mai 04, 2024, 13:10:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Orginal 1300S  (Lest 2475 ganger)
HB1300S
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« på: februar 22, 2010, 21:10:29 pm »

Hei som fersk boble eier må jeg vel åpne en garasje.
Kommer ikke til å bli noe stor prosjekt, da jeg vil ha den i ORGINAL stand. Bilen er et gammelt familie klenodium som har blitt hentet tilbake etter 25 år i en garasje i Oslo.
Det er en 1972 mod 1300S med 1600 motor. Rulla sine første år som politibil i hjem bygda, og ble senere kjøpt av min bestefar.
Bilen er i brukstad og nærmest rustfri.

* 027.JPG (31.45 KB. 448x336 - vist 191 ganger.)


* 030.JPG (29.67 KB. 336x448 - vist 199 ganger.)


* 029.JPG (30.95 KB. 448x336 - vist 183 ganger.)


Er på utkikk etter orginal radio med kassettspiller, steinsprutskjerm foran og orginal instruksjonsbok. send en pm hvis noen har noe til overs

« Siste redigering: februar 22, 2010, 21:29:31 pm av HB1300S » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 22, 2010, 21:43:32 pm »

Flott bil, topp med historie! Kos deg med den! Glad
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2010, 21:18:53 pm »

fin bil det der visst du får tak i festene til steinsprulskjerm så har eg mal til å skjere ut ny plexi skjerm.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: februar 25, 2010, 01:19:08 am »

Fin bil. Regner med du vet at S har skivebremser og høyere utveksling på girkassa.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 25, 2010, 09:26:49 am »

Originalrestaurering hørs bra ut! Dessverre kan tilsynelatende rustfri bety det motsatte hvis man går nøye til verks, men håper den er like bra som antatt!
Lykke til med bilen og velkommen inn i den luftavkjølte verden!!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
HB1300S
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: februar 25, 2010, 20:24:48 pm »

Bilen ble solgt til Oslo i 1985. Før det har den gått i Nord-Østerdalen. Den ble tektyl behandlet når den kom til Oslo, og er etter det ikke vinter kjørt (lagret inne). Totalt rulla 15000 km siden den kom dit. Kan ikke finne noe rust i karroseri, bare noen flekker i lakken etter steinsprut o.l. Når jeg fikk den satt det oblater fra 1999 på den pga manglende EU kontroll. Når jeg fikk løsna bremsene foran gikk den igjennom med o feil Gliser
Tror jeg har fått tak i et bra prosjekt, starter å går som ei klokke. Noe olje søl på gulvet etter den men ikke værre enn at jeg kan leve med det Blunker
Har også fått tak i tak grind som ligger hos en kompis.
Det jeg ikke liker med bilen er 80 talls radioen med digitalt display, æsj Gliser
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2010, 20:29:59 pm »

Hørs ut som den har levd et liv som minsker rustfaren ja. Glad Glad Glad
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2010, 21:41:34 pm »

Hei. Denne så fin ut. Flott at du ønsker å holde sportsbobla original  Blunker
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #8 på: mars 11, 2010, 22:29:56 pm »

Flott bil. Hotshop (tele 69825100) har fortsatt steinsprutskjermer fra det gamle lageret fra Loyds som laget dem for vw forhandlerne i norge.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: mars 11, 2010, 22:40:57 pm »

mulig jeg har en blaupunkt radio liggende.... kan den være av interresse eller jakter du på kasettspiller og?
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
HB1300S
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mars 13, 2010, 19:29:12 pm »

Er på utkikk etter en med kasett spiller, satt det i den før ...
« Siste redigering: mars 13, 2010, 20:40:06 pm av HB1300S » Loggført
HB1300S
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 16, 2010, 21:44:57 pm »

Noen som vet hva denne bryteren er til? den er tilsynelatende ettermontert.


* 026.JPG (35.49 KB, 448x299 - vist 126 ganger.)
« Siste redigering: mars 16, 2010, 21:46:41 pm av HB1300S » Loggført
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #12 på: mars 17, 2010, 08:01:40 am »

Hei.
Den er original og er der for å stille inn om luft skal blåse opp til vindu eller inn i kupeen (rett i fjeset over rattet). Har nå min andre 1300s og opplever at virkningen av bryteren er tilstede, men liten.
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #13 på: mars 17, 2010, 08:07:16 am »

Litt tidlig om morrann...... Du mener selvfølgelig bryteren nedenfor.  Den er nok uoriginal ja. Men vet jeg hva den er til??? ehhh, nei.
Tror jeg går og finner meg en kopp kaffe  Rekker tunge
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!