Jee
|
|
« Svar #1050 på: juli 14, 2011, 08:09:27 am » |
|
Hvorfor fjerner de de skrudde flensene.. Holder de ikke tett?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1051 på: juli 14, 2011, 09:35:57 am » |
|
nei de slår seg på en måte. en teori er att jeg har brukt vanlige eksospakninger i mellom og da blir det litt spenn i flensene i ytterkant siden pakningene er bløte. + att skruene løsner disse flensene er ganske tynne (CSP) så mulig tykkere flenser hadde gjort susen, i følge loggen hadde jeg over 900 grader(litt for varmt pga lean blanding) i kollektorern ved turboen etter en del runder og da virker det som om flensene mister spennet og blir buet . mulig det hadde vært bedre med kobberpakninger. og skjøtene står da dumt plassert slik att de spytter 800-900 grader eksos ut på deler i nærheten = grillet ledninger etc. så da fjærner jeg de selvom det blir mere jobb å montere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1052 på: juli 14, 2011, 10:48:56 am » |
|
utrolig att ikke flere VW folk benytter sjansen til å kjøre å delta mer med bilene.
Hvorfor kjøre rundt og lete etter mål? På bane kjører du i hvertfall, men i den andre "greina" er vel dette under her strengt tatt ekstrautsyr : Helt konge-bil dette Jørn, mest imponerende er det med alle custom-mods! Ikke mye bolt-on på denne her...
|
|
« Siste redigering: juli 14, 2011, 10:55:59 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1053 på: juli 14, 2011, 11:13:04 am » |
|
utrolig att ikke flere VW folk benytter sjansen til å kjøre å delta mer med bilene.
Hvorfor kjøre rundt og lete etter mål? På bane kjører du i hvertfall, men i den andre "greina" er vel dette under her strengt tatt ekstrautsyr : Som vanlig når du "åpner kjeften" så er det bare pisspreik du kommer med. Det finnes knapt noe morsommere en å se utrykket på Porsche eiere med 1 mill + biler når du parkerer dem med bobla. Verdt hvert minutt i garasjen! På samme måte som det må være tilfredstillende for Knasten å passere noen på en rundtrundt bane med bussen. Ser frem til du møter opp med hva som helst på en dragbane. Du er herved utfordret!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Bahnrennen
Nybegynner
Innlegg: 22
Bosted:
|
|
« Svar #1054 på: juli 14, 2011, 15:33:02 pm » |
|
vw dragboble vs porsche???Hahahaha.Dagens sammenligning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1055 på: juli 14, 2011, 19:56:33 pm » |
|
vw dragboble vs porsche???Hahahaha.Dagens sammenligning. Jepp , fin sammenligning... Men jeg kan da utfordre en dragboble med ca. det samme ; En bekjent av meg har en skikkelig Zetor traktor, kom med hvilken som helst drag-boble så får vi se hvilken som drar mest tonn... Med mindre det er slik boble som denne her da hehe : Et par stikkord kan vel bli noe sånt som : Til hvert sitt bruk. Akkurat som den råeste käfercup-bobla vil ha null sjanse mot en drag-boble og motsatt. Nå vil jeg ikke skrive noen flere innlegg som raserer tråden til den fine vogna til Knasten her.
|
|
« Siste redigering: juli 14, 2011, 20:22:39 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1056 på: juli 14, 2011, 20:59:42 pm » |
|
disse flensene er ganske tynne (CSP) så mulig tykkere flenser hadde gjort susen,
Hvor tykke er de? Må vel være opp mot 10mm tykke om de skal gjøre susen. Jeg har selv opplevd å dra til for hardt ved montering.. slike at flensene blir banan. De tetter der og da. Men ikke ved neste montering.. Blir litt redd nå. For den nye eksosen min blir full av flenser.. Vil ha det lett demonterbart. Men har jo til gjendjeld ikke tenkt å kjøre mer enn en runde av gangen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1057 på: juli 14, 2011, 21:00:58 pm » |
|
Dragboble? Min boble har stereo... Det er mer en du kan si om en GT2 RS til 2.4 mill. Riktig verktøy er halve jobben - minst. Nok sagt.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1058 på: juli 14, 2011, 22:20:07 pm » |
|
Ok, en GT2 rs bruker 11,0 sek 0-402 m, men bruker bobla di under 7min18sek pr. runde på Nurburgring ? Saken er vel den at bobla di er spesiallaget for drag, mens Porschen er kanskje mer spesiallaget for ringen. Er vel der det ligger. No hard feelings. Nok dissing av tråden nå. Punktum.
