Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 27
|
127
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sikkerhets selen
|
på: september 29, 2015, 14:35:49 pm
|
De dumme spørsmålene er de som ikke blir stilt, for da får man ikke svar! I min 1302 er beltene festet med bolter inn i B-stolpen oppe og nede, og gulvfestet er skrudd inn i tunnelen. Ingenting som forsvinner, gjengene sitter i godset. Det kan riktignok være at ettermonterte belter har noen skiver og mutre på utsiden, men det kan du evt sjekke på forhånd.
|
|
|
128
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva anbefales av folket?
|
på: september 20, 2015, 19:34:31 pm
|
Smaken er som baken, den er delt! Når du skal velge bil, så er det hva DU ønsker som er avgjørende. Det er mye å velge blant. Originalbil eller ombygd, stor motor, senket eller standardhøyde, du bestemmer. Når det gjelder priser, så er det slik at bilene stort sett er verdt det markedet mener de er verdt. Det finnes ingen fasit, prisen avhenger av mange faktorer, og ingen kan forutsi hva som er rett pris. Bestem deg for hva DU vil ha, og kjøp den beste bilen du har råd til, det tror jeg du sparer på i det lange løp. Lønnsomt tror jeg ikke du skal regne med at det blir. Alle hobbyer koster, og noen koster mer enn andre. Det avhenger av hvor mye du kan, og vil, bruke. Det er helt opp til deg. Lykke til, håper du finner den rette bilen for deg!
|
|
|
129
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny "racingklasse"? VolksKart. Idemyldring! :-)
|
på: september 17, 2015, 12:51:54 pm
|
Kanskje legge det opp (også) for barn, for å rekruttere til racingmiljøet? Lettere å få med ungene og kona på SCC for da kan alle aktiviseres?
Det var litt av tanken, men her også blir regelverk/krav avgjørende for hva man kan få til. Konseptet er jo ekstremt familievennlig. Det er fristende å satse på vanlig cyclekart, men det hadde vært gøy å beholde linken til VW. Klarer ikke la være å se for meg små volksrodder sladdende rundt en grusbane.....Med sjåførene glisende fulle av sand og dritt i trynet og tenna. Vil man gjøre det enkelt bygger man 181. Hehe, bare å legge ned frontruten, så er en slik klar...
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Panel "Gulbussen"
|
på: september 05, 2015, 12:42:09 pm
|
Hehe, dette var vel noe en krølltopp fant på.. Gulbuss'n blir som den er ja 👍🏻😜 lite aktiv i tråden her ja.. Bilder og slikt er vel stort sett på Nordtveits garage på fjesboka.. Og også som ungdommen liker, på instagram... eivnord der...
Litt kjedelig, det der... Det er mange som ikke er på FB eller andre sosiale medier...
|
|
|
137
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag??
|
på: august 26, 2015, 19:37:41 pm
|
Fikk endelig låsbare "dører" til dørlommene og gitter til baklyktene på 181en. Bestilte fra Tyskland for ca 2 måneder siden, men måtte vente da selger manglet like låser. Jaja, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.. Må bare avgjøre om "dørene" skal være svarte, eller rulles i samme farge som bilen. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
138
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jubel eller ikke? Nye regler for eu-kontroll/fritak.
|
på: august 25, 2015, 13:59:28 pm
|
Til dere som mener ombygging/modding er så vannvittig trafikkfarlig, og som er av den oppfatning at bilene alltid er best og sikrest slik de ble levert; Hvorfor er vi i Norge så forbanna unike at omtrent enhver endring medfører trøbbel med myndighetene? Hvorfor skal det være slik at vi her har (og aksepterer) lover og regler som står helt i en særstilling sammenlignet med andre land? Bare se til Sverige. Det finnes ingen logikk i det. Er det mye ulykker med ombygde biler der? I England? USA? Eneste forklaring jeg finner på denne særnorske holdningen er VRANGFORESTILLINGER om at forandring er farlig. Alt er jo farlig og skummelt når nisselua er dradd godt ned.
Selvsagt skal ting gjøres sikkert. Selvsagt skal idiotmodifiseringer slås ned på, både om de blir oppdaget, og om det fører til ulykker. Slik er det jo idag også. Det er ikke slike ting det er snakk om. Det er jo etthvert avvik fra originalt.
At jeg pga moderat senk, uorg. hjul og evt litt oppgraderte bremser og motor skal forskjellsbehandles og påføres merkostnader og MYE styr sammenlignet med originalfolket opplever jeg ikke bare som merkelig. Jeg synes faktisk det er j.... urettferdig.
