mai 10, 2024, 17:10:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Halsringer til 44 Hpmx (empi)  (Lest 1694 ganger)
pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« på: februar 22, 2010, 22:35:30 pm »

Er det noen som kan tipse meg om strl på halsringer til 44hpmx(empi).(og hvor jeg får tak i). Gasserene er helt nye og skal sitte på en 1915. (egentlig 1914  Gliser). Topper 44x37. kam ukjent.( Eneste jeg vet er at det er en tidl. rallycross motor som er  turtallsvillig). Er jeg helt på bærtur med 36mm? Hadde vært fint med tips fra noen som har litt mer greie på dette enn meg.Gjerne noen ord om dyser og  Glad. Motoren skal sitte i en plast balje(les buggy).
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: februar 23, 2010, 00:06:23 am »

vi har noen halsringer på lager
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: februar 23, 2010, 00:15:23 am »

med 36 mm venturier har bærturen ikke begynt , men Empi kan vel kansje være så som så ??
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: mars 02, 2010, 21:21:09 pm »

Jeg har 1915 med omtrent samme spec.
Har kjørt med idf40 og byttet ut 28mm halsringer med 32mm. Fant ut at det var for lite, så har bestilt IDF 44.
"Det hevdes på nett" at 44 er en grei forgasser med grunninstilling for 110-130hk. Så jeg prøver bolton først, og justerer heller etterhvert.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #4 på: mars 02, 2010, 22:31:38 pm »

Jeg har 1915 med omtrent samme spec.
Har kjørt med idf40 og byttet ut 28mm halsringer med 32mm. Fant ut at det var for lite, så har bestilt IDF 44.
"Det hevdes på nett" at 44 er en grei forgasser med grunninstilling for 110-130hk. Så jeg prøver bolton først, og justerer heller etterhvert.

Høres betryggende ut Gliser

Ellers har jeg bestilt dette settet. Kjekt å ha. Kult. http://www.cbperformance.com/Jan2000.asp

Skal kjøres i dyno og justeres bare asfalten blir bar. Da får vi høre hva de lerde mener Blunker En del som mener at empi sine idf etterligninger ikke er bra. Men jeg har da tenkt å prøve.

Det sitter et 42 mm(utvendig) eks anlegg på motoren i dag . Tilsvarer det 1 5/8 ?
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #5 på: mars 02, 2010, 23:32:40 pm »

Du vet jo at vi gamle svermer kun for de orginale Bologna Weber , men jeg har også prøvet Empi , uten å lykkes med annet en å kaste dem i metall retur kontaineren til slutt , men andre har fått dem til ?? sier de ?? Oppdaterings settet er kjempe bra , men kun vist du har riktig flotørstand og blanderør/ dyseopsett , lykke til , men begynn dysingen på veien i lange oppover bakker med brebands lamba og ikke i dynoen  , vist du da ønsker å lykkes ?? Dynoen bruker jeg til å se resultatet av dysingen foretatt på veien , selv om jeg har en Dynomet dyno med 2 telma bremser på , som det kan programeres alle typer motstand å laster på under bremsingen , bruker jeg veien på en luftkjølt med IDF / DRLA.

www.dynomet.dk

JEG HAR OPPDATERING SETT TIL WEBER OG DELLORTO PÅ TILBUD.  PM



* 4xms.jpg (20.94 KB, 400x300 - vist 82 ganger.)
« Siste redigering: mars 03, 2010, 13:04:35 pm av rallybugs » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: mars 10, 2010, 09:04:25 am »

Sitat

Høres betryggende ut Gliser

Ellers har jeg bestilt dette settet. Kjekt å ha. Kult. http://www.cbperformance.com/Jan2000.asp

Skal kjøres i dyno og justeres bare asfalten blir bar. Da får vi høre hva de lerde mener Blunker En del som mener at empi sine idf etterligninger ikke er bra. Men jeg har da tenkt å prøve.

Det sitter et 42 mm(utvendig) eks anlegg på motoren i dag . Tilsvarer det 1 5/8 ?

