mai 06, 2024, 15:15:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bergers Bay / SCC Bussen  (Lest 41501 ganger)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #120 på: april 14, 2009, 22:12:05 pm »

det får vi svar på imorgen  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #121 på: april 15, 2009, 07:28:41 am »

Eneste minuset med senkespindlene som jeg har oppdaget så langt, er at hjulet kommer litt lenger bak i hjulhuset enn ved tradisjonell senking. Dette gjør at dekket subber litt i hjulkassen ved fullt rattutslag, men det kan jeg leve med  Blunker

står ikke hjul lager tappen på spindelen på samme plass som på de origianle spindlene ?? siden hjulet kommer lenger bakover.??

Jo, geometrien er lik som orginalt, men som Rocket er inne på her, ved senking bare med senkesatser, dras hjulet litt frem i hjulkassen, med både senkespindler og senkesateser blir bærearmene stådene mer rett (ved senking til samme høyde) og hjulet kommer dermed lenger bak i hjulhuset. Blir kanskje feil å si at hjulet står lenger bak, for i forhold til orginal høyde gjør det ikke det, men i forhold til senking med bare senkesatser gjør det det....om du skjønner..  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #122 på: april 15, 2009, 08:22:02 am »

ja er med
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #123 på: oktober 13, 2009, 17:59:23 pm »

når starter demonteringen av "fronten"  Øyerulling
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #124 på: oktober 13, 2009, 19:52:02 pm »

Ikke så lenge til nå Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #125 på: oktober 15, 2009, 16:16:31 pm »

morro  Blunker
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #126 på: mars 19, 2010, 23:26:21 pm »

Hmm....alt er relativt sies det... ikke lenge til forstillingen skulle demonteres skrev jeg 13. oktober....

Vel i dag, nå som Ghia`n endelig er kjørbar igjen, har jeg begynt på bussen.

2,5 timer med skruing og forstillingen var ute.
Nå skal bærearmer plukkes av før den nye forstillingen fra Mags skal prepareres og monteres Glad


* P3190271.JPG (144.31 KB, 640x480 - vist 308 ganger.)

* P3200272.JPG (153.32 KB, 640x480 - vist 349 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #127 på: mars 19, 2010, 23:42:51 pm »

litt avsporing ,men hav blei kamvalget?

antar svenskeslip?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #128 på: mars 20, 2010, 10:34:40 am »

litt avsporing ,men hav blei kamvalget?

antar svenskeslip?

Ja, stemmer. Det ble en JPM kam Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #129 på: mars 20, 2010, 10:49:43 am »

noe spec..........?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #130 på: mars 20, 2010, 11:09:35 am »

noe spec..........?

Ehh, joda....det er en JPM 008  Gliser
Har papirer med data på den som jeg ikke skjønner noen ting av...  Flau
Skal passe på å få en forklaring av Johannes når vi bremser motoren.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #131 på: mars 20, 2010, 11:13:40 am »

Fant også ut at hovedpumpa lakk. Bremsekraftforsterkeren var full av bremseveske  Sjokkert
Greit å få bytta den før sesongen også. Ny er bestilt fra Unneberg Bil.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #132 på: mars 20, 2010, 11:20:01 am »

Hmm....alt er relativt sies det... ikke lenge til forstillingen skulle demonteres skrev jeg 13. oktober....

Vel i dag, nå som Ghia`n endelig er kjørbar igjen, har jeg begynt på bussen.

2,5 timer med skruing og forstillingen var ute.
Nå skal bærearmer plukkes av før den nye forstillingen fra Mags skal prepareres og monteres Glad

Hvor brei/smal?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #133 på: mars 20, 2010, 12:12:26 pm »

Hmm....alt er relativt sies det... ikke lenge til forstillingen skulle demonteres skrev jeg 13. oktober....

Vel i dag, nå som Ghia`n endelig er kjørbar igjen, har jeg begynt på bussen.

2,5 timer med skruing og forstillingen var ute.
Nå skal bærearmer plukkes av før den nye forstillingen fra Mags skal prepareres og monteres Glad

Hvor brei/smal?

