mai 05, 2024, 13:52:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4
61  Forum / Teknisk, teori og praksis / Fuchs på 67' Ghia. Hva får jeg plass til? på: september 18, 2010, 17:08:10 pm
Dere som har Ghia med Fuchs-felger; Hvor brede felger, hvilke innpress og dekkstørrelser kjører dere med? Smalnet forstilling? Korte eller lange aksler?

Har tenkt å få på 6x15 forran (Ukjent ET, men burde vel være greit å få på) og 7X15'' Et 23 bak på min 67'. (kanskje ikke så greit??)

Morten
62  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Greenbug på: september 17, 2010, 10:01:22 am
*sikle*

Uten fuchs hjula?

Denne bilen har jeg likt i mange år :-D

Fuchsene har jeg beholdt Glad Skikkelig go'bil dette..løp og kjøp:)
63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porche 911 Alternator med fester og viftehus til T-1 motor på: mars 26, 2010, 15:23:13 pm
Dette som har stått i min bil?
64  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: februar 22, 2010, 22:12:53 pm
Takker for svar!  Glad Da er det å montere fjær, jusse stag, sykronisere++ som gjenstår..heheh  Øyerulling  Rekker tunge
65  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: februar 22, 2010, 12:29:17 pm
Går spjeldene på gasseren fritt? Stengene kommer ikke borti noe? Det er det første som må sjekkes.

Deretter: har du den "ekstra" returfjæren på senterdelen av staget?

De to første er ok. Ekstra returfjær? Fulgte ikke med noen fjær til mitt stag.. Bilde? hjemmemekk?
66  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: februar 22, 2010, 11:14:40 am
Etter litt jussing av stagene ser det ut til at gasswire er lang nok, men får evt korte den ned om det viser seg at det er feil. Største problemet no er at gassen henger. Blir ikke nok "spenn" til at gassen går helt i retur.

Har smurt opp wire, og det hjalp litt. Men er ikke bra nok. Tips å komme med her?
67  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: februar 20, 2010, 14:13:38 pm
Vanlig å måtte korte ned på gasswiren ved bruk av dette staget? Prøvd å justere stagene, men ser likevel ut til at wiren er for lang  Osteaktig  Øyerulling

Morten
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Justerbare fjørplater på: februar 18, 2010, 20:18:45 pm
Vurderer å kjøpe justerbare fjørplater bak på 03en for enkelt å kunne få perfekt senk. Noen som har erfaring med dette? Forskjeller på de som butikkene selger?

http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=10639

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-4011

Morten  Osteaktig
69  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tid for å synkronisere gasserne? Kan anbefales for de som ikke har gjort det! på: januar 24, 2010, 21:13:15 pm
Formula Vee har gått på fra 2-4 sylindre, og det har vist seg å ha vært et veeeldig sammensatt prodblem...
Siste tilskuddet til løsninger kom i går, fant ut at jeg skulle prøve den sync-sneglen jeg hadde kjøpt.
Tomgangen er rundt 1200Rpm, og på venstre side viste det vakum på 10kg, og på høyre 5kg.
Tok av stagene, og justerte etter oppskrift på nett. Begge sidene endte med 7kg på 1200 rpm

Når jeg skulle teste med stagene på, viste det seg at kula på ene gasser var løs.
Plukket av plata og prøvde å klinke, men fikk den ikke fast. Sveiste den, og slipte sveisen fint.
Rengjorde alle ledd og smurte opp.

Byttet også halsringer fra 28 til 32mm og litt større tomgangsdyser.
Nå drar maskinen helt reint ved fullt pådrag, og AF måleren ligger på mellom 13 og 14.
Eneste er at den dauer av litt mot toppen. Har sperre på 6500 men ramler av lasset rett over 5000.
Skal ta av et par grader tenning over 3000 å se om det hjelper....

Men det med synking av gassere, er ikke så dumt. Jeg trodde det var nok å sjekke atstagene tok likt begge sider, men det fnner du faktisk ikke ut om de gjør før du har testet med et godt synkroniseringsverktøy. Sikkert godt nok kjent for de fleste, men det er sikkert andre enn meg som ikke har tatt dette seriøst nok... Blunker

Hvilke gassere? og hvor på nett fant du oppskriften?  Glad
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygging av 356 Speedster på: januar 21, 2010, 20:23:21 pm
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20529371 om en har noe cash til overs  Glad
71  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips og triks til justering av dellorto DRLA 40 på: januar 18, 2010, 21:54:33 pm
Takker for svar  Glad Gasserne ifølge selger ha et greit grunnoppsett, men co skruen må justeres 2,5 til 3 ganger ut. Så prøver det i første omgang, så får eg ta evt problemer derifra tenker eg   Gliser
72  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips og triks til justering av dellorto DRLA 40 på: januar 17, 2010, 22:32:51 pm
Oki, får sende han en PM Glad Noen som kan svare meg hvorfor ene gasseren min har 3 vakumuttak, mens den andre bare har 2?

[attachment=1]
Du har bare ett vakuumuttak på den forgasseren du har avbildet der, og antageligvis ingen på den andre du har. De to nederste røra som kan skrus løs med en fastnøkkel er til justering av gasserne, by-pass ettellerannet tror jeg det heter, justerer lufta som går forbi gasspjelded når det er lukket. Brukes til å synkronisere suget i de to "rørene" (dvs. der lufta går gjennom gasseren) på en forgasser mot hverandre.

