mai 21, 2024, 09:24:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Supercharger  (Lest 917 ganger)
Mcculloch
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: november 13, 2010, 17:03:48 pm »

Hei,
Er det noen som har kjennskap til om det er prøvd ut superchargere av typen Mcculloch/Paxton på boble? De jeg har i tankene er fra slutten av femtitallet og begynnelsen av 60-tallet - da Mcculloch solgte ut supercharger produksjonen. De leverer ca 6 pund i standard utførelsen (avhengig av antall bend på slangesystemet). Effektøkningen er vel omtrent som for Judson vil jeg tro - rundt 35-40%.
Loggført
Storken
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1 på: november 14, 2010, 16:19:29 pm »

Skal det se "oldschool" ut? Hvis ikke mener jeg du finner mer effektive skrukompressorer eller turboer idag Blunker
Loggført
Mcculloch
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 14, 2010, 21:10:50 pm »

Poenget er ikke effekten i seg selv, det er mer å finne en stil som kan ha vært diskutert på 60-tallet, som et alternativ til Judson. Jeg har komplette sett av Paxton, Mcculloch og Judson i garasjen, jeg tar mao ikke letteste utvei med en Judson. Noen har tidligerer tatt opp Shorrock som et tidstypisk alternativ, men de er sjeldne, i tillegg til at jeg tror de er koplet til motorens smøresystem, noe jeg vil unngå.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!