mai 07, 2024, 00:00:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
181  Forum / 1302/1303 / Sv: Hvilken radio synes du ser best ut i min 1971 1302? på: desember 20, 2010, 14:01:23 pm
Synes den er lekker, men tenkte kanskje at jeg kunne få noen gode innspill av dere oxo Glad M
182  Forum / 1302/1303 / Hvilken radio synes du ser best ut i min 1971 1302? på: desember 20, 2010, 01:16:43 am
Heisånn,

Tenkte å kjøpe en Blaupunkt Nûrnberg som ser slik ut:


Synes dere den vil kle den? Eller burde jeg kjøpe en annen? Hva synes dere er pent? Og hvilken radio er orginal til denne bilen?

Takk! Glad M
183  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Hanskeromlokk, samtlige knotter, askebeger, grill, håndtak, dyser til 1971 1302 på: desember 19, 2010, 00:15:04 am
Heisann,

Jeg trenger disse interiør delene:

- hanskeromlokk til dashbord uten polstring
- samtlige knotter til upolstret dashbord 1971 1302: Bensinvarmer, varselblink, de to til luftespellene, viskerknapp og lysene-
- askebeger til upolstret dashbord.
- grill som er på hver side av speedometer til upolstret dashbord
- håndtak over hanskerommet
- alle 5 friskluftdysene

Viktig at samtlig av delene er tidsriktig til 1971 1302.



Takk.M
184  Forum / Teknisk, teori og praksis / Forskjeller på hanskeromlokk til polstrede og upolstrede dashbord? på: desember 18, 2010, 15:26:39 pm
Heisann,

Jeg rev nylig av polstringen på dashbordet til min 1971 1302. Til min forundring oppdaget jeg at hanskeromlokket ikke fyller hele åpningen. Det er en glippe rundt hanskerommet som er litt større enn den skal være.

Er det korrekt at hanskeromlokkene til upolstrede dashbord er større?

Takk.

Mvh,
Marius
185  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan får jeg fjernet alt som er inne i tunellen? på: desember 15, 2010, 16:09:24 pm
Ja, nå har jeg tittet inn i innspeksjonsluka forran i flyndra mi. Der var det mye rust. Rusten går bakover til forbi girspaken, i alle fall.

Nå er spørsmålet. Hvordan fikser jeg dette best? Det er ikke så lett å slipe inne i der. Jeg snakket med en venn av meg. Han frarådet med på det sterkeste å skjære opp tunellen, da stålet er ca 3mm tykt, og han sa at flyndra ville slå seg hvis jeg skulle begynne å sveise igjen med så sterk varme som ble nødvendig.

Hjelp!M
186  Forum / 1302/1303 / Sv: VW 1302 + 1600cc + annen girkasse = VW 1302 S? på: desember 14, 2010, 23:56:04 pm
Sabla spennende! Jeg røsket av polstringen på min 1971 1302 i dag (ikke s). Er det noen som har et bilde av hvordan et orginalt 1302 dashbord uten polstring skal se ut, slik at jeg kan herme etter det? Glad

Takk!M
187  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan får jeg fjernet alt som er inne i tunellen? på: desember 13, 2010, 18:25:54 pm
Og det staget du nevner, er det staget fra girspaken og bakover? Viss det er det staget kan det fjernes gjennom å ta av et lokk helt fremme mellom forstillingsrørene, og tre det ut den veien. Resten sitter vel så fast at det bør bli inni tunnellen.
Jeg hadde nok satset på å sandblåse så langt man kommer til, for så å behandle med rusthindrende midler etterpå.

Det er riktig stag du snakker om. Girkassen og spaken er ute av flyndra, jeg drar i staget frem og tilbake, så kjenner jeg at det ikke glir helt fritt. det går liksom igjennom et eller annet i tunellen som gir det en myk friksjon. Stabiliserer den horisonale bevegelsen til staget. Hvilke komponenter er det staget går gjennom? Hvordan blir det å få det tilbake på plass?M
188  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan får jeg fjernet alt som er inne i tunellen? på: desember 12, 2010, 21:22:02 pm
Heisann,

Jeg renoverer bilen i vinter. Flyndra er 100% strippet med unntak av komponentene inne i tunellen.

Det er et stag, tilsynelatende noen komponenter og mange slanger for vaiere.

Problemet mitt er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme til inne i der. Må jeg kappe av tunellen og sveise den på igjen etterpå, eller er det
en annen måte?

Takk takk! Glad

Mvh,
Marius
189  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Varmekanon til salgs på: desember 09, 2010, 00:22:06 am
Er fristet.M
190  Forum / Teknisk, teori og praksis / T1: Erfaringer med å ta av og sette tilbake taktrekk? på: desember 04, 2010, 21:27:50 pm
Heisann,

Jeg vurderer å ta av taktrekket, og sette det på igjen når restaureringen av bilen er ferdig. Taktrekket er helt og fint. Derfor er jeg redd for at det skal bli satt tilbake på en dårlig måte.

