Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #240 på: april 13, 2009, 19:26:43 pm » |
|
Glass veier mye! Tror lexan er dyrt ja, men kanskje noen med gode kontakter her? Vi airnuts må jo holde sammen...;-)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #241 på: april 13, 2009, 20:07:17 pm » |
|
Ja det var det da . jeg kjører jo vannkjølt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #242 på: april 13, 2009, 20:09:23 pm » |
|
Jaja, noe galt skal det være med oss alle... ;-)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #243 på: april 13, 2009, 20:10:19 pm » |
|
Hmm, egentlig burde du jo vært kasta ut av forumet?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #244 på: april 13, 2009, 20:16:54 pm » |
|
bilene er utgangspunktet LUftavkjølte modeller. bare modifisert litt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pitt
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
|
« Svar #245 på: april 13, 2009, 20:24:42 pm » |
|
E skjønne ikke koffår du ikke ordne glassfiberdeler til karossen sånn som dører og luker å fangere og sånt my lettere det også slipper du all den boringa da ! Du skal vel slanke deg sjøl noen kilo å da sikkert Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #246 på: april 13, 2009, 20:26:30 pm » |
|
kaller du meg feit ? ? ? ikke noe glass fiber i første omgang , ikke har jeg noe greie på å lage deler ..og det er sikkert dyrt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #247 på: april 13, 2009, 20:39:28 pm » |
|
bilene er utgangspunktet LUftavkjølte modeller. bare modifisert litt. Her godtas ingen modifikasjoner...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Rune 51
Juniormedlem
Innlegg: 72
Bosted: Vestfossen
|
|
« Svar #248 på: april 13, 2009, 20:41:44 pm » |
|
Kjempe kult prosjekt !!! stå på !!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
|
« Svar #249 på: april 13, 2009, 20:52:02 pm » |
|
kaller du meg feit ? ? ? ikke noe glass fiber i første omgang , ikke har jeg noe greie på å lage deler ..og det er sikkert dyrt Neida sa ikke at du va feit jeg !! Men skal du hullborre deg sjøl å da eller ? D bli no slåssing på SCC i år ja trur e for d æ no nån som ikke klare å hold kjeft da Vøttu ! Glæ me som F til SCC for d æ tøfft, ikke bare kjøringa men samholdet da gitt d æ jo helt Topp ! Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #250 på: april 13, 2009, 20:54:37 pm » |
|
små lubbene folk er noe som går i igjen i "race miljøet" er på sån fett diett om dagen. får se om det hjelper.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #251 på: april 13, 2009, 20:58:58 pm » |
|
bakluka nesten ferdig. begynner å lukte varm ,rar plastlukt av batteridrillen nå ,så får la den kjøle seg litt Hvis målet med boringen er å spare vekt så kan vel de stagene til bakluka byttes ut med tynn stålwire?
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #252 på: april 13, 2009, 21:06:12 pm » |
|
jepp eller f.eks noe nylonbånd.etc veide de stål stengene ETTER hullborring og de veide over 420gram PR stk!!nesten en kilo det!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #253 på: april 13, 2009, 21:50:08 pm » |
|
Lurer på å bestille bur fra Pedersen Racing noen som har erfaring med slike "ta mål sjøl, få de tilå lage" bur?? sveising ordner jeg sjøl. vil helst ha demonterbart og tenkte sånne skrukoplinger, hvor kan de monteres eller IKKE monteres.? ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #254 på: april 13, 2009, 22:12:35 pm » |
|
jepp eller f.eks noe nylonbånd.etc veide de stål stengene ETTER hullborring og de veide over 420gram PR stk!!nesten en kilo det!
Hvor mye veide de før du borret? En kg tilsvarer vel ca en cola og en stor burger før løpet det... ;-)
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #255 på: april 13, 2009, 22:14:08 pm » |
|
jepp eller f.eks noe nylonbånd.etc veide de stål stengene ETTER hullborring og de veide over 420gram PR stk!!nesten en kilo det!
