mai 04, 2024, 18:19:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Takgrind eller ikke??
JAAA:D - 2 (13.3%)
NEI! - 13 (86.7%)
Stemmer totalt: 15

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min '71 1302S Er orginaleksos noe tess?Hindrer den effekt selv fra en org motor?  (Lest 40814 ganger)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #90 på: oktober 19, 2009, 22:19:05 pm »

hehe..ja, litt periodevis kanskje! Gleder meg til å komme igang med flere oppgraderinger, men er heldigvis ferdig med de store innkjøpene for nå..!


Sikler litt på de skjermene dine forresten! men fant dem ikke på csp-shop sine sider...(kanskje like greit) Ble utrolig kult iallefall Blunker


Ellers var jeg nettopp ute i garasjen(hvor bilen forøvrig ikke står) og la forgasseren som jeg nevnte tidligere i en herlig blanding av totaktsolje, bensin og diesel.. Så nå tar jeg kvelden på stigende rus/hodepine... Øyerulling Imorgen blir kjøkkenet til mor midlertidig omgjort til forgasserverksted Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #91 på: oktober 19, 2009, 22:20:08 pm »

Du får kjøpt pakninsett til gassaren din med alt du trenger og bør skifte, samt tegningar og instrukser Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #92 på: oktober 19, 2009, 23:07:20 pm »

Sikler litt på de skjermene dine forresten! men fant dem ikke på csp-shop sine sider...(kanskje like greit) Ble utrolig kult iallefall Blunker

Søk på artikkelnr: 821 071 040AL   så finner du flared-skjermer for 1302/03.
Jeg bestilte de gjennom Jøran Larsen (vdub2you.com), han får vel varer fra CSP en gang i uka. Gikk veldig fort, om ikke tollpost hadde kuka det til på grunn av at de bygde om sentralen sin.

En negativ side er at de "flared" skjermene kun kommer med 1303 baklysfesteanordning, på 4cm bredere.. Men jeg kjøpte inn LED baklyktene, og ble veldig fornøyd Gliser
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #93 på: oktober 19, 2009, 23:22:23 pm »

Se der ja! Glad Sexy!

Men tror det får bli til evo4 versjonen neste høst... Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #94 på: oktober 19, 2009, 23:36:03 pm »

Evo 4?
Åssen ser det ut da?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #95 på: oktober 19, 2009, 23:37:46 pm »

hehe...det var bare en spøk om forandringene på bilen min år for år Osteaktig
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #96 på: oktober 19, 2009, 23:39:10 pm »

Åja...  Rekker tunge
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #97 på: oktober 20, 2009, 17:36:44 pm »

Idag har det ikke skjedd stort.. Prøvemonterte Dvdspilleren, har begynt å rydde opp i ledningsnettet som går til bl.a anlegg. Har også bestilt Sort Tmi teppesett og litt deler til forgasseren.

Har hatt mitt første forsøk på forgasservask idag(utover å bare blåse igjennom og late som det er godt nok)

Startet med at den lå i diesel fra igår kveld, før jeg børstet den så godt jeg klarte idag.. Deretter demonterte jeg alle dyser etc og plasserte toppen og flottørkammer-delen(er ikke så god på forgasserterminologi...) oppi en bøtte. Denne fylte jeg med kokende vann samt en god porsjon maskinoppvaskpulver.. Dette fungerte faktisk overraskende bra!

Etter dette var det tid for en ny runde i pannen, da med sitronsyre og salovann...





Tok desverre ingen bilder av den før jeg begynte, men den var skikkelig dritten.. Har sikkert lagt på lager i 20år.

Slik ble resultatet utvendig tilslutt, ikke noe show-finish men den gjør nok jobben..




Tilslutt sprayet jeg den med en tynn-olje, og pakket den fint inn..



Ellers tok jeg et stemningsbilde på verkstedet!

