VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Formula Vee på juni 04, 2014, 10:57:13 am



Tittel: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: Formula Veejuni 04, 2014, 10:57:13 am
På AS41 blokka mi, bruker jeg dette uttaket for å smøre turboen. Nå sitter det i en albue med 1mm innsnevring for å strupe olja inn til turbo.
Da jeg har skrudd mye på denne, og kanskje strammet litt for hardt, tror jeg gjengene er dårlige. (Lekker olje nå og virker slarkete sideveis)
Hva er beste løsning for å fikse dette? Tror det er 10x1.0mm gjenger? Om jeg skal bore opp og gjenge opp til større, eller sette i helicoil, kan jeg da sette trykkluft i blokka for å hindre spon i maskinen?


Tittel: Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: 1300Jonejuni 04, 2014, 11:09:52 am
Jeg gjorde det på en 1600 maskin som hadde samme problemet, virket fint da, men brukte ganske greit trykk for å være sikker på att sponet kom ut langs gjengetappen, husker ikke hva jeg gjenget opp til men det fungerte fint


Tittel: Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: PER Mjuni 04, 2014, 11:54:39 am
Boret og gjenget opp på blokka mi, kjøpte overgang på biltema, gikk veldig greit. Med trykkluft blir du kvitt spon.


Tittel: Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: Formula Veejuni 04, 2014, 13:55:28 pm
Noen som husker hva de gjenget opp til?


Tittel: Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: Jeejuni 04, 2014, 14:00:11 pm
VDO Følerne vi skrur inn er ihvertfall 1/8 npt med 27 gjenger på tommen.


Tittel: Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: PER Mjuni 04, 2014, 17:30:59 pm
Jeg gjenget opp med 14x1,5.


Tittel: Sv: Dårlige gjenger i blokka for oljetrykksbryter (T1)
Skrevet av: Formula Veejuni 05, 2014, 13:44:46 pm
VDO Følerne vi skrur inn er ihvertfall 1/8 npt med 27 gjenger på tommen.
Ja, det har jeg og brukt, men mener når du gjenge opp til større hull, hva er smart å gjenge opp til med tanke på utvalg av overganger?
Og 1,5 stigning bør vel unngås med tanke på at det kan bli vanskelig å treffe på rotasjon?
Jeg må bruke en albue på 90 grader som må stoppe på 90 grader rett opp pga slange til turbo.