Jeg er litt fristet til å sitere min mor her: "Livet et urettferdig, du må bare bli vant til det!" Et resultat av å bo i et demokrati er at samfunnet setter regler, og da må vi følge dem, uenig eller ikke.. Skal man endre noe vedrørende dette, må det skje via stemmeseddelen, og så spørs det hvor viktig bruken av veteranbilen er, sammenlignet med f eks prioritering av skole og helsevesen, for det er det man må ta med i betraktningen. At vi har politikere og byråkrater her i Norge, som ikke ser på veteranbiler som en del av kulturen, og som helst hadde sett at vi gikk tilbake til hest og kjerre, er et faktum vi dessverre må leve med. Churchill skal ha sagt at ethvert folk får de politikerne det fortjener, så med tanke på hvordan det politiske landskapet ser ut i Norge, og hvordan systemet stiller seg til vår hobby, så fortjener vi kanskje ikke bedre?
|
|
|
139
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jubel eller ikke? Nye regler for eu-kontroll/fritak.
|
på: august 24, 2015, 11:55:53 am
|
Dette ville selvfølgelig være for godt til å være sant. Jeg er redd for at vi havner opp med regler som ikke passer oss, rett og slett fordi reglene blir vedtatt av folk som IKKE vet hva de snakker om! Politikere og byråkrater synes, mener og tror, men de VET ikke, og derfor får vi regler som for oss vanlige mennesker virker meningsløse. Slik er det dessverre på mange områder, og jeg tror heller ikke bilorganisasjonene er sterke nok til å endre dette. Hva skulle vel de gjøre? Streike? Jeg tror ikke det ville hjelpe særlig mye. MEN, selvfølgelig er det lov å håpe at fornuften seirer, men jeg tviler sterkt...
|
|
|
140
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Montering av pop-outs.
|
på: august 23, 2015, 18:42:43 pm
|
Det spørs hvilken årsmodell T1 du har. Jeg måtte borre på ovalen, men det er ikke vanskelig- Tror at nyere biler har det, men veit ikke hvilke årganger.
Jeg har en 1302s fra 1972. Får se om noen vet dette med sikkerhet. Hvis ikke så er det vel å finne frem boremaskinen, sånn i tilfelle..
|
|
|
141
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Montering av pop-outs.
|
på: august 23, 2015, 14:22:01 pm
|
Jeg har fått tak i et sett pop-outs som skal monteres på 02en min. Har også funnet en beskrivelse på Youtube om hvordan det gjøres. I denne videoen hevdes det at de nødvendige hullene til innfestingen allerede er på plass, både i forkant og i bakkant av vinduene. Noen som vet om dette faktisk stemmer?? Det vil jo gjøre monteringen mye enklere, så det er kjekt å vite på forhånd.. Takker for svar!
|
|
|
146
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: USA-tur sommeren 2015.
|
på: juli 24, 2015, 14:03:38 pm
|
Noen til, enjoy... [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4] Utrolig kjekt å få med seg dette, selv om det var i varmeste laget for oss nordboere...
|
|
|
147
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: USA-tur sommeren 2015.
|
på: juli 24, 2015, 13:59:58 pm
|
Noen fra treffet i Corona, tempen nådde vel opp mot 35 grader... Mye kult å se på! [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
|
|
|
148
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: USA-tur sommeren 2015.
|
på: juli 24, 2015, 13:56:18 pm
|
Jepp, da er vi tilbake i gamlelandet, etter 3,5 uker "over there" Fikk med meg et besøk hos Lenny Copp, en kjempehyggelig kar. Var også innom German Motor Works, som holder på med 181er, og fikk med meg treffet "Devious Dubs dealership takeover"... Slenger ut noen bilder her. De 2 første hos Lenny Copp, de 2 siste fra GMW. [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
|
|
|
149
|
Forum / Ombygd / Sv: boble pikup
|
på: juli 14, 2015, 05:55:18 am
|
Så denne på et treff i Corona, California, for et par dager siden. Kul bil, som det nok ligger mye arbeid i.. [attachment=1]
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tetningsats bakhjul
|
på: juli 06, 2015, 05:05:28 am
|
Papirpakningen som legges mellom lagerhuset (pakkboksen) og bakplaten, har utstansing for et hull ved returhullet. Dette returhullet skal sørge for at oljen i akselen renner tilbake, og ikke ut! Hvis du IKKE har fjernet papirbiten foran returhullet, vil oljen lekke ut, og ikke renne tilbake via returhullet. Derfor, sørg for å åpne hullet i pasninger! Denne feilen har jeg, og andre, gjort opp til flere ganger... Kjip jobb å måtte ta opp igjen, men absolutt verdt det.. Lykke til!
|
|
|
|