mai 02, 2024, 05:39:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer 2110 ca 160-170 hk SOLGT!  (Lest 4312 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: mai 16, 2014, 23:08:55 pm »

Jeg vurderer salg av min 2110 oxyboxer som sitter i min `65 looker.
Bygget på T25 blokk, vannavkjølt, men konvertert til luft. Alle ulemper som var med T1 blokkene er "borte" på denne blokka.
Kjørt tur-retur trondheim oslo flere ganger, kjørt på stripa på scc, og kjørt hjem igjen uten problemer med varme.Aldri over 100 grader på olja.
Brukt Royal Purple olje.Fullsynt.
Går på 0,85 på mila på denne turen. Samtidig kjørt 13,8 på 402 på gardermoen.

Teknisk:
48IDF med matchporta innsug til toppene. 180 luft og 150 bensin dyser
044 wedgeport topper m Ls1 fjærer(chevy), 44 /37 ventiler
Pauter rullevipper 1:1,5
CB raceråder 5.6"
FK89kam
rette kamdrev CB
Engle løftere T1
Skinne løfterforinger for T1 løfter
Mahle stempler 94mm
Mahle sylindre 94mm
Rocky Jennings sylinderadapter mot blokk
Kolbenschmidt veivlager
Mahle rådelager
JayCee støtstenger
Tenning CB performance
Ekstern kjøler med vifte
CB skrudde toppdeksler
Avbalansert vifte
1 3/4 eksos
Kennedy stage 2 plate
Daikin superdisc lamell
Komp...rundt 9,2
Anslagspå HK etter SCC: ca 160-170.
Ikke dyset om eller bremset i benk, så det er sikkert mer å hente.
Går jevnt på hele register. Har blitt dratt til 7600 rpm. på stripa
Plug and play motor med kjøler.

Har blitt brukt på en 1200 kasse fra 1965 Glad

Kontakt Lasse 91788139 for evt spørsmål.

PRIS: Ikke under 33.000,-
« Siste redigering: mai 21, 2014, 16:19:57 pm av Lasse `65 » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 18, 2014, 01:00:46 am »

Ingen som vil ha pulver i hekken?
Med rett justering på kam, er dette en motor som drar fra 3000 til nesten 8000 rpm.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: mai 18, 2014, 07:26:34 am »

Hei,

Dette virker som en spennende daily driver motor og tiden din på 13.8 stemmer bra overens med anslått effekt. Du husker ikke toppfarten på 13.8 draget?

Når man leser igjennom spec`s så kan man dra noen konklusjoner. Med de toppene og kammen som er valgt så kan man velge å øke komp til 12.5 - 13.0 (fortsatt vanlig bensin), bytte til 48 IDA med bra innsug og dra 190 - 210hk ut av motoren uten å miste mye kjørbarhet. Man kan også gå den andre veien og bytte til en kam som bygger effekt tidlig og dermed oppnå en motor med mye bunndrag. Perfekt for en tung bil eller buss. Uansett hva man velger så virker dette som en bra motor til en rimelig pris med tanke på hva man får og hvilke deler som er benyttet.

Lykke til med salget!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 18, 2014, 10:54:36 am »

billig
mye jobb å bygge en sånn motor
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 19, 2014, 09:54:08 am »

Hei,

Dette virker som en spennende daily driver motor og tiden din på 13.8 stemmer bra overens med anslått effekt. Du husker ikke toppfarten på 13.8 draget?

Når man leser igjennom spec`s så kan man dra noen konklusjoner. Med de toppene og kammen som er valgt så kan man velge å øke komp til 12.5 - 13.0 (fortsatt vanlig bensin), bytte til 48 IDA med bra innsug og dra 190 - 210hk ut av motoren uten å miste mye kjørbarhet. Man kan også gå den andre veien og bytte til en kam som bygger effekt tidlig og dermed oppnå en motor med mye bunndrag. Perfekt for en tung bil eller buss. Uansett hva man velger så virker dette som en bra motor til en rimelig pris med tanke på hva man får og hvilke deler som er benyttet.

Lykke til med salget!

Mener jeg rullet over mål i rundt 160 km/h.
Kammen er satt i null,så det er mulig å flytte bunndraget til et tidligere tidspunkt, og likevel få et bredt register, hvis man setter den i advance.
Man må da selvfølgelig passe på stempel mot ventil ,så det ikke blir for tett.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 19, 2014, 09:54:46 am »

billig
mye jobb å bygge en sånn motor

Har brukt maaange timer ja Jørn Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 19, 2014, 22:09:33 pm »

Opp.
2 interessenter nå.
Svarer også på telefon. Lettere å gi info.
91788139
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 21, 2014, 11:35:22 am »

Da ansees denne som solgt.
Venter på penger på bok fra en hyggelig herremann som vil ha mer pulver i hekken Glad

Lasse
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: mai 21, 2014, 17:56:33 pm »

Regner med vi oppdateres på du skal ha baki hekken....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #9 på: august 29, 2014, 14:20:41 pm »

Denne go'motoren skal nå få EFI fra trollmannen i Møkkakjeller'n, og hives baki en splittbuss Kult
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 29, 2014, 16:27:34 pm »

\o/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!