Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 86
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK
|
på: juli 28, 2015, 20:35:52 pm
|
Kledde de hjula! Men det beviser også at slike senkede splitt KDF lookere kler ennå bedre den Afrikanske sprintstar kopien:-)
|
|
|
159
|
Bruktbørsen / Deler selges / meget bra motorlokk til 1303
|
på: juli 24, 2015, 12:25:07 pm
|
Har som overskriften sier.... et meget bra motorlokk til 1303. Nevner ikke farge da det uansett bør lakkeres, men det er rett og fint med svært lite rust (kun mindre overflate rust)
Hentes i skien. 500,- ??
|
|
|
160
|
Bruktbørsen / Deler selges / forstilling til 1303...
|
på: juli 24, 2015, 12:23:24 pm
|
Selger en forstilling til 1303 bestående av armene som boltes til rammehodet, stabstag og spindler for skiver. Står også på noen rustne skiver og fjærbein, men regner med at det er armene og spindlene som er noe å ha her.... Gi fornuftig bud;-) Ligger i skien
|
|
|
161
|
Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT!!! 1303 med senking, bredding, 7+9" felger og sotede vinduer innskrevet i vognkort
|
på: juli 23, 2015, 20:07:25 pm
|
Bilen er å anse som et objekt, med rust her og der, men ikke noe som er farlig å kjøre med som jeg har sett. Bilen ble bygget sent på 90 tallet og har skjermet breddet i stål. Fangere (med blinklys foran) er også breddet. Det ble sveiset inn nye kanaler på bilen profesjonelt og all rust ble sveiset. Det ble også kjøpt nye tonede vinduer til dørene, IKKE film (med trekantvinduer, ikke one piece søppel....) og dette ble også skrevet inn i vognkortet. Er ikke mange som har greid dette kunstverket så vidt meg bekjent😀. Bilen ble godkjent med 7" og 9" felger (15") og 205/ 225 dekk. Felgene er noe to eller tredelte greier, kjøpt fra USA, som ligner centerline. Bilen og de breddede fangerene ble lakkert antracitt grå mens listene ble lakkert fluoricerende gule!! innvendig hadde bilen stereo opp til taket, sportsseter fra en japansk sportsbil, sort nytt taktrekk, Kamei konsoll, spesielle dørtrekk med "pupper" til fronthøytalere og dessverre en høyttaler midt i dashbordet.... Da bilen sto ferdig i 1997-98 fremsto den som meget pen og gjenomført men i mine øyne plassert oppå helt feil felger. Jeg har kjent bygger siden før kortbuksestadiet og jeg har derfor vist om bilen i mange år. Dette er den pene delen av historien..... Bygger og eier fikk lyst på nyere bil og bobla ble agret i en hage under noe provisorisk plastoverbygg.. Ikke pent gjort! Noe rust kom, noen mindre bulker her og der og bilen forfalt mye, men ikke like ille som jeg hadde trodd. Center ett eller annet felgene likte ikke så godt å stå ute. Tre av de ser ok ut mens den ene er totalt oppspist i banen, men senteret er fortsatt helt. Motoren, 1600 dobbelport ser ok ut, men jeg har ikke forsøkt å starte den ennå. Bilen står nå med slitne orginale jubileumsfelger laaaaangt under skjermene, men de andre hjula finnes fortsatt... Innvendig er den full av tomme høytalerkasser, men ellers ser interiøret ganske bra ut.... Eter forholdene så klart.. Den mangler baksete, burde hatt nye sidepaneler i dørene og Japan stolene er i mine øyne helt feil, men det lukter ikke mugg og bilen virker tørr og finn inni
Min tanke med bilen er at kanskje noen går med planer om å bygge en german looker og kanskje ønsker seg et objekt der mange av de obligatoriske endringene allerede står innskrevet i vognkortet. 7 og 9x15 felger kan lett byttes ut mot 7 og 9x17... Skjermene er allerede breddet og senking står innskrevet i vognkortet. Jeg må innse min begrensning og lurer derfor på om noen vil overta prosjektet for 15000,- eventuelt mer eller mindre avhengig av hvor mye man ønsker/ ikke ønsker av delene som står på bilen. Bytte er ikke aktuelt. Kan legge ut bilder av bilen senere i kveld.
|
|
|
166
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Empi EZR shifter.
|
på: juli 07, 2015, 22:20:59 pm
|
Shifteren har den orginale knotten med Empi logo. Kula bør kunne bli strøken hvis jeg polerer logoen, detaljerer med blått og oljer treverket. At det ikke blir helt billig å krome opp foten og det "perforerte" røret på nytt er jeg klar over, men får jeg jobben gjort ordentlig her i Norge burde denne shifteren kunne holde seg strøken "i min tid" som det sies..... Synes shifteren er litt artig selv om jeg personlig hater treverk.
|
|
|
168
|
Forum / Snikk-snakk / Empi EZR shifter.
|
på: juli 07, 2015, 07:32:51 am
|
Driver å rydder litt i skrotet mitt og da kom denne opp igjen... Dette er en gammel EMPI shifter som jeg for noen år siden handlet på finn.no. Den er stygg i kromen, men siden jeg har en far med gode kontakter hos et kromfirma i Oslo så lurer jeg på om det er verdt å bruke litt penger på å få denne i "bedre enn ny" stand eller om dette bare er noe gammelt ræl som aldri vil få noen verdi?
