mai 04, 2024, 22:24:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor fusker når varm  (Lest 13580 ganger)
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« på: mars 21, 2012, 20:31:33 pm »

 Motor starter alltid,både varm og kald. Kjøring med kald motor går oxo kjempefint.
Men etter 5 min ,når den er blitt varm begynner den å fuske,går greit når jeg gir mye gass men ikke vanlig kjøring,går dårlig på tomgang. Lukter bensin.

-Motoren blir aldri for varm
-Har justert ventiler
-Tenning ok
-Nye plugger og ledninger
-Nytt fordelerlokk,stift og rotor

 Noen forslag hva som er galt?
Hvorfor bare når varm?
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #1 på: mars 21, 2012, 20:34:50 pm »

1600 dp T1 motor fra 1975
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #2 på: mars 21, 2012, 20:47:30 pm »

Coilen frisk? Hvis den er gammel eller ødelagt kan den kødde når den blir varm. Prøv med en ny Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #3 på: mars 21, 2012, 21:02:19 pm »

oki.det kan prøves. den blir ikke varm hvertfall
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #4 på: mars 21, 2012, 23:02:57 pm »

Generelt: Fusking skyldes tenning eller forgasser.

Tenningen er OK (Hæ), altså forgasser.
Enten for fet, eller for mager blanding - sjekke pluggene.
Når motoren er kald gir choken fetere blanding.
Følgelig: For mager blanding når motoren er varm?

Fix 1: Justere forgasseren
Fix 2: Sjekke for falsk luft (alle vakuumslanger, inntakene, luftfilteret)
Fix 3: Rense forgasseren/overhale den
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 21, 2012, 23:47:25 pm »

Er alle bensinslanger nye? - Den nærmest tanken også?

Er tanken sjekket for bøss?

Bensinfilter?

............

Kjør en tur med en "båttank" - Skjer det samme etter 5 min  da?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #6 på: mars 22, 2012, 06:13:35 am »

Takk for mye tips. prøve meg frem  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #7 på: mars 22, 2012, 20:04:52 pm »

Takk for mye tips. prøve meg frem  Glad

Koplet coilen rett? hadde samme symptomer på restoen i fjor, og da hadde jeg bytta på koplinga på coilen. Bytta tilbake og vops... brum!!
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #8 på: mars 23, 2012, 20:51:34 pm »

kjøpt ny coil.Hjalp ikke .Går bra når jeg har pådrag.Får den for lite bensin da når jeg kjører vanlig?
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #9 på: mars 23, 2012, 21:58:25 pm »

kjøpt ny coil.Hjalp ikke .Går bra når jeg har pådrag.Får den for lite bensin da når jeg kjører vanlig?

Dette med for lite bensin finner du ut av ved å "kjøre vanlig", og så skru av motoren. Så tar du av topplokket på forgasseren og sjekker bensinnivået i flottørkammeret. De skal være litt i underkant av 2 cm fra kanten og ned til væskenivået. Viktig at det er riktig nivå.

Hvis det er for lite kan det skyldes to ting: Slitt eller feil justert flottørventil, eller at det pumpes opp for lite bensin (hull i membranen på bensinpumpen, tett bensinfilter, grums i tanken, eller grums i bensinrørene).

Det siste merkes jo best når du har gasspådrag over tid og bilen trenger mye bensin, så det kan jo tyde på at du slipper denne jobben med å rense rør, filter og slanger.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: mars 23, 2012, 22:28:12 pm »

Lån deg en "båt-tank"og kjør litt med den. Lett å bli lurt her...
Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #11 på: mars 24, 2012, 07:30:09 am »

Lån deg en "båt-tank"og kjør litt med den. Lett å bli lurt her...
Kan godt prøve det men den gikk jo i hele 2011 med 1200.får høre med båfolket om det finnes en tank
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #12 på: mars 24, 2012, 08:51:03 am »

Tviler på rusk i tank teorien. Heller mot gasser problem. Også får vi ta en runde på falsk luft teorien.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #13 på: mars 24, 2012, 09:22:36 am »

Ett par dager før SCC i fjor opplevde jeg dette; Bilen stoppet etter fusking og helt umulig å få til å gi skikkelig.. Tilfeldigvis peisa JHU fordi akkurat da og kom og hjalp..

