology.com)

Da delene kom, viste det seg at de var så dårlig pakket at veiven hadde fått en del skader.
Denne hadde fått hakk på motvektene og er høyst sannsynlig ikke brukenes uten maskinering og avballansering
Rådelagerene hadde blitt klemt av veiven og kunne ikke brukes.

Sendte mail til Jake Raby med bilder og fortalt om skadene.
Han påstår at pakken var godt pakket da den forlot ham.
Da var den full av chip og bobleplast påstår han.
Som Dere ser av bildene er det ikke korrekt.
Han mener det er Fedex som har åpnet pakken og tatt ut dette.....
Har da spurt i en e-mail om hva vi gjør?

Får da mail med en meget arrogant tone; "We do nothing" får jeg som svar.
Siden Fedex ikke kan komme å kontollere de skadede delene her i Norge, er saken ut av verden for hans del.
I den utfyllende mailen prøver han å legge skylden over på meg og Fedex og ser på meg som en idiot.

Jake Raby var en hjelpsom og trivelig person helt til det oppstod komplikasjoner.
Da slo han helt over og ble en arrogant drittsekk.

Ha dette i bakhodet vis Dere handler hos ham.




Mr. Holmen ikke fortelle hele sannheten i denne historien.
Delene ble sendt fra vår faciulity i Georgia USA til Colorado for ham som en tjeneste, kan vi normalt ikke gjør dette. Han ga oss feil adresse for sin venn i Colorado to ganger, og dette betyr at deler ble sendt over hele USA tre ganger før du endelig kommer i Colorado.

Da de kom i Colorado boksen var skadet eksternt, men hans venn ikke åpne boksen for å kontrollere om deler var der eller er skadet. Istedet boksen skaden ble oversett og pakken ble sendt til Norge der den ble funnet å være skadet.

Siden deler er ikke lenger i Colorado ingen Fed Ex kravet kan arkivert siden deler må være kontrollert av Fed Ex.

Hvis boksen ville vært inventoried og skader ble funnet Fed Ex ville ha betalt kravet, som vi hadde ekstra forsikring på komponenter.

Mr. Holmen trolig ikke forsikre pakken når fraktet fra USA til Norge da han var trolig prøver å unngå import skatter, slik mange av våre kunder, men vi vil ikke forfalske dokumenter.

Jeg var mer enn villige til å hjelpe Mr. Holmen med dette til han gjort trusler innlegg som dette over hele nettet, inkludert samba.

Jeg har alle e-poster om dette, inkludert de som er der Mr. Holmen medga at forwarder i Colorado bemerket den skadede boksen, men ikke kontrollere det, eller lager den.
Fed Ex må ha en del å inspisere til ære kravet.

Mr. Holmen gjort noen feil i denne transaksjonen og nå er han prøver å skylde disse på meg og mine selskapet håper at vi skulle sende ham en ny sveiv.

Jeg vil møte noen innlegg som Mr. Holmen gjør overalt på internett, med samme e thread innlegg som du ser nedenfor, som forteller hele historien.

Vi gjør det beste vi kan for å støtte det vi selger, men Mr. Holmen ikke fair om dette.

Alt dette ville ha vært unngått dersom boksen ville vært inspisert i Colorado, slik den burde ha vært.
 
   
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 30, 2009, 08:11:39 am »

Et glimrende eksempel på at slike saker bør holdes mellom selger og kjøper Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #6 på: januar 30, 2009, 08:19:52 am »

Se der ja....saken hadde 2 sider Gliser
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: januar 30, 2009, 08:19:59 am »

En sak har alltid to sider, og nå har begge fått sagt sitt. Så får hver enkelt synes hva de vil om saken.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!