|
|
|
169
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TUV GODKJENNING AV BIL FØR VISNING HOS BT
|
på: juli 07, 2015, 07:02:56 am
|
BT må kunne fortelle deg på grunnlag av hvilken paragraf de ikke vil godkjenne bremsene dine. Litt som når jeg skulle godkjenne en senket Polo for noen år siden.. Da mente de at det ikke var nok klaring mellom dekk og hjulbue. De mente det skulle være plass til håndtaket på en liten speile (verktøy de brukte for å inspisere) mellom dekk og hjulbue. Når jeg spurte om jeg kunne få dette avslaget skriftlig og samtidig få vite i hvilken paragraf det står at håndtaket på denne speilen skulle passe mellom dekk og hjulbue på min bil valgte de å godkjenne bilen😄 Klaring er klaring enten det er 2 eller 12mm...... Føler at du havner litt i samme situasjon. Du har altid krav på å få vite hvorfor noe ikke kan godkjennes... Be om dokumentasjon:-)
|
|
|
170
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: RetroSound/ Mascot 6-12Volt konstantstrøm 12V og 12V fra tenning......
|
på: juli 06, 2015, 23:23:36 pm
|
Da har jeg kjørt noen dager og ennå ingen tegn til for høyt strømforbruk. Eneste som er et "problem" er at radioen slår seg av når jeg slår på lyset, men den kommer tilbake av seg selv ca 1-2 sekunder etterpå. Tenkte å løse dette ved å koble om slik ar 6V pluss til Mascot boksen kommer direkte fra batteriet. Et mindre problem er at antenna som har stått på bilen siden ca den var ny ikke tar veldig godt inn signaler (bla er ledningen revet av og skjøtet på igjen...) så jeg har bestilt en ny som jeg håper kan passe "spot on" der den gammle står nå. Når disse to tingene er i boks håper jeg at radioen får all den strømmen den trenger pluss at jeg kan ta inn litt bedre radiosignaler
|
|
|
173
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / RetroSound/ Mascot 6-12Volt konstantstrøm 12V og 12V fra tenning......
|
på: juli 03, 2015, 13:07:38 pm
|
Skal montere RetroSound radio i bobla mi. Bilen er en 6V bil fra 1958. Har diskutert litt med noen bekjente og kommet opp med følgende løsnig for å få både konstant 12V og tenningsstyrt 12V til radioen slik at feks radiominne og lydinstillinger ikke forsvinner vær gang jeg slår av tenningen. Tidligere har jeg kjørt med en Blaupunkt radio fra ca 1970, men denne har nå tatt kvelden. På denne radioen er det ikke noe problem med konstantstrøm da det ikke er noe "minne" å miste.. Denne har vært koblet slik at Mascot omformeren har vært koblet fra 6V som blir brutt av tenningslåsen. Nå tenkte jeg å koble Mascot boksen til konstant 6V. På denne måten kan jeg dele "ut" ledningen som gir 12V slik at en ledning går rett til ledningen på radioen som skal ha konstant 12V. Den andre kjører jeg gjenom et 6V rele. Da kobler jeg releet til 6V tenning, 6V konstant og jord. Når jeg da slår på tenningen vil rellet "slå på" slik at den andre 12V ledningen fra Mascot boksen kan gå via rellet og til 12V "tenning" på radioen. Jeg er ganske sikker på at denne løsningen vil fungere bra... hvis jeg tar feil, rop ut Men hvor mye strøm vil Mascot boks og radio "stjele" når bilen ikke kjøres på feks et par uker?? Blir dette et problem eller er dette "plankekjøring"?
|
|
|
175
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / fra 6-12V på bil med 30 hester...
|
på: juni 28, 2015, 11:55:44 am
|
Funderer litt på å omsider bygge om bobla mi fra 6-12V. Ikke fordi den ikke funker greit med 6V, men fordi jeg har lyst på en del innretninger i bilen som ikke er veldig enkelt å gjenomføre med 6V (stereo, luftfjæring etc..). Jeg ser det finnes en del løsninger for dette for biler med 34 hester, men ikke veldig mye til 30 hester med fast dynamofot. Tenker da i første omgang på dynamoen. Hva slags dynamo kan jeg bruke? Og vet noen hvem som kan vikle om pilene slik at de tåler 12V eller fungerer det greit med motstander? Og starteren... holder det med å bytte om drev på en 6 og en 12V starter (regner med at hjulene ikke er like..) eller må det mere til? Viskermotor er vel også en sak... resten regner jeg med er grei skuring??
|
|
|
176
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut...
|
på: juni 09, 2015, 22:13:33 pm
|
Banekjøring er hard påkjenning for bilen ja. Da justerte du mere camber enn du hadde på zita Ja? Blir ett kompromiss på sving egenskaper vs innbremsinger . med veldig mye camber kan det låse opp lettere på innbremsinger. Anlegs flate på dekk blir jo mindre. Hvordan så ytterkanten av dekkene foran.? Da jeg fikk sjekket over dagen etter så fant jeg ut at jeg hadde 0,5° positiv camber. Jeg har forstått at R888 må ha 2,5° til 3,5° for å trives, så da ble det å justere om. Men det er trangt om saligheten med 8" felg så jeg måtte på med 5 mm spacer for å ha klaring mellom dekk og felg ved slik camber. Ytterkanten ble ikke slitt om du tenker på det, men det venstre forhjulet fikk et såkalt Toyo grop mot senter. Jeg gikk ned på dekktrykket med 5 psi intervaller fra 35 til 20 psi (varm), er ikke helt sikker på at det hjalp så veldig. Klaring mellom dekk og felg? Er ikke det skummelt da?😄
|
|
|
|