mai 05, 2024, 05:28:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger hjelp av noen som kjenner weber idf gassere.  (Lest 1658 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: januar 01, 2014, 19:37:41 pm »

Noob når det gjelder trimming så ikke heng meg for ord og uttrykk.

Den store dagen var kommet, nybygd motor skulle startes for første gang. 1915 med spanske weber 44 idf, kjøpt nye for 4-5 år siden men de har ligget innendørs i 20 grader innpakket i plastposene de kom i. Elektrisk bensinpumpe med regulator som jeg ikke helt har stilt inn enda men det kommer bensin i slangene nok til den skulle startet.

Oppdaget at høyre gasser ikke spruter bensin ned i gasseren, venstre funker fint, bilen "starter" med bensin rett ned i gasser. Spruter ikke bensin i noen av "kammerne" når jeg gir gass, dvs problem med aks pumpa eller tilførselen.

Koblet først luftslange med blåsespiss på nippel hvor bensinslange skal og kjørte 3 bar luft inn i gasser. Trykket på måleklokka står fast, uansett om jeg gir gass o.l. Potte tett.

Demonterte gasser og begynte med å skru løs aks pumpa, knusk tørt både foran og bak belgen, mener å huske på tidligere solex overhalinger at her skal det ha vært bensin.

Hvor starter jeg feilsøkingen ? Trenger tips og sprengskisser, har ikke lyst å demontere hele gasseren dersom feil er åpenbar. Skal google men vet at det her inne er mange som sitter på info som kan hjelpe meg.

Hvor går bensinen først ? Jeg må begynne å demontere step by step for å finne ut hvor den er blokkert....
Loggført

1961 T1 - Custom
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 01, 2014, 19:47:32 pm »

Satt flottørhøyden riktig?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 01, 2014, 19:51:07 pm »

Problemet lå i den ventilen som flottør åpner og lukker, den var satt seg.... Takk for tips.
« Siste redigering: januar 01, 2014, 20:10:53 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: januar 01, 2014, 20:03:22 pm »

.
« Siste redigering: januar 01, 2014, 20:11:12 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: januar 01, 2014, 22:45:19 pm »

Gratulerer med oppstart av motor  Glad 1915 med idf er en kjekk motor  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: januar 01, 2014, 23:27:45 pm »

Vel... har ikke fått startet den skikkelig enda, gasseren ligger her hjemme, men den startet littegrann på bensinen vi hadde direkte nedi gasserne.

Fikk justert tenning og alt er klart til innbrenning av kam på lørdag. Holder på i et boligfelt og 20 minutter på 2000 rpm med CSP eksos egner seg ikke for kveldstid og naboer.
Loggført

1961 T1 - Custom
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 02, 2014, 16:29:56 pm »

Har en stinger om det hjelper Blunker
Lykke til uansett!
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: januar 02, 2014, 20:07:05 pm »

Bilen starta som et skudd og jeg fikk brent inn kammen i dag etter jobb. Men pga varmen boblet hele lakken på bakplata opp. Hekkan. Der røk enda noen tusenlapper.

Men motoren virker frisk :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 03, 2014, 01:44:51 am »

Vet jo hvor du bor, og naboen din vet ikke at du har noe annet Priusen, så tror ikke du har plaget noen enda :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #9 på: januar 03, 2014, 10:30:46 am »

Godt jeg skrur en annen plass da, og priusen skal heldigvis tilbakeleveres 31/1...

Synd med bakplata men alt kan fikses ....

Fikk ny giv nå, gøy med motor med litt mer skyv i.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: januar 03, 2014, 11:07:27 am »

Har du avtakbar bakplate? Det kan anbefales :-) Ja, det er utrolig hvor rask og sterk bobla føles med litt mere power. Hentet min med ca 85hk på hjula, fikk justert den inn til 98,7 etter en stund.
Holder følge med Golf GTI MK1 115hk, og Omega MV6 211hk :-)
Var det høy tenning eller lite bensin  som gjorde motor så varm da?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!