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #98 på: oktober 20, 2009, 20:28:04 pm »

Skal du få den blankare utvendig kan du polera med stålull eller sandblåsa med bakepulver:) Men den ser bra ut! Det gjer forøvrig verkstaden din 'og! Fått deg gammalbil?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #99 på: oktober 20, 2009, 21:09:08 pm »

Blåse med bakepulver faktisk:) kan lure litt på hvem som kommer på slikt;) 66'en er bare innom for hjulstilling og litt småplukk..vet ikke om eieren er her
på forumet..!?! Kunne gjerne hatt den igrunn, lite feil på
den iallefall.
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #100 på: oktober 21, 2009, 19:14:11 pm »

Ikke mye nytt idag.. Har montert tromler bak og satt på felgene. De satt perfekt med 7mm spacer. Da ender det på 8*17 ET45 og 215/40-17.. De sitter nå så langt inne i hjulbuen som de kan uten å ta borti noe, samt at jeg ikke tror de tar borti skjermkanten.. Gliser

Imorgen skal jeg hente ratt fra Jøran Larssen, så håper jeg teppesettet kommer før helgen!

Mobilbilde i dårlig lys og med bilen på bukker:
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #101 på: oktober 22, 2009, 16:22:29 pm »

Har skjedd litt i dag og.. Hentet og monterte rattet idag, tror det kommer til å bli veldig bra! Var dog litt vanskelig å få langt nok ned på splinesene, men regner med at det ordner seg når skal skru det skikkelig fast. Har også handlet masse sikringsholdere, ledninger, kabelsko etc til kobling av anlegg + diverse stoff og kunstskinn trekk til midtkonsollen.. Regner med å lage denne ferdig idag eller imorgen..

Har også strammet muttrene på drivakslingene og justert ferdig bremsene bak idag.

Nå venter jeg på coilovere slik at jeg kan montere på foran..





Rattet ser forøvrig MYE finere ut i virkeligheten enn på de crappy mobilbildene mine..
« Siste redigering: oktober 22, 2009, 16:26:39 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #102 på: oktober 23, 2009, 17:19:20 pm »

Idag har det ikke skjedd stort, men har koblet litt ledninger på midtkonsollen, slik at når jeg monterer den så kan jeg bare skru ledningene til anlegget fast i den. Har lagt opp med koblinger og sikringer på alle kursene. Koblet tilogmed jordingen innom sikring, men har lurt på i etterkant om det kanskje bare var dumt gjort... Øyerulling Skal trekke den i kunstskinn imorgen, og SÅ kanskje legge ut noen bilder i vente på gulvtepper.. Håper de kommer tidlig i neste uke slik at jeg kan koble ferdig anlegg, legge støymatter, legge gulvteppe og montere setene!

Begynner å nærme seg noe slikt:


Men hvordan hadde det vært kjøre uten fangere? Gliser Hæ


Den observante (snik)leser legger også merke til at eksosanlegget er annerledes.. Jeg kommer mest sannsynlig til å bestille rustfri eksos fra CSP/Jøran Larssen så fort debetsiden på kontoen får litt innskudd..


Tror forresten at den må være enda litt lavere foran jeg! Gliser For ikke å snakke om bak.. Der virker hjulene litt små nå(har ikke montert foran) Jeg trenger sårt litt hjelp til å senke den bak! Morfar (som kan det!!) syntes det er smakløst og at det ødelegger hele bilen når de blir senket) så har litt lyst å bare gjøre det selv, selv om jeg sikkert klarer å overtale han også Gliser


Edit med litt mer passende høyde! Gliser
« Siste redigering: oktober 24, 2009, 23:28:12 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #103 på: oktober 24, 2009, 01:24:35 am »

Behold fangerene på du Glad
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #104 på: oktober 24, 2009, 02:17:06 am »

x2 Blunker

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #105 på: oktober 24, 2009, 15:52:49 pm »

hmm..fangerne blir nok sikkert beholdt Blunker Men har litt lyst på noen andre, litt kraftigere kanskje. Syntes disse er smalere enn org fangerne. Stålet er iallefall tynnere.. Fantaserer litt om å lakkere hele bilen inkl fangerne i Porsche Aqua Blue Metallic til neste vinter, og enten beholde kromdelene i krom eller lakkere alt titansølv..

Pent?


Men slike drømmer får vente på seg en stund til iallefall:)

Dagens innsats i snekkarbuen:



Midtkonsollen er klar til montering, trekt i kunstskinn og lagt ferdig opp med sikringsholder og diverse for enkel tilkobling av strøm,tenning, jord og remote.
Eneste som mangler er en liten plate under spilleren(Pioneer Avh-P5900DVD), men den kan jeg ikke lage før den er montert i bilen. Og det vil jeg ikke gjøre før det nye gulvteppet fra Tmi/HotShop kommer(forhåpentligvis tiiidlig i neste uke)..

