mai 10, 2024, 07:59:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 13, 2008, 15:13:37 pm
Skrev vel heller aldri noen plasser at du skulle vite hvor jeg bodde,var vel gjerne derfor jeg skrev at det ble vel langt unna.
For det andre hvorfor skal jeg bruke 50.000 for så å se tilbake på dette som om du har rett ? En bil er en smaks-sak, noen vil ha orginal cab, noen liker porschestylede bobler, rat, roadster osv. En ekte bilentusiast måler ikke reslutatet av det man har gjort i penger. At du tydeligvis har problemer med roadster og har noe imot at noen ønsker seg det får være din mening det.
Hadde det ligget økonomiske grunner bak mine ønsker hadde jeg selvsagt kjøpt en orginal cab å pusset opp for så å selge med en pen fortjeneste. Men nå var ikke jeg ute etter å tjene penger, jeg var ute etter å skaffe meg bilen jeg hadde lyst på.
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 13, 2008, 13:52:42 pm
Den cab`en du nevner ligger vel langt unna,hadde ikke vært noe problem viss det var mulig å få sett bilen før,da det er snakk om at jeg omtrent bor så langt unna som det går ann innenfor norges grenser. Greit man kan finne kupp ved slike ting, men kan ikke si jeg forstår mye av noen som nekter å ta bilder av bilen...høres jo rimeligt suspekt ut.
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 11, 2008, 17:49:11 pm
Kan vel ikke være så vanskeligt å få det godkjent når det har blitt gjort så mye før ? Er vel bare forsterkningen av rammen,dørkarmene som er kritisk, den fiberglassbakparten som Norkit solgte kan vel ikke ha så mye å si for godkjennelsen vel ? Og mens man er inne på det dette norkit finnes det enda ?
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 11, 2008, 13:48:16 pm
Man bygger roadster av vanlig boble, en cab er allerede en cab og verd masse penger :-)

Men korrekt svar på spørsmålet er kanskje; Man bygger ikke roadster av noen boble lenger, dette var noe alle gjorde på 80 tallet. Man kjøper isteden en sliten roadster for 10 000,- og fikser den opp.


Ja er med på at man bygger det av vanlig boble,ser på prisene at en orginal cab er verdt en god del penger. Angående det at man ikke bygger roadster lengre så personlig er det mere ønskelig å gjøre alt selv nettopp av den grunn at man "lager" noe selv istede for å "bare" fullføre noe andre ikke har klart/giddet. Slipper man jo også risikoen med at den som har prøvd har gjort en veldig dårlig jobb. Det er nå bare min mening, men det kan jo være at jeg tar feil. Andre tingen når det kommer til ditt tips så må man faktiskt finne noen som har en roadster og selge,har jo både kikket rundt å ringt en del nå, ikke har jeg funnet så altfor mange heller,og de som jeg har kommet over har enten vært ubrukelige i den forstand at nettopp noen har prøvd noe de ikke har evne til og gjøre og derfor laget ett vanskeligere utgangspunkt enn når alt var orginalt. Har kommet over ett par interresange som ejg har tatt kontakt på men der har det visst seg at de ikke har hatt noe papirer på bil eller noe form for dokumentasjon på noe som helst ( vet ikke om dette er noe jeg kan fremskaffe selv hos biltilsynet ? ) eller så hører man aldri noe mere fra dem etterpå.
Så derfor var det jeg fant ut at det vel egentlig var best og lettest og heller bare starte fra bunnen av selv.
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble modeller/navn/nr. på: januar 09, 2008, 18:51:03 pm
Aner ikke jeg. Eneste jeg vet er at jeg er særdeles forvirret for hva det er slags type jeg skal ta utgangspunkt i når jeg skal starte prosjektet..
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Boble modeller/navn/nr. på: januar 09, 2008, 17:39:01 pm
Noen som kan svare på om jeg har glemt noen når jeg ramser opp de utgavene av boblen jeg vet om : 1200,1300,1302/S,1303/S,1500.
Kan det stemme at det er en modell i nærheten av 133 Deluxe eller 113Deluxe ? Viss det er noen jeg ikke har fått med meg hadde det vært flott viss noen kunne plusset på den/de jeg eventuelt mangler.
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 08, 2008, 21:42:23 pm
2 små spørsmål til. Når det gjelder bygging av Roadster, hva er det egentlig som blir gjort med bilen da? Vet jo om den "platen" som blir lagt bakpå,men det må vel være mere som innegår i en slik bygging.
Og starter folk med en vanlig boble eller er det cab det går på når man eventuelt skal bygge en roadster.
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 07, 2008, 11:15:22 am
Er det mulig å bytte hele frontruterammen ? Eventuelt hvor "starter den ? Viss noen har en tegning eller bare kan vidresende meg til en side hvor jeg kan se hvordan det er bygd opp.
Grunnen til at jeg spør er at jeg har en cab, men frontrute rammen ikke er slik jeg ønsker, så vil forandre den både av utseende grunner og cabfeste i fronten.
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 07, 2008, 11:12:34 am
1. Bare å sette på skjermer i ønsket bredde. Noen bredder også stigtrinnet for å få linjene til å bli mer "riktige".
2. Enkelt? Alt er enkelt hvis du kan det. Jeg vil si at det ikke er det. Du må forlenge rammen på midten for å få skråningen på stolpene til å passe. Så skal du få ruta til å passe. Lexanvindu foran er ikke lov. Blunker