Hvor mye veide de før du borret? En kg tilsvarer vel ca en cola og en stor burger før løpet det... ;-) Dvs, ingen mat uka før SCC..... ?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #256 på: april 13, 2009, 22:15:28 pm » |
|
Før du begynner å tenke på bur. Få tak i Regelverket til bilsportforbundet..... og følg regelverket for dragrace. Veldig mange burbøyere følger regelverket til rally o.l. Og trenger i utgangspunktet ikke være bra nok til dragrace. Om du da har tenkt å kjøre fortere enn 12 sek.
Den siste skjøtetypen du har lagt ved bilde av var ihertfall ikke godkjent innen dragrace i 2005.. men endringer skjer hvert år. Så sjekk grundig.
Ellers må jeg si det er veldig gøy å lage buret selv. Og du som tig'er også.... gjør det selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #257 på: april 13, 2009, 22:23:20 pm » |
|
anng hengsler vekta mi går bare til 500G hehe... så det lyste bare EEEE i displayet tipper den mente det var for tugt for den. men har en til jeg skal sjekke (som ikke er borret) en hengsle altså. kan veie den på denne:
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #259 på: april 13, 2009, 22:33:25 pm » |
|
ellers anng vekt.... så er jo bilen 6volt original MEgasquirt, linelock og ambulanse lampa er 12V så da må jeg jo ha det! Fordelene med 12v er jo mange bl.a. trenger man tynnere ledninger for samme effekten.= mindre kopper=mindre vekt men veier 12V spenning dobbelt så mye som 6V spenning .....? for da går jo kanskje vinninga opp i spinniga..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #260 på: april 14, 2009, 00:29:15 am » |
|
Hvis du skal være helt ekstrem når det gjelder vekta så kan du jo slipe ned tykkelsen på takplater osv, kan vel få bort noen kg om du går over hele bilen men det er jo mye jobb da...
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #261 på: april 14, 2009, 09:37:03 am » |
|
Apropos hullborring;
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Frodo
Seniormedlem
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim
Life's too short to dance with ugly women.
|
|
« Svar #262 på: april 14, 2009, 10:21:46 am » |
|
Ikke glem å bruke hullmaskin på Wunderbaumen.
|
|
|
Loggført
|
Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #263 på: april 14, 2009, 11:21:04 am » |
|
Så på et bur fra Pedersens racing i går - skikkelig bra!! Det var riktignok til Type 1, men var ikke noe slurvete greier som bare var bøyd på måfå... Lurer på å bestille bur fra Pedersen Racing noen som har erfaring med slike "ta mål sjøl, få de tilå lage" bur?? sveising ordner jeg sjøl. vil helst ha demonterbart og tenkte sånne skrukoplinger, hvor kan de monteres eller IKKE monteres.? ?
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #264 på: april 14, 2009, 16:29:54 pm » |
|
Ikke glem å bruke hullmaskin på Wunderbaumen.
Dagens
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #265 på: april 14, 2009, 16:46:42 pm » |
|
Angående vekt, så skulle du nok ikke ha rustsveisa vogna Jøran (se klistremerke nedenfor) :
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #266 på: april 14, 2009, 23:34:30 pm » |
|
jørn heter jeg .Jøran er han høye slampen fra Oslo ..hvis ikke han som har sveist opp bussen heter Jøran også (for jeg har ikke sveiset rust på denne) Kjøpte meg hydr håndbrekk i dag. fulgte ikke med bruksanvisning. presset pris sa dem... noen som vet :inn og ut på pumpa??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #268 på: april 15, 2009, 00:39:10 am » |
|
Takk Jørnva!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
n2o
Medlem
Innlegg: 159
Bosted:
|
|
« Svar #269 på: april 16, 2009, 12:08:24 pm » |
|
jørn heter jeg .Jøran er han høye slampen fra Oslo ..hvis ikke han som har sveist opp bussen heter Jøran også (for jeg har ikke sveiset rust på denne) Kjøpte meg hydr håndbrekk i dag. fulgte ikke med bruksanvisning. presset pris sa dem... noen som vet :inn og ut på pumpa?? Jeg hadde en sånt brekk...skjønte aldri hva som var inn og ut....så nå er det solgt videre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|