Vurderer å også lage om på basskassen/hattehyllen bak, hadde først en liten plan om å hive ut baksetene(siden jeg ikke kan bruke de uansett), men tror det blir mer estetisk riktig å ha dem der..

Har også tenkt på  å lakkere taket med slikt vinyl-lakk. Har hørt at folk sier det blir bra, men er litt skeptisk til holdbarhet og skjolder..
« Siste redigering: oktober 24, 2009, 15:54:33 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #106 på: oktober 24, 2009, 16:12:52 pm »

Har en ganske stor drøm om langtur til sommeren! Har kjempe lyst å kjøre nedover Europa! Det ser så utrolig flott ut, så lenge man kommer seg utav Norge/Danmark iallefall..


Davos(Sveits) til Stelvio(Italia)



Bare å kunne ta bilde av bilen med denne utsikten bak er jo verdt hele turen Gliser

Men tror jeg har mye planlegging, reperasjoner og testing før en slik langtur kan være aktuelt. Blir kanskje mer riktig å legge listen til Gatebil, SCC og kanskje BugRun.. Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #107 på: oktober 24, 2009, 18:39:52 pm »

Dette ser bra ut!! Lekker midtkonsoll,, lager du fleir? Glad

Blåfargen var ikkje så verst heller, men det er jo ikkej den du har på bilen likavel!
Utsikt: Ta ein tur over vikafjellet og ned mot vik, der er det god utsikt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #108 på: oktober 24, 2009, 20:17:34 pm »

Dette ser bra ut!! Lekker midtkonsoll,, lager du fleir? Glad

Blåfargen var ikkje så verst heller, men det er jo ikkej den du har på bilen likavel!
Utsikt: Ta ein tur over vikafjellet og ned mot vik, der er det god utsikt

hehe...tror ikke jeg er effektiv nok til å kunne lage de i stor skala iallefall Gliser Ble ganske fornøye. Eneste minusene er at den vil bygge litt mye ut mot gasspedalen, men går helt fint å kjøre med samt at den muligens hadde blitt finere om den var i en hel del. Grunnen til at den er todelt er at den skal være lettere å tilpasse til bilen, og montere/demontere... Glad

Må tenke litt på hva jeg evt skal gjøre med lakk/karosseri, syntes det er kult med en litt "røffere" look også...
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #109 på: oktober 25, 2009, 17:42:25 pm »

Miniupdate idag:

Har montert stolunderstellene og prøvemontert stolene! Glad

Fortsetter med dårlige mobilbilder...... Kult





På bildene er stolene i ulik høyde, men det er kun pga at de ikke er skikkelig montert/justert ennå, i påvente av gulvteppe! Hurry up HotShop! Gliser Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #110 på: oktober 29, 2009, 19:07:16 pm »

Idag har jeg montert nytt gulvteppe, montert midtkonsollen, koblet anlegg/dvdspilleren.. Ble veldig bra.. Monterte også førerstolen, kontrollerte forhjulsvinklene og deretter monterte det nye rattet...! Tok en del bilder (med ordentlig kamera) men glemte hele kameraet på verkstedet, så jeg får legge ut bilder imorgen. Venter litt med å montere passasjerstolen til jeg er ferdig å jobbe i baksetet.  


Imorgen kl 09 skal jeg hente coiloverene Gliser Regner med å montere dem imorgen, er litt for at jeg trenger en liten spacer foran også for å få på felgene, men håper på det beste! Blunker

Stay tuned!
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #111 på: oktober 29, 2009, 19:26:24 pm »

Hei du.
Her er gutten som skal ha bilen ferdig, før vi andre har begynt for vinteren. Stå på dette blir bra.

Mvh Svein

Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #112 på: oktober 29, 2009, 19:43:37 pm »

hehe...jeg har faktisk vært litt redd for å gå tom for ting å gjøre, men er en god del ting jeg har lyst å gjøre med motor og understell. Dette er slikt jeg satser på å ta over litt lengre tid i vinter(les: når lommeboken er feitere).! Nå er den snart så godt som ferdig innvendig, så da håper jeg å slippe mer arbeid der Glad


Er jo veldig gøy å jobbe når man har masse nye deler, er ikke fullt like ivrig etter å jobbe med rust og gammel tectyl.. Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #113 på: oktober 31, 2009, 17:50:29 pm »

Får oppdatere litt da...