Den gamle forstillingen var smalnet 4" og laget for laaav bil. I 2009 kjørte vi med senkespindler og justeringene på maks høyde for å få best mulig komfort, men det ble for lavt. Med flere i bilen og tung last slo hjulene stadig oppi hjulkassene. Vi hadde en nestenulykke i Finland, og slik risiko kan vi ikke kjøre med.
Den nye forstillingen er laget av Mags etter mine ønsker. Den er smalnet 2" og med senkespindler, blir netto smaling da kun 0,5" på hver side, nok til at hjulet går klar av skjermkanten. Justeringssatsene er satt inn slik at midtpunktet er der hvor festeskruen sitter orginalt, dvs at den kan justeres 50% opp og 50% ned. Det blir dermed mulig å tjune inn høyden perfekt Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #134 på: mars 20, 2010, 17:56:07 pm »

Her er et bilde av den nye forstillingen. Glad


* IMG_0220_web.jpg (222.87 KB, 800x600 - vist 403 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #135 på: mars 20, 2010, 18:03:23 pm »

ehhh...... hva er de 2 rørstussene som stikker ut av endeplata til?   Øyerulling
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #136 på: mars 20, 2010, 18:25:37 pm »

ehhh...... hva er de 2 rørstussene som stikker ut av endeplata til?   Øyerulling

Det er bare dreneringsrør Martin...  Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #137 på: mars 20, 2010, 18:45:17 pm »

PHUUU!!.... så ingenting å bry seg om altså?   Rekker tunge
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #138 på: mars 20, 2010, 20:00:37 pm »

Se her ja, gult er kult Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #139 på: mars 22, 2010, 11:52:57 am »

Hmmm. Men hva er de "kassene" som er sveiset på innsiden av endeplatene godt for? Avstivning? Eller kansje for en litt mere troverdig "factory-look"? Tipper de har lite for seg hvis meningen er at de skal stive av. Da må man jo sideforsyve to rør som er sveiset i tykke, masive stålplater samt flytte rundt på rammevangene samtidig. Nei slike får ikke du Martin
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #140 på: mars 22, 2010, 12:26:15 pm »

Vil tro det er for å unngå fleksing på platene, det nederste røret henger jo litt i luften og kan kanskje forskyve seg sideveis ved hard belastning i svinger? Orginalt er jo tårnene bokset, sikkert for en grunn.

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #141 på: mars 22, 2010, 12:30:50 pm »

Boksingen er der for å gjøre en viktig jobb... økt materialtykkelse har lite å rutte med i forhold til å ha en forsterkning i riktig form.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #142 på: mars 22, 2010, 16:17:15 pm »

Boksingen er der for å gjøre en viktig jobb... økt materialtykkelse har lite å rutte med i forhold til å ha en forsterkning i riktig form.



Nope. Tester viser at nye masive plater er mye stivere alle veier enn de orginale tynnplategreiene. Og hva angårt det røret som er sveiset på innsiden på bildet er jo det like stivt som en banan med mindre det er masivt.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #143 på: mars 22, 2010, 17:54:47 pm »

Massive deler er faktisk mykere enn rør.....
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #144 på: mars 22, 2010, 19:26:19 pm »

Hulprofiler gir MYE ekstra stivhet selv ved beskjedne veggtykkelser.
To deler som er helt like bortsett fra hul/massiv så er den massive sterkest. Men man kan spare mye på å lage ting hule og fortsatt oppnå god stivhet med lite faktisk materiale.


Stikkordet er arealtreghetsmoment for de som vil lese. Finnes ferdige formler der ute på nett.  

http://en.wikipedia.org/wiki/Second_moment_of_area
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_area_moments_of_inertia





« Siste redigering: mars 22, 2010, 19:33:29 pm av JTWE » Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #145 på: mars 23, 2010, 08:13:09 am »

Jeg vet.
Vil bare frem til at de to røra som har blitt brukt her ikke er videre stive. Skal nok hardere skyts til for å hiundre det nedre røret å forskyve seg. Noe jeg uansett tviler på at det gjør i særlig stor grad både med orginale eller vanlige 10 mm endeplater.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #146 på: mars 23, 2010, 08:45:13 am »

Da er det sikkert delte meninger om det, for flere av de som lager nye bussforstillinger forsterker sideplatene, mens noen gjør det ikke.



Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #147 på: mars 23, 2010, 08:49:47 am »

uten:   www.slamwerks.co.uk   "products"
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #148 på: mars 23, 2010, 09:41:54 am »

Føre var prinsippet seier att det er lurt å setta på nokon avstivingar der
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #149 på: mars 23, 2010, 11:55:26 am »

Tar jo ikke mye tid å sveise på to plåtbiter for å forsterke, og da er man sikker Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!