Der var det så enkelt som overtrykk i tanken. Skrudde opp tanklokket - PHuuuu -  og bilen gikk som aldri før.. Glad

Virker luftinga i tanklokket ditt? Jeg monterte sånn plastspiral sak fra Biltema og har ikke hatt trøbbel siden..
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #14 på: mars 24, 2012, 11:19:06 am »

jøss. prøve nå,løsne på lokket. ut på prøvetur etter å ha bytte noen gamle sprø ledninger og strammet det som er av skruer.
Takk for alle bra tips hittil
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #15 på: mars 24, 2012, 12:40:34 pm »

luftig tanklokk og ny ledning hjalp ikke.
Lukter bensin og lugger som bare det
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #16 på: mars 24, 2012, 16:56:31 pm »

Bør jeg kjøpe meg helt ny gasser? Unneberg har ser jeg
Eller noen andre som har en god brukt en?
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 24, 2012, 17:40:16 pm »

Ta "båt tank testen" før du gjør noe mer. Jeg gjorde motsatt på SCC bussen, dvs byttet alt mulig før jeg til slutt byttet tanken og problemet var borte  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #18 på: mars 24, 2012, 17:57:57 pm »

oki da. Får ta båttank testen da. Nå er jeg spent  Blunker ut å koble
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #19 på: mars 24, 2012, 18:06:11 pm »

Men litt rart at det skal komme bare vet ett motorbytte. 1200 som satt der i fjor gikk jo pent hele tiden. Men nå med 1600 er det tull.
Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #20 på: mars 24, 2012, 18:54:54 pm »

Båt testen utført.Hjalp ikke . helt lik, Da er tanken ok  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #21 på: mars 24, 2012, 18:56:02 pm »

Båt testen utført.Hjalp ikke . helt lik, Da er tanken ok  Glad
Sjekk pm du, der er svaret....
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #22 på: mars 24, 2012, 20:19:34 pm »

Må nok gå over litt elektrisk i morgen når sola står opp
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #23 på: mars 24, 2012, 20:22:47 pm »

Kastn eller bare spreng den bak låven. Problem eliminert  Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #24 på: mars 24, 2012, 20:43:03 pm »

Kastn eller bare spreng den bak låven. Problem eliminert  Osteaktig
Vraking/salg har vært i tankene  Gråter
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #25 på: mars 24, 2012, 20:56:06 pm »

Kastn eller bare spreng den bak låven. Problem eliminert  Osteaktig
Vraking/salg har vært i tankene  Gråter
Kjør på Gliser bedre det enn å gå over gasser, gir så lite glede Gliser
Si fra viss du ønsker å kjøpe innsug og en dobbe 40 delorto  Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #26 på: mars 24, 2012, 20:57:00 pm »

kan det være choken som lager problemet ? den kan jo gå istykker den også. ikke vet jeg, bare en ide.
Loggført

T-1 1959
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #27 på: mars 24, 2012, 21:11:21 pm »

Fusking ved varm:

-feil justert ventiler
-dårlig coil
-feil justert choke

En eller fler av de over
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #28 på: mars 24, 2012, 21:13:56 pm »

Båt testen utført.Hjalp ikke . helt lik, Da er tanken ok  Glad
Sjekk pm du, der er svaret....
Det var bra! Det er mye jobb å bytte tank.
Har to bra 34 pict forgassere om du trenger å låne for å teste Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #29 på: mars 24, 2012, 22:09:47 pm »

Hadde vært no berger.pm
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!