Privat Radio/ CB-Radio i bilen?

<< < (3/3)

EspenX:
Nå har vi i Slackers hatt CB-radio i bilene en sesong, og det kan varmt anbefales. Skjønner ikke hvordan vi klarte oss uten før :) Perfekt på cruisinger/felleskjøring når noen må ha en pitstop eller skravling hvis man kjeder seg. CB-radio egner seg forresten veldig bra til forskjellige quiz'er også har vi funnet ut :)

Noen som kjenner billig-walkitalkier bedre får gi deg et ordentlig svar BAC, men jeg tror svaret er ja. Det finnes ihvertfall walkie-talkier som er på samme frekvenser som CB-radioer.

Kjetil:
Sitat fra: EspenX på mars 07, 2010, 21:55:50 pm

Nå har vi i Slackers hatt CB-radio i bilene en sesong, og det kan varmt anbefales. Skjønner ikke hvordan vi klarte oss uten før :) Perfekt på cruisinger/felleskjøring når noen må ha en pitstop eller skravling hvis man kjeder seg. CB-radio egner seg forresten veldig bra til forskjellige quiz'er også har vi funnet ut :)

Noen som kjenner billig-walkitalkier bedre får gi deg et ordentlig svar BAC, men jeg tror svaret er ja. Det finnes ihvertfall walkie-talkier som er på samme frekvenser som CB-radioer.



Og f eks hvilken type radioer har dere?  Dette hørtes jo ikke dumt ut.   ;D   

EspenX:
Vi kjøpte komplette pakker bestående av cb-radioen Danita 640,  Midland 18-244-antenne med magnetfot hos Tele Samband http://www.tele-samband.no/. De har butikk på Ryen og sender også til hele landet tror jeg.

Vi kjøpte 10 sett og betalte rundt 1200 kroner per stykk synes jeg å huske.

Det er en ganske enkel modell, men den funker overraskende bra. Den har kanskje tre-fire kilometers rekkevidde og lyden er klar. Jeg kan anbefale pakken, ikke bare er den ganske rimelig, men siden cb-radioen er såpass enkel så klarer alle å bruke den uten å lese bruksanvisningen. Og så ser den ikke så veldig glorete ut.

For fullt utbytte av radioen så må man også investere i alle cb-radio-filmers mor: http://www.imdb.com/title/tt0077369/ Det blir fort noen Convoy-referanser :)

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side