mai 21, 2024, 05:51:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Metallic brun oval med innsveiset stålsoltak. Var registrert KE 32899 i 1987..  (Lest 2290 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: august 08, 2014, 20:53:42 pm »

Bilen jeg leter etter var i sine glansdager en meget artig sak å se på og hadde for den tiden den ble "bygget" en meget spesiell stil. Det var som kjent mye pastell og gjensveisede lister på 80-90 tallet og derfor er en bil som minner om dagens resto-lookere ganske spesielt fra den epoken. Men bilen var grisefet i mine øyne..:-)
På 80 tallet, når jeg gikk på Gjerpen barneskole i Skien husker jeg denne bilen stadig suste forbi etterfulgt av høy lyd...
Bilen var en metallic brun oval med innsveiset ståltakluke. Bilen hadde alt av lister intakt pluss litt ekstra i form av steinsprut beskyttelser etc. Den hadde også krom stålfelger med kapsler (Porsche??) og var senket. Mener å huske at den hadde euro fangere.
En i nabolaget mitt der jeg bor nå eide bilen i 1987 og da hadde bilen regnr KE 32899.  Etter det vet jeg at den fikk veteranskilt men jeg kjenner ikke til dette nummeret.
Han som eide bilen fra 1992-2003 har jeg også vært i kontakt med, men han husker heller ikke hva dette veteranskiltet er/ var... Derimot husker han at han solgte bilen til Fredrikstad traktene. Bilen var frontskadet den gangen han solgte den.

Er det noen der ute som kan fortelle meg hvor bilen som gjorde meg til boble entusiast på slutten av 80 tallet har tatt veien eller om den fortsatt lever?
Har du bilder av barndomsdrømmen så legg de gjerne ut her:-)

« Siste redigering: august 25, 2015, 13:38:59 pm av Eikstad » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1 på: august 25, 2015, 13:39:47 pm »

Fortsatt ingen som kan fortelle meg hvor denne bilen tok veien?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #2 på: august 25, 2015, 16:28:52 pm »

Ikke det at det vil hjelpe deg i jakten, men brodern har ihvertfall noen bilder av den fra det sorgløse 80-tall... Rekker tunge
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: august 26, 2015, 07:40:16 am »

Å jo! Det hadde vært moro å se:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: august 27, 2015, 08:57:35 am »

Den ble solgt vekk fra skien i 2006. Da hadde den regnummeret W1310. Bilen har etter det fått ny eier og nytt skiltnummer (grunnet tyveri står det i papirene fra statens vegvesen). Bilen har nå regnummer B 5564 og ble sist EU godkjent i 2014 så den lever fortsatt....

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39848.0.html

Her er en salgsanonse jeg fant her på forumet. Bilen har ikke lenger ståltakluke eller er brun, men nå er vist lakken orginal i følge salgsanonsen..... ganske "orginalt" siden bilen er orginalt grå, og senere ble lakkert brun metallic og fikk innsveiset nyere takluke. Lukter stramt av karosseribytte her.
Minnene om drømmebilen fra barndomen lever videre selv om jeg nå ser at det desverre ikke er mye igjen av den opprinnelige bilen Flau
« Siste redigering: august 27, 2015, 11:14:38 am av Eikstad » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: august 27, 2015, 15:58:01 pm »

Hvis jeg ikke tar helt feil, så ble denne soltaksovalen diskutert på vw2you i sin tid. Problemstillinga var å enten erstatte takluka med ragtop, eller evt bare sveise igjen hullet.
Minns jeg rett, så satte Tigern bort jobben med å få sveisa igjen hullet, og fikk igjen karossen med "bølgeblikktak".
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: august 27, 2015, 17:01:46 pm »

Trasig! Skulle gjerne hatt tak i bilen slik den en gang var😀
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
-57Oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 425
Bosted: Aksdal



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 27, 2015, 17:14:47 pm »

parkerte ved siden av den en gang jeg var ute luftet min for tre år siden i Aksdal utenfor Haugesund


* image.jpg (8.75 KB, 200x150 - vist 335 ganger.)
Loggført

-57 oval
-2011 CC
-07 Touran
-01 Bora
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #8 på: august 27, 2015, 19:16:42 pm »

Hvis jeg ikke tar helt feil, så ble denne soltaksovalen diskutert på vw2you i sin tid. Problemstillinga var å enten erstatte takluka med ragtop, eller evt bare sveise igjen hullet.
Minns jeg rett, så satte Tigern bort jobben med å få sveisa igjen hullet, og fikk igjen karossen med "bølgeblikktak".

Endte nok med karosseribytte da.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!