VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Kjetil Lima på januar 19, 2014, 12:10:25 pm



Tittel: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Kjetil Limajanuar 19, 2014, 12:10:25 pm
Det ene festet til den ene fjøra til de originale toppdekslene røk av og siden jeg har hatt lyst på csp deksler i lang tid kjøpte jeg slike hos unneberg. Monterer jeg disse kommer de helt oppi metallet på hyllene hvor motorroms pakning er montert. Jeg vet at motorer vrir seg under pådrag så kan ikke ha det slik.

1961 bil, 1968 kasse, as 1915 motor. Motor er breiere enn 1200 seff, men havner den også høyere ved bruk av nyere kasse ?

Kapper man normalt bare av en cm av hyllene i nedre kant for å lage plass ?


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: bObLeFrIkjanuar 19, 2014, 13:50:48 pm
Tror jeg får samme problem selv med mine nye empi deksler.... Skal montere motor snart , så da får vi se..;)
Er vel fler som har skjært bort hele hyllene for plass til longblock..?


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Kjetil Limajanuar 19, 2014, 14:32:44 pm
Min har standard slaglengde som en 1584-1915 men er jo breiere enn en 1200 da.

Jeg får prøve å kappe vekk helt opp til sporet som gummipakningen går i og se om det er nok. Tror problemet blir størst på høyre side da jeg mener å huske at motoren vrir seg mot klokka når man gir gass.

Synd at den tappen som holder orininal fjør knakk, hadde det ikke vært for det ville jeg bare kjørt med originale toppdeksler.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Hot Owljanuar 19, 2014, 16:50:44 pm
Det er vel et hull som holder enden av bøylen, kan du ikke borre det litt dypere og bøye etter bøylen litt?


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Kjetil Limajanuar 19, 2014, 18:02:37 pm
Det er et hull med en "leppe" rundt. Den leppen knakk av og jeg er usikker på hvor dypt jeg kan borre. Skal sjekke.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Kjetil Limajanuar 19, 2014, 21:19:51 pm
Sjekket nå og hullet er ganske dypt, kan ikke borre dypere, er ikke mye gods igjen. Mulig jeg bare kan stramme opp fjæra og bruke originalt slik det er nå.... Burde sjekket dette før jeg kjøpte csp deksler   :-\

Den leppa som knakk av er ca 4mm "dyp" så fjær/klemme vil uansett få dårligere feste enn originalt. Spørs om følelsen av å kjøre med toppdeksel som jeg ikke er 100% sikker på vil plage meg.... Tror jeg må prøvemontere csp på høyre side for å se hvor mye motor kan vri seg før toppdeksel tar i hyllene, kappet både her og der denne bilen så litt til skader ikke.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Endre Sjanuar 19, 2014, 23:36:05 pm
Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Roy Grellandjanuar 19, 2014, 23:37:40 pm
Er litt interesert o konklusjonen her jeg også, for jeg har liten lyst til å kappe noe særlig i Ghian... Så kanskje det evt blir enda et sett med slike deksler til salgs ;)

Er det noen som har noen bilder eller noe å dele med oss andre?


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Formula Veejanuar 19, 2014, 23:41:48 pm
Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)
har liggende i hylle 4c. Brukte, men hele og fine.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Formula Veejanuar 19, 2014, 23:45:58 pm
I 1300S trengte jeg ikke å kappe noe i hyllene. Trangt, men tok aldri borti.
På turboroadster valgte jeg de originale, fordi jeg har en mistanke om at vippestellet fikk feil moment på festeskruene, da dekselet er festet i forlengelse av boltene til akslingen. Tror boltene løsnet litt når jeg løsnet toppdekslet for å justere ventiler... Så derfor bruker jeg de originale. Og selger CSP.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Kjetil Limajanuar 20, 2014, 09:52:31 am
Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)

De kosta 1100,- + frakt hos unneberg, Sorte.

Dersom jeg ikke bruker de så kan jeg la de gå litt billigere siden jeg har pakket opp plasten :-) Skader heller ikke å la de ligge til en annen gang men det får bli neste gang jeg tar ut motor da jeg ikke vet om jeg gidder å ligge oppi der å kappe med dremelen.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Formula Veejanuar 20, 2014, 12:21:46 pm
..og mine har påmonterte 12mm luftenipler fra CB Performance :-) De ligger godt i hylle 4C, men bare i tilfelle noen skulle få bruk for en gang :-)


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Kjetil Limajanuar 20, 2014, 17:55:57 pm
Formula, i en 1300s som den du hadde er sikkert hyllene lengre fra hverandre pga slaglengden på 1300-1600 er større. Derfor hadde du nok ikke problemer.

Grelland, om din ghia hadde 1200 originalt bør vel du få samme problem som meg ?

Har veldig lyst å bruke mine men er usikker, har vært å kjøpt kappskiver til dremelen sånn i tilfelle jeg får lyst å prøve å tilpasse dette.


Tittel: Sv: Må man normalt kappe i hyllene på hver side av motor for å montere csp deksler ?
Skrevet av: Formula Veejanuar 20, 2014, 20:26:59 pm
Det kan godt være. Det var og min første boble, csp var montert når jeg kjøpte den, og kanskje noen andre hadde justert noe på hyllene.men de virket hele.