|
|
« Siste redigering: juli 14, 2011, 22:51:14 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1059 på: juli 15, 2011, 01:32:34 am » |
|
nå skal ikke dette være en banekjøring MOT dragrace tråden. det er jo du kalle som begynner med syrlig kommentar om "hvorfor kjøre rundt og rundt og lete etter mål" forstår du ikke det, så spar oss for de kommentarene. jeg kjører både drag OG rundabne men har jo mer eller mindre bil til det. det har jo ikke du så da er det jo lett å favorisere det man selv holder på med. å rakke ned på det andre driver med. med helt feil bremsefordeling , vektfordeling, understell som en båt og traktordekk oppsett + den effekten hadde jeg vel ikke turt å kjøre på rundbane heller. det er på grensa til livsfarlig. hvis man skal sammenligne biler her , så rekker vel ikke en slik "gate bil" kun bygget for å kjøre fort rett frem 402m , en en mer bane orientert bil opp til knærne en gang når det gjelder ytelse på bremser, understell , kjøling etc. det finner man ut når man har testet begge deler. kalle du kjører fra en del "Påsjer" rett frem ..men kun til 1 sving. (da går det rett frem på stive sykkelhjul) med helt feil bremsefordeling , vektfordeling, understell som en båt og traktordekk oppsett + den effekten hadde jeg vel ikke turt å kjøre på rundbane heller. det er på grensa til livsfarlig. hele cluet for meg er å ha det gøy og ikke minst få mye kjøre tid i bilen. og høste erfaringer med bilen; bremser , kjøling motor etc. att det ikke har noen betydning for deg med kjøretid i bil , er bare pisspreik. jeg bruker en haug med timer i garasjen og vil ha igjen litt for det i tid på bane. på dragrace blir det gambling.... regn = NADA kjøring, på rundbane kan man kjøre selvom det regner. derfor velger jeg rundbane hvis det står mellom de 2 arangementene sist helg hadde jeg mer tid i bilen på rundbane enn jeg har hatt med 7 år med "drag" kjøring.
PS GT3RS'en til en kompis har full navi og stereo + 30.000km på oljeskift. koster 1,3 mill da..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1060 på: juli 15, 2011, 01:34:51 am » |
|
i kveld har jeg fått sveist ferdig grenrøret. ERIK ja de flensene er relativt tynne. til sammenligning så har jeg også skrudde flenser på varianten , men mye tykkere og de holder greit tett enda.dog har ikke de sett de temperaturene jeg har hatt i bussen det siste, så tipper det funker for deg. veldig kjekt ved konstruksjon og de-montering
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1061 på: juli 15, 2011, 10:20:28 am » |
|
Lurer på om noen har tenkt på å lage flenser av bimetall? Legering og vending måtte vært tilpasset slik at når de ble brukt i miljøet de skal brukes, strammer de ved varme og slakker ved kjølning eller motsatt? Alt etter hva du ønsker? Sikkert en teit idè, men kom bare på det når jeg leste i tråden.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1062 på: juli 15, 2011, 10:33:02 am » |
|
Takker Knasten, stå på så får du sikkert selskap på banen.
Vedr flenser, jeg benytter et tynt lag med blå paknings/flens silikon på alle mine flenser istedenfor vanlige pakninger og det holder tett. Varmeste eksostemp som jeg har oppnådd har vært under dynokjøring og den var 840 C.
Västeråsgutta benytter runde flenser på eksosen (bortsett fra mot toppene) med 4 skruer og ingen pakninger overhodet.
