mai 02, 2024, 16:37:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Street legal Brumunddal 07.05.2011  (Lest 18176 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #60 på: mai 08, 2011, 17:25:25 pm »

Da var jeg hjemme igjen etter en meget bra helg i Brumunddal.

La oss ta spørsmålet til Bj?rn først som sist og bli ferdig med det: ja, det var en Mustang som fikk sleng, traff kanten, rullet over og traff hjørnet på en bygning. Sjåføren var raskt ute av bilen og vi fikk beskjed om at alt står bra til. Er det noen som poster bilder av den kræsjen så sletter jeg dem av respekt for den uheldige bileieren.

Dette var mitt andre street legal i Brumunddal og etter forrige gang så var jeg overbevist om at det ikke kunne arrangeres stort bedre. Men der tok jeg feil for maken til opplegg tror jeg at vi skal lete godt etter i Norge. Hyggelige mennesker, bra teknisk kontroll, plenty med klasseverter, gratis sjokolade og frukt til sjåfører og publikum, stigelistene var på plass like etter at siste bil i klassen var gått over mål, vaffler/grill og kaffi i depo. You name it - Brumunddal got it!

Allerede i 15 tiden så var tribunene i ferd med å fylles opp og ved racestart så var det folk overalt. Rett og slett imponerende. Det ble til og med gitt et lite publikumskurs i lys og regler. Vi kom til plassen rundt kl 12, fikk våre depoplasser og deretter var det bare å sette seg ned å se på konkurrentene. Når klokken var 15 og fristen for påmelding gikk ut så var det 88 biler til start fordelt på 3 klasser:

- Bracket med brake out 7.70. Dette var den største klassen.
- Street med brake out 8.70. 19 biler såvidt jeg husker
- Bad Boys`n Girls med brake out 7.70. 28 biler.

Trond D meldte seg på i street og jeg meldte meg på i Bad Boys. Vi fikk 3 kvalrunder og etter 2 runde så lå jeg på 6 plass og jeg valgte derfor å stå over siste kvalrunde da jeg var temmelig sikker på at jeg kom til å gå videre. Etter siste kvalrunde var jeg nede på 9 plass men det holder i en 16 stige. Jeg fikk en Ford Granada V8 som første motstander og da han spant bort starten så var resten av reisen til mål nokså enkel. I 8`dels finalen så møtte jeg en bil som hadde kjørt alle sine run mellom 7.75 og 7.80 (på en 7.70 break out). Jeg spant ut fra start og klarte aldri å ta den igjen. Ute av dansen men klokken var da 22.30 og Trond var fortsatt med i leken og det var bare å sette seg ned å nyte showet fra tribuneplass Glad

Jeg rørte ikke en skrue og alt fungerte helt greit. Det er en utfordring å få grep, spesielt siden burn out`en er vanskelig å få til med våre biler. Man spinner fort bort starten og etter noen meter kom det et gangfelt som gjorde det hele litt ekstra spennende. At bilen også slipper i 2 og 3de gir er jo publikumsvennlig i det minste. Jeg er strålende fornøyd med å ha alle mine 60ft mellom 1.59 og 1.64.

En STOR gratulasjon til Trond som kom som nummer 3 i sitt første street legal med nytt oppsett. Meget imponerende innsats!  Osteaktig At du ikke vant long distanse med din reise på 65 mil er vel egentlig helt greit når en annen kar hadde kjørt med en kompressor V8, slicks og bensinpris på 15 kr/l....fra Stryn.

I ettertid så skulle jeg GJERNE sett flere luftkjølte biler i aksjon. Ikke kom å si at dere ikke var informert ihvertfall.

Sist, men ikke minst, en stor takk for hjelpen til min bror og Torgeir!

Mvh
BB
« Siste redigering: mai 08, 2011, 18:52:48 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #61 på: mai 08, 2011, 18:49:26 pm »

Grattis med vel gjennomført til begge! Og spes til Trond som fikk en pallplass Glad

Og takk for oppdatering Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #62 på: mai 08, 2011, 22:28:35 pm »

Store gratulasjoner til de som kjempet!!
Fant et klip med Trond i... starter 3.00, og BB 7.67 i denne:
« Siste redigering: mai 08, 2011, 22:31:42 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #63 på: mai 09, 2011, 09:15:43 am »

Hipp hurra, gratulerer til Trond.