PS. Det er "mindre smart" å legge ut tråden på denne måten. Det er vanskelig for folk å skjønne hva du spør om i headingen og enda vanskeligere å diskutere forskjellige ting i samme tråd. Båndbredde er det nok av og hjelp skal du få uansett. Bare et tips.


Jeg tenkte at det var bedre jeg laget 1 tråd hvor jeg kan spørre om det jeg lurer på istede for å fylle hele forsiden med tråder eller ødelegge andres tråder med å blande meg inn. Regner med det er en "stamme" av folk som henger her inne så derfor regnet jeg med at folk etterhvert forstod hva tråden gikk ut på når de ser overskriften. Så kan jo de som vil hjelpe eller besvare mine spørsmål gjøre det å de som ikke slipper å irritere seg på at jeg er i andres tråder eller som sagt at jeg lager 100 tråder bare for å lære meg mere. Det var tanken bak tråden.
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Vm i mindre smarte spørsmål på: januar 05, 2008, 12:25:56 pm
Lager like gjerne en egen post hvor jeg kan legge ut mine mindre smarte spørsmål som jeg lurer på angående boble, slipper jeg å ødelegge andres poster med dem. Bare for å klargjøre med en gang, jeg har tilnærmet null peiling på boble så derfor vil nok en del av spørsmålene få en del av de rutinerte her inne til å skalle hode i tastatur men prøver bare å lære så på forhånd unnskyld for irritering  Blunker

Da starter jeg med mitt første spørsmål : Når det gjelder bredding av bobler, er det kun snakk om å sette på nye skjermer som er bredere eller ligger det noe mere drastiskt bak uttrykket breddet ?

Nr.2. Angående frontruteramme. Ser at mange taksenker,cab med senket frontrute. Er dette en enkel sak å gjøre ? Tenker da på ligger ikke en del av styrken til karroseriet på den rammen ? Og rent praktiskt, kutter dere bare av midt på stolpene og kutter av x cm for så å sveise det på igjen ?
11  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Roadster på: januar 02, 2008, 10:00:16 am
Okei. Prøver bare å lære før jeg kaster meg på ett roadsterprosjekt. Får finne noen som kan forklare litt mere utdypende da, for trodde ikke det var så stor forskjell på modellen til VW
12  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Roadster på: januar 02, 2008, 06:30:13 am
Hvor ligger forskjellen egentlig på en Roadster som er bygget på 1300 mot 1302 og andre modeller ?
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!