BB
|
|
« Siste redigering: juli 15, 2011, 10:49:08 am av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #1063 på: juli 15, 2011, 11:51:14 am » |
|
JPM sverger og til den blå pakningen på eksossiden vet jeg - men jeg vet ikke hvilke flenser det er snakk om da ...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
erikaa
|
|
« Svar #1064 på: juli 15, 2011, 19:39:07 pm » |
|
Kan dere ikke si hvilket merke det er, i stedet for bare å si "den blå"?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1065 på: juli 15, 2011, 22:39:11 pm » |
|
Det nye hotte innen Pro mod vw's i usa er hverken flenser eller pakninger. De kjører kun rør i rør.. uten klemmer eller noe annet. Slarker og lekker. Men ser ut til å funke Turboen på Hater maker'n sitter løst. Dvs den faller ikke av... men flytter seg lett ved berøring. Ble lettere overasket når jeg så det med egne øyne. Kun vinklene på rørene inn i kollektoren som holder den på plass. Ikke engang fjærer...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #1066 på: juli 16, 2011, 01:13:28 am » |
|
Slip-joints er en fin løsning! I prinsipp funker det ved at det indre røret, (det nærmest toppen) er varmere og utvider seg slik at eventuell klaring mot ytre rør forsvinner. Bruker man dobbel slip så blir det bli enda tettere.
En enklere variant er å la røret gå gjennom første flensenen og ca 1/2-veis inn i neste flens, da blir det vesentlig vanskeligere å blåse pakkninger mm. blir som en semi-slip.
mvh c
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boerge
Seniormedlem
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
|
|
« Svar #1067 på: juli 16, 2011, 07:46:09 am » |
|
Kan dere ikke si hvilket merke det er, i stedet for bare å si "den blå"?
Antar det er snakk om (f.eks.) Permatex Ultra Blå RTV Silikonpakning: http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=11589064On topic: Bøyer meg i støvet over Knastens innsats både på og utenfor banen.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1068 på: juli 16, 2011, 08:33:13 am » |
|
Locktite sin blå. For flenser og sikkert diverse annet også.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #1069 på: juli 16, 2011, 21:59:46 pm » |
|
Locktite sin blå. For flenser og sikkert diverse annet også.
Loctite kjøpte Permatex, og sistnevnte gamle anerkjente blå blei Loctite 5926 - blå siliconpakning. Siden solgte Loctite Permatex navnet, er usikker på hva dagens Permatex blå er, i forhold til originale Permatex. Sikkert ganske likt.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1070 på: juli 16, 2011, 23:33:03 pm » |
|
Locktite sin blå. For flenser og sikkert diverse annet også.
Loctite kjøpte Permatex, og sistnevnte gamle anerkjente blå blei Loctite 5926 - blå siliconpakning. Siden solgte Loctite Permatex navnet, er usikker på hva dagens Permatex blå er, i forhold til originale Permatex. Sikkert ganske likt. Flott det er noen som kan dette, ikke som alle andre som bare løper rundt og roper blå og har sikkert aldri brukt det selv..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1071 på: juli 17, 2011, 10:34:34 am » |
|
tåler denne blå loctite siliconen å stå i en flens midt på røret og tåler den da 8-900 grader. mot toppen er det jo forstålig da det ikke blir på langt nær de temperarurene der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1072 på: juli 17, 2011, 11:23:43 am » |
|
Jeg har flenser "midt på rørene" eller mer presist ca 30 cm etter toppene og det fungerer der. Ulempen er jo at silikonen må fjernes hver gang jeg demonterer eksosen men det løser jeg lettest med en pussekloss, 180 papir og litt sitronrens.
BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #1073 på: juli 17, 2011, 12:52:27 pm » |
|
Spør Turbo Hauraune - helikoptre har løsningen; garantert. Uten at jeg vet hva de bruker der så er det stedet å kaste et blikk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #1074 på: juli 17, 2011, 13:22:26 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2011, 14:08:40 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
VegarSkjulestad
Medlem
Innlegg: 170
Bosted: Froland!
Alltid jillt au! :D
|
|
« Svar #1075 på: juli 18, 2011, 15:59:30 pm » |
|
men nå er jeg veldig nysgjerrig! jeg å kompisen min har grubla fælt på det derre cowboy trikset ditt med å avisolere den ledningen så innmari mye.. eller forblir det en hemmelighet?
|
|
|
Loggført
|
BMW 316i 1.8l 04 special edition VW Boble 1303S
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1077 på: juli 24, 2011, 17:45:33 pm » |
|
He did get a little too crazy with the drill with all the holes!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1078 på: august 23, 2011, 21:06:01 pm » |
|
ja da var SCC over og fikk kjørt 6-7 drag før drivaksel tok kvelden takk til de/den/hun/hann som forsøkte å reparere drivakselen mens jeg sjekket Kaffemaskin! se bilde.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
|