mai 05, 2024, 20:05:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvilket skriftspråk skal vi bruke på forumet?
Bokmål
Nynorsk
Dialekt
Alt mulig annet

Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HOW TO skrive på forumet?  (Lest 2655 ganger)
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« på: februar 07, 2008, 22:36:03 pm »

Ser noen har kommentert en tråd her inne når det gjelder hvilket skriftspråk vi skal bruke her på forumet.Og ja enkelte dialekter er vanskelige å forstå slik at man faller helt ut av hva som står skrevet.

Så hvis jeg var admin/moderator ville jeg ha sagt at vi skal bruke de 2 skrift språka i Norge altså bokmål og nynorsk.

Hvem er enige i dette? evt sette opp en vote på dette.og da får voten avgjøre hva det blir til.

Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2008, 22:44:30 pm »

Kan i grunn ikkje fatte at ein skal måtte henge seg opp i dette gang etter gang.  Øyerulling
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: februar 07, 2008, 22:45:01 pm »

Veteran eigarar bør snakka nynorsk Glad
evt. Vossamål Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: februar 07, 2008, 22:50:49 pm »

For det første har dette allerede vært tema i en annen tråd. For det andre, mener du virkelig at vi med en vote skal tvinge folk til å skrive bokmål eller nynorsk??

Hva blir det neste, en vote mot skrivefeil?

Det er folk fra hele Norge på VWNorge, noen skriver bokmål, noen skriver nynorsk, noen dialekt, svensk, engelsk og noen er litt dyslektiske. Jeg synes folk skal skrive akkurat sånn de vil og kan. Så får vi heller leve med at vi av og til må lese ting to ganger for å skjønne.

Jeg kjenner jeg blir litt sint, er ikke meningen å være ufin, men jeg synes vi skal være liberale uansett om det gjelder hva slags bil man liker eller hva slags norsk man skriver. Det viktigste er da at flest mulig føler seg hjemme på VWNorge. [/rant]
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: februar 07, 2008, 22:51:49 pm »

Veteran eigarar bør snakka nynorsk Glad
evt. Vossamål Gliser

GO TISTLO!!
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #5 på: februar 07, 2008, 22:54:11 pm »

For det første har dette allerede vært tema i en annen tråd. For det andre, mener du virkelig at vi med en vote skal tvinge folk til å skrive bokmål eller nynorsk??

Hva blir det neste, en vote mot skrivefeil?

Det er folk fra hele Norge på VWNorge, noen skriver bokmål, noen skriver nynorsk, noen dialekt, svensk, engelsk og noen er litt dyslektiske. Jeg synes folk skal skrive akkurat sånn de vil og kan. Så får vi heller leve med at vi av og til må lese ting to ganger for å skjønne.

Jeg kjenner jeg blir litt sint, er ikke meningen å være ufin, men jeg synes vi skal være liberale uansett om det gjelder hva slags bil man liker eller hva slags norsk man skriver. Det viktigste er da at flest mulig føler seg hjemme på VWNorge. [/rant]

Du manglar ein tag der, Espen. [rant]

Elles er eg fullstendig enig med deg. Det er eit bilforum - deal with it.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #6 på: februar 07, 2008, 22:55:10 pm »

Veteran eigarar bør snakka nynorsk Glad
evt. Vossamål Gliser

GO TISTLO!!

Enig  Gliser
Loggført

T1 1966
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: februar 07, 2008, 22:58:26 pm »

Må da være en fordel for de fleste å få utvidet språkforrådet....
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Railo
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1181
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: februar 07, 2008, 23:27:12 pm »

Det er en ting jeg ikke skjønner, og det er hvorfor enkelte her inne absolutt må skrive sånn som dem snakker. Skulle alle gjort det hadde det nok blitt mye rart her. Er selv fra Østfold (som ikke akkurat er kjent for pen dialekt), men jeg må vel ikke på liv og død skrive sånn vi "prekær". Enkelte tråder styrer jeg lett unna, og gidder ikke lese dem engang, når jeg ser hvem som er trådstarter. Kan vel ikke være så vansklig å skrive ett av to språk som alle har lært på skolen her i landet.
Loggført


73 Bay
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: februar 07, 2008, 23:30:48 pm »

Ser noen har kommentert en tråd her inne når det gjelder hvilket skriftspråk vi skal bruke her på forumet.Og ja enkelte dialekter er vanskelige å forstå slik at man faller helt ut av hva som står skrevet.

Så hvis jeg var admin/moderator ville jeg ha sagt at vi skal bruke de 2 skrift språka i Norge altså bokmål og nynorsk.

Hvem er enige i dette? evt sette opp en vote på dette.og da får voten avgjøre hva det blir til.



Nå var den forrige tråden et lite sleivspark og egentlig kun et spøkefullt krumspring fra min side. Jeg har tydeligvis ikke humoren på min side bestandig og noen tok dette vel personlig.

At man på overordnet nivå "lovpålegger" forumbrukere til et skriftspråk er hittil det minst gjennomførbart mulige forslaget jeg har hørt.

Tror vi bare må innse at den yngre garde fra sørvest og dalstrøka innafor skriver med hver sin lille variant av det norske språket, de ser det vel når de har gått ferdig grunnskolen at det kanskje er like greit og prøve å gjøre seg forstått Blunker

I mellomtiden er det valgfritt å lese og svare på poster du ikke liker!

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: februar 07, 2008, 23:31:50 pm »

synes folk for skrive som de vil, og så får de andre lese det dem vil. Hvis man merker at man får dårlig respons fordi andre ikke forstår hva man spør om er jo det vedkommendes problem, og ingen grunn til å lage noen regler ut av i alle fall...

just my $0.02
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: februar 08, 2008, 10:20:25 am »

Folkens, det blir for dumt å terpe/bestemme hvordan folk skal skrive på forumet.
Om folk vil skrive gramatisk korrekt bokmål eller sms språk eller engelsk så må det være opptil enhver å bestemme selv.
Ved å skrive på noe annet enn bokmål så får man heller ta den risiko at noen ikke forstår ALLE orda. Jeg kan ikke se at dette skal egentlig by på et problem for noen som helst.

Jeg låser denne tråden nå, og fremtidige tråder ang. samme tema blir slettet tvert.

MEN når det er sagt så vil jeg oppfordre alle til å skrive på bokmål eller nynorsk da det er våre skriftspråk i dette landet. Kort fortalt hyggelig, konstruktivt (luftkjølt)Volkswagen snakk!
« Siste redigering: februar 08, 2008, 10:36:59 am av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!