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #64 på: mai 09, 2011, 15:29:21 pm »

Takk takk :-D
Dette var super kjekt, til tross for at det tok meg en stund å bli vant med å slippe gasspedalen på 4 gir. Vel egentlig ble jeg vel aldri helt vant, for jeg kjørte for det meste for fort i forhold til ideal tiden.
Det ble en ganske morsom balanse sak å helst komme først i mål UTEN å kjøre fortere enn ideal tid.
Litt mer turbotrykk og Bad Boy klassen neste gang :-)

Treffet var supert organisert fra arrangørens side, og de har allerede fått en skryte epost av meg. Ingen tvil om at jeg lett tar turen tilbake til Brumunddal neste år.

MEN, i den sammenheng burde vi i miljøet klare å samle oss litt mer. For en flott start på sesongen det hadde vært.
Stikkord:
Sol
Varmt
Grilling
Street Legal
Camp(ing)/overnatting

Det eneste vi manglet var flere folk...

Takk Torgeir for MYE god hjelp og selskap.

I videon som JHU linket til kjører jeg mot en Corvette i mitt andre run(6:10). Der hadde jeg en skikkelig sjip start med altfor lavt turtall. Men da var det bare å dra til for å ta igjen. Noe som funket bra, men endte opp med å dermed kjøre for fort :-D
Når jeg sitter å ser filmen så må jeg bare flire av publikums reaksjon :-D Tenker han i Corvetten ikke jubla like mye.

GØY!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #65 på: mai 10, 2011, 07:18:25 am »

Godt oppsummert Trond. Men 4'de gir sier du? Mitt 4 gir var kun i bruk i returlane  Blunker

- 1 gir, rolig launch uten AL for å få grep for deretter miste det og rett i sperra.
- 2 gir, vrooom.. hjuuuuulspiiiiiin og rett i sperra
- 3 gir... nå sitter det men nå er jeg snart i mål og løfter gassen for å ikke kjøre for fort.

En snutt fra 16`delsfinalen, inboard kamera i en V8 Granada. Jeg sverger på at sjåføren var tvillingbroren til JHU og når jeg ser URL`en så er jeg enda sikrere: lm4k2CJHU




Mvh
BB
« Siste redigering: mai 10, 2011, 07:36:31 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #66 på: mai 10, 2011, 07:49:41 am »

Her snakker vi gatebil: BMW 5 serie, fullskinn, stereo, varmeseter, klima og 1780 kg. V12 og manuell girkasse fra BMW 850, standard bunn og E85:


* BMW V12.JPG (98.28 KB. 726x972 - vist 212 ganger.)


Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #67 på: mai 10, 2011, 08:23:57 am »

Har sittet på en tur med den Granada og den har faktisk god komfort.
Den går forholdsvis godt... og jeg holdt jevnt med den med 102 bremsede hester i en 66.

Og som kjent racebiler har ikke stereo = gatebiler har stereo!
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #68 på: mai 10, 2011, 08:31:41 am »

Den går forholdsvis godt... og jeg holdt jevnt med den med 102 bremsede hester i en 66. Og som kjent racebiler har ikke stereo = gatebiler har stereo!

Den gikk greit med nymotoren og manuell ihvertfall.

Jeg har mono og AM i min bil, det funker det og  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #69 på: mai 10, 2011, 08:40:36 am »

Godt oppsummert Trond. Men 4'de gir sier du? Mitt 4 gir var kun i bruk i returlane  Blunker
Var sikkert derfor jeg kjørte break out så mye :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #70 på: mai 10, 2011, 09:39:56 am »

Takk for informativ rapportering og gratulerer med fremragende kjøring  Glad Glad Glad
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #71 på: mai 10, 2011, 15:46:02 pm »

Den går forholdsvis godt... og jeg holdt jevnt med den med 102 bremsede hester i en 66. Og som kjent racebiler har ikke stereo = gatebiler har stereo!

Den gikk greit med nymotoren og manuell ihvertfall.

Jeg har mono og AM i min bil, det funker det og  Glad
men ikke sammenlignet med din! Dette er onboard fra hans bil.

Haha jeg smiler

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!