Slik ser interiøret ut foreløpig, mangler litt småting fortsatt, men det begynner å bli bra Glad


Har ordnet litt i anlegget idag og bl.a montert diskantene i trekkene bak.. Hjalp veldig på lyden!(iforhold til å ha de liggende løst i hattehyllen. I hattehyllen sitter forøvrig 2x 6.5" høytalere, og under hattehyllen har jeg en 12" sub og tilhørende forsterker og delefiltre... Kommer muligens til å montere enda en forsterker foran og 2/4 høytalere til.. Ikke for å få mer lyd, men kanskje et jevnere lydbilde.. Hæ

Ellers så kom coiloverene og felgene på foran idag! Syntes det ble veldig bra!!




Her har jeg lekt litt med justeringen. Skjermkanten ligger her nedpå dekket så en ørliten valsing av kanten må nok til.. Har fortsatt 5-6cm til å justere NED Gliser



Her er høyden jeg kommer til å bruke.. Det er uaktuelt å øke avstanden til skjermen mer enn dette! Gliser Tror igrunn dette skal bli ganske kjørbart også.. Stivt er det iallefall..og nå står demperne på det mykeste.. Skal bli gøy å prøve ut litt forskjellige innstillinger. Var veldig enkel justering av hardheten iallefall Osteaktig



Rotete verksted...Men bilen begynner å bli bra! Bytte av fjærbein var forøvrig noe J*#$&#"*"$ dritt! Makan til drittjobb, ene siden gikk helt fint(den har jeg hatt av før også) men på førersiden satt det skikkelig fast. Brukte 3timer, 3 slipeskiver, 1 Stor slegge, 1 liten slegge, søyleboremaskin, 15t presse og 2 baufiler... Jeg ser egentlig ikke på meg selv som en helt teknisk idiot, men det MÅ være et el annet triks som er utenfor min forståelse.. Problemet var iallefall at nederste delen av fjærbeinet var rustet fast i hylsen nedi navet..

Vet jeg lovet å ta litt bedre bilder, men har glemt kameraet i en annen bil nå.. Rekker tunge

Edit: Bildene er jo faktisk håpløst dårlige!! Flau
« Siste redigering: oktober 31, 2009, 18:21:48 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
1302hoho
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Flatanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« Svar #114 på: oktober 31, 2009, 19:30:28 pm »

Steintøff Glad
Loggført

VW T1 64mod
VW 1300 69mod
VW 1300s 73mod
ønsker seg T1 splitt

(o\!/o)    (o\!/o)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #115 på: oktober 31, 2009, 23:29:01 pm »

To bilder til....





Litt bedre kvalitet:)


(terningene kommer nok til å forsvinne)
« Siste redigering: oktober 31, 2009, 23:31:36 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #116 på: november 01, 2009, 00:01:29 am »

Veldig nice midtkonsoll ja!
Dette blir veldig bra. Kanskje få på svarte dørpaneler og?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #117 på: november 01, 2009, 00:09:32 am »

Ble ganske fornøyd ja:)

har ikke gjort noe med mål etc(slettet også alle pm´ene mine, men var det ikke deg jeg snakket med)..

Syntes egentlig at interiøret ser finere ut i virkeligheten enn hva som kommer fram på bilder..men det er vel gjerne en bra ting Osteaktig


Skal nok ha sorte dørsider og sort baksete, får se om ikke det lar seg ordne i løpet av vinteren.

Er fortsatt 1000 små og store ting jeg må gjøre, iallefall nok til at jeg blir litt oppgitt til tider..

Såg noen videoer på youtube angående senking bak.. Fikk med en gang følelsen av at dette var noe som helt sikkert kom til bare medføre elendighet som følge av at alt sikkert sitter bom fast og tålmodigheten min kommer til å ryke halvveis uti oppgaven.. SÅ tror jeg starter med koni dempere og utsetter senkingen litt..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #118 på: november 01, 2009, 00:12:51 am »

Jupp, sier ikke nei takk til måla på den midtkonsollen nei Gliser
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #119 på: november 01, 2009, 00:32:29 am »

WOW!!

Syns i alle fall høyden forran er perfekt!
Hvordan er midtkonsollen festet? bare "kjørt nedpå"?
Blir utrolig fin bra, fortsett slik  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!