Det er 1 5/8" som tilsvarer 42mm ja. Jeg bruker 38mm CSP Supercompetition med ditto varmepotter. Du kan miste noe dreiemoment om du har for lite motstand i eksosen.
Mitt update sett ble plukket av igjen. Noen får det til, andre ikke. Jeg fikk det ikke til....
Tenk på at du kan skifte ut til større halsringer, så jeg forstår ikke helt poenget nå lengre...
Støtter rallybugs i testing på gata før dyno. Vil og bruke dyno for å bekrefte at jeg har gjort rett(eller feil)
Begynn med å sette airmix skruen 1,5 omdreining ut fra lett berøring av sete. ta av gass stagene begge sider, og sett tomgangsskruen MAKS 0,5 omdreining inn. Åpner den spjeldene for mye, virker ikke justeringen.
Mens motoren surrer og går, må gjerne bli litt varm først, begynner du på hver airmix skrue, en av gangen:
Skru inn til du hører motoren fusker, skru ut igjen til den går rent. Ta gjerne 0,25 omdreining ekstra ut.
Når du har gjort dette med alle sylindre, synkroniserer du forgasserne (Faktisk viktig) og justerer NED den som er for høy ved å slippe ut på tomgangsskruen. Sett på stagene igjen, og se at spjeldakslingen beveger seg synkront på begge sider. (At det ikke er slark eller bend noen steder.)
Under ca. 3.000rpm er det kun tomgangsdysa som virker. (Du kan ta ut alle emulsjonsrørene med dyser og kjøre fint uten)
Den er derfor viktigere enn kanskje mange tror. (Jeg kjører mest under 3000)
Etter 3000 er transaksjonsfasen, da skal hoveddysene overta. I en dynobenk er det som regel over 3000 som blir testet og analysert, det er derfor det er greit å teste ut på gata. Ikke bli lurt av akspumpa, gjør som rallybugs sier, finn en lang god bakke og ikke trykk for hardt på gassen så akspumpa ødelegger inntrykket. Går bilen "tom" rundt 3.000, bør du se på bensin og luftdyse.
Da er det gjerne for stort gap mellom tomgang og hoveddyse. Ellers regner jeg med at halsringer står i stil med ventilstørrelse, kam og porting forøvrig. Jeg bruker PLX bredbåndslambda som er sveiset inn i kollektorrøret.

Jeg skal montere mine IDF44 i kveld, og håper på en test tur Kult
« Siste redigering: mars 10, 2010, 09:20:42 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #7 på: mars 10, 2010, 13:43:11 pm »


[/quote]
Det er 1 5/8" som tilsvarer 42mm ja. Jeg bruker 38mm CSP Supercompetition med ditto varmepotter. Du kan miste noe dreiemoment om du har for lite motstand i eksosen.
Mitt update sett ble plukket av igjen. Noen får det til, andre ikke. Jeg fikk det ikke til....
Tenk på at du kan skifte ut til større halsringer, så jeg forstår ikke helt poenget nå lengre...
Støtter rallybugs i testing på gata før dyno. Vil og bruke dyno for å bekrefte at jeg har gjort rett(eller feil)
Begynn med å sette airmix skruen 1,5 omdreining ut fra lett berøring av sete. ta av gass stagene begge sider, og sett tomgangsskruen MAKS 0,5 omdreining inn. Åpner den spjeldene for mye, virker ikke justeringen.
Mens motoren surrer og går, må gjerne bli litt varm først, begynner du på hver airmix skrue, en av gangen:
Skru inn til du hører motoren fusker, skru ut igjen til den går rent. Ta gjerne 0,25 omdreining ekstra ut.
Når du har gjort dette med alle sylindre, synkroniserer du forgasserne (Faktisk viktig) og justerer NED den som er for høy ved å slippe ut på tomgangsskruen. Sett på stagene igjen, og se at spjeldakslingen beveger seg synkront på begge sider. (At det ikke er slark eller bend noen steder.)
Under ca. 3.000rpm er det kun tomgangsdysa som virker. (Du kan ta ut alle emulsjonsrørene med dyser og kjøre fint uten)
Den er derfor viktigere enn kanskje mange tror. (Jeg kjører mest under 3000)
Etter 3000 er transaksjonsfasen, da skal hoveddysene overta. I en dynobenk er det som regel over 3000 som blir testet og analysert, det er derfor det er greit å teste ut på gata. Ikke bli lurt av akspumpa, gjør som rallybugs sier, finn en lang god bakke og ikke trykk for hardt på gassen så akspumpa ødelegger inntrykket. Går bilen "tom" rundt 3.000, bør du se på bensin og luftdyse.
Da er det gjerne for stort gap mellom tomgang og hoveddyse. Ellers regner jeg med at halsringer står i stil med ventilstørrelse, kam og porting forøvrig. Jeg bruker PLX bredbåndslambda som er sveiset inn i kollektorrøret.

Jeg skal montere mine IDF44 i kveld, og håper på en test tur Kult
[/quote]


Tusen takk for kjempegode råd!! Kult Dette sparer meg for mange timer med prøving og feiling.  Blunker
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mars 10, 2010, 14:26:36 pm »

Bare hyggelig. Jeg er snekker, men har lest meg opp her på forum og testet i praksis.  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!