Derfor lurer jeg: er det noen som har erfaring med dette, og om det er vanskelig å få det til å bli pent?Bilen er 1971 1302.M
191  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Boble 1300 Hugges på: november 29, 2010, 12:17:39 pm
Må ha bilder vettu!M
192  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 26, 2010, 11:34:03 am
TakJeg skal sjekke ut ut godset I toppen der du sier. Jeg håpet å ikke måtte bore i det området mvh å svekke konstuksjonen, men det virker logisk at jeg ville få best måling der.M
193  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 26, 2010, 00:44:17 am
jeg ser ikke poenget, dermd klarer jeg ikke å sette meg inn i problemstillingen, dermed kan jeg ikke gi anbefaling Blunker

Alt i orden.M
194  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 26, 2010, 00:43:06 am
Du ser ikke poenget, så du kan ikke foreslå noe? Den sammenhengen klarer jeg ikke riktig å forstå. Jeg må være litt dum.

Forslag fra alle tas i mot med åpne armer. Jeg må vite ved hvilken temperatur jeg skal åpne spjellene maks, og hvor på toppen jeg best mulig kan ta den målingen.

Mvh,
Marius
195  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 26, 2010, 00:38:07 am
Lang historie. Har mest noe med digitalt dashbord og modifisert kjøleblekk å gjøre. Å lage en slik termostat er svært ukomplisert hvis du kan skrive C eller ASM, har en servo, mcu og en sensor liggende.

Hvor foreslår du så at jeg monterer min føler?

Mvh,
Marius
196  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 26, 2010, 00:24:35 am
Jeg lager en digital termostat som skal kontrollere spjellene til viftehuset. For at jeg skal kunne skrive ferdig koden til mikrokontrolleren vite fra hvilken temperatur jeg skal ha maksimum kjøling.M
197  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 26, 2010, 00:02:58 am
Takk alle sammen. Veldig smart at du la ut bilde for å illustrere hvor du referer til Grelland. Smart!

Men nå er jeg litt forvirret. Hvor vil de være best å installere føleren min?M
198  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 25, 2010, 23:29:00 pm
Interessant. Hva er optimal driftstemp i det området?M
199  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilken temperatur vil jeg ha i dette området ved optimal driftstemperatur? på: november 25, 2010, 22:48:37 pm
Hvis toppene mine har ideell driftstemperatur. Altså mest ønskelig temperatur, hvilken temperatur ville dette punktet ha?



Takk.

Mvh,
Marius
200  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Redd ei Boble fra bilcross-døden på: november 10, 2010, 20:41:58 pm
Å herregud! Redd bilen fra døden noen!M
201  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 6 mnd.er gammelt skivebremsesett (4x130) fra 1302 selges til høyeste bud på: november 08, 2010, 22:00:49 pm
Da regner jeg med at disse er solgt til meg Blunker M
202  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 6 mnd.er gammelt skivebremsesett (4x130) fra 1302 selges til høyeste bud på: november 08, 2010, 21:53:14 pm
NOK900,-. Henter i Moss.M
203  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinvarmer på: november 05, 2010, 07:42:50 am
1500.M
204  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 6 mnd.er gammelt skivebremsesett (4x130) fra 1302 selges til høyeste bud på: november 05, 2010, 07:38:08 am
Jeg har et fjærbein liggende i garasjen med skiver med 4 bolter på. Hvordan vet jeg om utstyret du selger passer til disse?M
205  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: girkasser 1300-1302-1303 på: november 04, 2010, 19:15:18 pm
Hvilke koder er det på disse?

lurer jeg oxo på.M
206  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Stempelring 1641cc på: november 02, 2010, 12:58:51 pm
Hei,

Jeg trenger en stk av den midterste stempelring til mahle 1641cc støpt sylindersett.

Mvh,
Marius
207  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Trykkregulator Eberspächer BN2-bensinvarmer på: oktober 21, 2010, 20:08:02 pm
Heisann,

Jeg er på jakt etter trykkregulatorer til eberspächer bn2. Disse ser slik ut:



99.9% av disse er defekte, så jeg gir ikke så veldig mye for en, med mindre du sjekker at membranene inni er mjuke og fine.
208  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ubrukt Empi 2-tip eksosanlegg på: oktober 18, 2010, 21:52:23 pm
SOLGT!M
209  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ubrukt Empi 2-tip eksosanlegg på: oktober 18, 2010, 14:39:50 pm
Jeg (som førstemann Blunker ) er fortsatt interessert.
Send meg PM med kontonummer så overfører jeg penger!

Øivind F
Halden

Denne er mest sansynligvis solgt nå.

Mvh,
Marius
210  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ubrukt Empi 2-tip eksosanlegg på: oktober 18, 2010, 13:09:20 pm
Om dette ikke går til førstemann som allerede har meldt seg, så er jeg interessert Glad

Førstemann som betaler/henter får det. Kan sees og kjøpes i Klokkerudveien 86, Vestby kommune eller Oscarsgate 19, Oslo, på slutten av uken (henting i Oslo krever forhåndsbetaling). Jeg kan nås på tlf 402 402 00.M
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!