Skal disse bare blokkes da eller?
73  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips og triks til justering av dellorto DRLA 40 på: januar 17, 2010, 20:44:07 pm
Oppstart i bukk gikk ikke helt som planlagt, så motor ble montert i bil istedet. Mer her: www.regenstadt.com
74  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips og triks til justering av dellorto DRLA 40 på: januar 17, 2010, 20:41:49 pm
Oki, får sende han en PM Glad Noen som kan svare meg hvorfor ene gasseren min har 3 vakumuttak, mens den andre bare har 2?

[attachment=1]
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tips og triks til justering av dellorto DRLA 40 på: januar 15, 2010, 07:44:54 am
Skal starte motoren i bukk i helgen. En 1641 med overhalte dobble dellorto kjøpt av Cato(r) her på forumet. Tips/triks angående justering/synkronisering av disse mottaes med STOR takk.  Glad

Morten
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dobble Dellorto DRLA 40, trenger jeg bensintrykksregulator? på: januar 06, 2010, 21:53:34 pm
Dere med dobble gassere, bruker dere bensintrykksregulator?
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: januar 06, 2010, 21:00:31 pm
Takker, fant ut av det  Osteaktig
78  Forum / Teknisk, teori og praksis / Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: januar 03, 2010, 15:50:03 pm
Blir ikke helt klok på hvordan dette staget skal monteres.  Øyerulling  Osteaktig  Noen som bruker det, og hadde giddet å ta et bilde eller to?

Morten
79  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte av simring bak svinghjul og på girkasse. hvordan? på: desember 12, 2009, 11:00:10 am
Nei, skal bare være rengjort litt slik at den tetter skikkelig.

Takker Glad 
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte av simring bak svinghjul og på girkasse. hvordan? på: desember 12, 2009, 01:02:16 am
Bytte av simmering på girkassen er iallefall enkleste jobben i verden!

Jeg gjorde det for første gang igår! Av med utløserlageret(1 klips som du vipper ut med skrujern på hver side) 3 12mm bolter som holder hylsen som ligger utenpå akslingen(den delen lageret glir på)

Selve simmeringen pirket jeg ut med et custom-verktøy lagd på Teigland(nå Møller) en gang i tiden.. Glad Men vil tro at et skrujern gjør jobben også, er iallefall bare å grave ut, og så banke den nye lett inn..

Dette verktøyet er bare et 2-3mm flatjern som er laget en slags krok på enden slik at det er enkelt å stikke inn i simmeringen og dra den rett ut..

Skal det noe smørning/olje på simringen?
81  Forum / Teknisk, teori og praksis / Bytte av simring bak svinghjul og på girkasse. hvordan? på: desember 11, 2009, 23:39:38 pm
Motor og/eller girkasse på min 1303 lekker litt olje.. Osteaktig Noen som hadde giddet å lage en grei guide på hvordan dette gjøres? Evt. også hva jeg må være ekstra obs på. Vil helst slippe å gjøre jobben to ganger  Øyerulling

Simringer er handlet fra unneberg. Noe annet som trengs?

Morten  Glad
82  Forum / Problemløseren / Sv: Innsug som er for "tjukk" på: november 15, 2009, 15:53:15 pm
Oki, får se om eg kan få slipt vekk litt blikk!  Glad
83  Forum / Problemløseren / Innsug som er for "tjukk" på: november 15, 2009, 15:40:57 pm
Har et par med innsug til dobble dellorto gassere som er for "tjukk". Altså; de vil ikke passe på toppene med mindre jeg slipper vekk litt gods slik at de ikke tar borti kjøleblikket. Er det vanlig Hæ

Morten  Osteaktig
84  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1956 oval ragtop med airride selges på: oktober 03, 2009, 18:35:33 pm
Flott bil!!! Noen formening om hva du skal ha for komplett bil?
85  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 54 ragtop på finn på: april 20, 2009, 22:05:01 pm
Eg har orginal skjerm til denne....

Dette er jo drømmebilen.
Om det finnes et glupt og flink hode der ute som har lyst og tid til å total renovere denne,
så betaler jeg store K.


Bare å kjøpe og sette bort restaureringen det! enklere blir det ikke..Cash is king!
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Luftfiltere til dellorto drla 40mm som tar borti "bensin-nippelen" på: februar 20, 2009, 09:24:13 am
Dobbelt sett med pakninger under.
Det finnes to original Dellortopakninger til dette bruket.

Takker  Glad
87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Luftfiltere til dellorto drla 40mm som tar borti "bensin-nippelen" på: februar 19, 2009, 23:11:59 pm
Skal montere dellorto drla 40mm, men bunnplaten på luftfilterene tar borti bensin-nippelen. Skal bruke csp stag, og ikke orginalt stag som har en plate som i bånn som bygger noe opp.

Noen som har vært borti dette? hva er en grei løsning?

- får laget en spacer?
- Skjærer litt i bånnplaten på luftfilteret?
- Finnes det luftfiltere som faktisk passer?

Morten  Osteaktig

 
88  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto på: desember 22, 2008, 22:47:26 pm
De er mine  Gliser
89  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 GT ratt på: desember 21, 2008, 15:59:04 pm
Skille mellom -73 og -74 om jeg ikke husker feil?

Det stemmer
90  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto på: desember 20, 2008, 23:45:24 pm
Disse er til t1 sant? Da tar jeg de!
Sider: 1 2 [3] 4
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!