Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
|
183
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Hanskeromlokk, samtlige knotter, askebeger, grill, håndtak, dyser til 1971 1302
|
på: desember 19, 2010, 00:15:04 am
|
Heisann, Jeg trenger disse interiør delene: - hanskeromlokk til dashbord uten polstring - samtlige knotter til upolstret dashbord 1971 1302: Bensinvarmer, varselblink, de to til luftespellene, viskerknapp og lysene- - askebeger til upolstret dashbord. - grill som er på hver side av speedometer til upolstret dashbord - håndtak over hanskerommet - alle 5 friskluftdysene Viktig at samtlig av delene er tidsriktig til 1971 1302. Takk.M
|
|
|
185
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan får jeg fjernet alt som er inne i tunellen?
|
på: desember 15, 2010, 16:09:24 pm
|
Ja, nå har jeg tittet inn i innspeksjonsluka forran i flyndra mi. Der var det mye rust. Rusten går bakover til forbi girspaken, i alle fall.
Nå er spørsmålet. Hvordan fikser jeg dette best? Det er ikke så lett å slipe inne i der. Jeg snakket med en venn av meg. Han frarådet med på det sterkeste å skjære opp tunellen, da stålet er ca 3mm tykt, og han sa at flyndra ville slå seg hvis jeg skulle begynne å sveise igjen med så sterk varme som ble nødvendig.
Hjelp!M
|
|
|
187
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan får jeg fjernet alt som er inne i tunellen?
|
på: desember 13, 2010, 18:25:54 pm
|
Og det staget du nevner, er det staget fra girspaken og bakover? Viss det er det staget kan det fjernes gjennom å ta av et lokk helt fremme mellom forstillingsrørene, og tre det ut den veien. Resten sitter vel så fast at det bør bli inni tunnellen. Jeg hadde nok satset på å sandblåse så langt man kommer til, for så å behandle med rusthindrende midler etterpå.
Det er riktig stag du snakker om. Girkassen og spaken er ute av flyndra, jeg drar i staget frem og tilbake, så kjenner jeg at det ikke glir helt fritt. det går liksom igjennom et eller annet i tunellen som gir det en myk friksjon. Stabiliserer den horisonale bevegelsen til staget. Hvilke komponenter er det staget går gjennom? Hvordan blir det å få det tilbake på plass?M
|
|
|
188
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan får jeg fjernet alt som er inne i tunellen?
|
på: desember 12, 2010, 21:22:02 pm
|
Heisann, Jeg renoverer bilen i vinter. Flyndra er 100% strippet med unntak av komponentene inne i tunellen. Det er et stag, tilsynelatende noen komponenter og mange slanger for vaiere. Problemet mitt er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme til inne i der. Må jeg kappe av tunellen og sveise den på igjen etterpå, eller er det en annen måte? Takk takk! Mvh, Marius
|
|
|
190
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / T1: Erfaringer med å ta av og sette tilbake taktrekk?
|
på: desember 04, 2010, 21:27:50 pm
|
Heisann,
Jeg vurderer å ta av taktrekket, og sette det på igjen når restaureringen av bilen er ferdig. Taktrekket er helt og fint. Derfor er jeg redd for at det skal bli satt tilbake på en dårlig måte.
Derfor lurer jeg: er det noen som har erfaring med dette, og om det er vanskelig å få det til å bli pent?Bilen er 1971 1302.M
|
|
|
210
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ubrukt Empi 2-tip eksosanlegg
|
på: oktober 18, 2010, 13:09:20 pm
|
Om dette ikke går til førstemann som allerede har meldt seg, så er jeg interessert Førstemann som betaler/henter får det. Kan sees og kjøpes i Klokkerudveien 86, Vestby kommune eller Oscarsgate 19, Oslo, på slutten av uken (henting i Oslo krever forhåndsbetaling). Jeg kan nås på tlf 402 402 00.M
|
|
|
|