Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4
|
61
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Fuchs på 67' Ghia. Hva får jeg plass til?
|
på: september 18, 2010, 17:08:10 pm
|
Dere som har Ghia med Fuchs-felger; Hvor brede felger, hvilke innpress og dekkstørrelser kjører dere med? Smalnet forstilling? Korte eller lange aksler?
Har tenkt å få på 6x15 forran (Ukjent ET, men burde vel være greit å få på) og 7X15'' Et 23 bak på min 67'. (kanskje ikke så greit??)
Morten
|
|
|
66
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40
|
på: februar 22, 2010, 11:14:40 am
|
Etter litt jussing av stagene ser det ut til at gasswire er lang nok, men får evt korte den ned om det viser seg at det er feil. Største problemet no er at gassen henger. Blir ikke nok "spenn" til at gassen går helt i retur.
Har smurt opp wire, og det hjalp litt. Men er ikke bra nok. Tips å komme med her?
|
|
|
69
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tid for å synkronisere gasserne? Kan anbefales for de som ikke har gjort det!
|
på: januar 24, 2010, 21:13:15 pm
|
Formula Vee har gått på fra 2-4 sylindre, og det har vist seg å ha vært et veeeldig sammensatt prodblem... Siste tilskuddet til løsninger kom i går, fant ut at jeg skulle prøve den sync-sneglen jeg hadde kjøpt. Tomgangen er rundt 1200Rpm, og på venstre side viste det vakum på 10kg, og på høyre 5kg. Tok av stagene, og justerte etter oppskrift på nett. Begge sidene endte med 7kg på 1200 rpm Når jeg skulle teste med stagene på, viste det seg at kula på ene gasser var løs. Plukket av plata og prøvde å klinke, men fikk den ikke fast. Sveiste den, og slipte sveisen fint. Rengjorde alle ledd og smurte opp. Byttet også halsringer fra 28 til 32mm og litt større tomgangsdyser. Nå drar maskinen helt reint ved fullt pådrag, og AF måleren ligger på mellom 13 og 14. Eneste er at den dauer av litt mot toppen. Har sperre på 6500 men ramler av lasset rett over 5000. Skal ta av et par grader tenning over 3000 å se om det hjelper.... Men det med synking av gassere, er ikke så dumt. Jeg trodde det var nok å sjekke atstagene tok likt begge sider, men det fnner du faktisk ikke ut om de gjør før du har testet med et godt synkroniseringsverktøy. Sikkert godt nok kjent for de fleste, men det er sikkert andre enn meg som ikke har tatt dette seriøst nok... Hvilke gassere? og hvor på nett fant du oppskriften?
|
|
|
72
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips og triks til justering av dellorto DRLA 40
|
på: januar 17, 2010, 22:32:51 pm
|
Oki, får sende han en PM Noen som kan svare meg hvorfor ene gasseren min har 3 vakumuttak, mens den andre bare har 2? [attachment=1] Du har bare ett vakuumuttak på den forgasseren du har avbildet der, og antageligvis ingen på den andre du har. De to nederste røra som kan skrus løs med en fastnøkkel er til justering av gasserne, by-pass ettellerannet tror jeg det heter, justerer lufta som går forbi gasspjelded når det er lukket. Brukes til å synkronisere suget i de to "rørene" (dvs. der lufta går gjennom gasseren) på en forgasser mot hverandre. Skal disse bare blokkes da eller?
|
|
|
80
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte av simring bak svinghjul og på girkasse. hvordan?
|
på: desember 12, 2009, 01:02:16 am
|
Bytte av simmering på girkassen er iallefall enkleste jobben i verden! Jeg gjorde det for første gang igår! Av med utløserlageret(1 klips som du vipper ut med skrujern på hver side) 3 12mm bolter som holder hylsen som ligger utenpå akslingen(den delen lageret glir på) Selve simmeringen pirket jeg ut med et custom-verktøy lagd på Teigland(nå Møller) en gang i tiden.. Men vil tro at et skrujern gjør jobben også, er iallefall bare å grave ut, og så banke den nye lett inn.. Dette verktøyet er bare et 2-3mm flatjern som er laget en slags krok på enden slik at det er enkelt å stikke inn i simmeringen og dra den rett ut.. Skal det noe smørning/olje på simringen?
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Innsug som er for "tjukk"
|
på: november 15, 2009, 15:40:57 pm
|
Har et par med innsug til dobble dellorto gassere som er for "tjukk". Altså; de vil ikke passe på toppene med mindre jeg slipper vekk litt gods slik at de ikke tar borti kjøleblikket. Er det vanlig Morten
|
|
|
85
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 54 ragtop på finn
|
på: april 20, 2009, 22:05:01 pm
|
Eg har orginal skjerm til denne....
Dette er jo drømmebilen. Om det finnes et glupt og flink hode der ute som har lyst og tid til å total renovere denne, så betaler jeg store K.
Bare å kjøpe og sette bort restaureringen det! enklere blir det ikke..Cash is king!
|
|
|
87
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Luftfiltere til dellorto drla 40mm som tar borti "bensin-nippelen"
|
på: februar 19, 2009, 23:11:59 pm
|
Skal montere dellorto drla 40mm, men bunnplaten på luftfilterene tar borti bensin-nippelen. Skal bruke csp stag, og ikke orginalt stag som har en plate som i bånn som bygger noe opp. Noen som har vært borti dette? hva er en grei løsning? - får laget en spacer? - Skjærer litt i bånnplaten på luftfilteret? - Finnes det luftfiltere som faktisk passer? Morten
|
|
|
|