Det er en god del deler som er "industrispesifikke" i forhold til bilmotorene. Har ennå tilgode å se en oversikt over dette, evt. dokumentasjon på hva forskjellene er. Varierer også endel fra motor til motor over årene og i forhold til bruk.
Her er noen fra siste motor vi var borti, et strømaggregat: Forgassere med manuell choke (26 VFIS på 60-talls 1200 f.eks.), dynamotårn (med feste til braketter), eksosanlegg (uten "trillebårhåndtak"), grenrør (uten varmebokser), reimhjul (med feste til sveiv), svinghjul (med krans på "baksiden"), osv. osv. Nok deler er forskjellig til at det kan støtte teorien om at også interne deler er ulike.
Bilder her:
http://www.regenstadt.comKamakselspørsmålet har vel versert lenge, jeg har ikke sett noen dokumentasjon på at de er lik eller ulik de fra bilmotorene, men det finnes sikkert noen som sitter på dette. Så her er det bare for de som svarer kategorisk ja eller nei til å øse av sine kunnskapskilder! Påstander er nettopp det til de er dokumentert.
I mellomtiden er det jo bare å prøve selv å kjøre motoren som den er!