mai 06, 2024, 18:47:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er dette hullet til? Skal det være vidåpent som dette?  (Lest 1457 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mars 15, 2011, 23:54:04 pm »

Heisann,

På hver side av bilen min er det et hull som dette bak dørene der stigtrinnene møter bilen.

Lurte på:

- Hva det er til.
- Skal det stå åpen som dette? Det vil vel akkumulere fukt?

Mvh,
Marius


* hull.jpg (58.7 KB, 448x600 - vist 194 ganger.)
« Siste redigering: mars 15, 2011, 23:56:59 pm av king.oslo » Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #1 på: mars 16, 2011, 01:41:28 am »

Dreneringshull.. skal være der
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: mars 16, 2011, 10:15:27 am »

sitter orginalt ein slags plastikkplugg der og, som stenger for drit inn, men slepper vatn ut
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #3 på: mars 16, 2011, 11:51:21 am »

Og den plastikkpluggen er altid tett så derfor ruster bilen opp over stigbrettet,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: mars 16, 2011, 12:37:38 pm »

Hva er beste løsning på problemet?

Mvh,
Marius
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: mars 16, 2011, 12:43:20 pm »

Du kan nok fint kjøyra utan plugg.
Trur ikkje eldre bobler hadde plugg der?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #6 på: mars 16, 2011, 12:46:10 pm »

Hva er beste løsning på problemet?

Mvh,
Marius

Sprøyt med rustbeskyttelse invendig og la hullet være som det er nå
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mars 16, 2011, 12:53:28 pm »

Rustbeskyttelse. Mener du da type rust converter som Brunox, eller typ olje, som owatrol?

Takk.M
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 16, 2011, 13:16:56 pm »

brunox først og tectyl etterpå. blir flott som bare det ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: mars 16, 2011, 13:20:44 pm »

Hva skal tectylen være god for? Så vidt jeg har forstått er det kun en demper for objekter med stor passe som ellers ville skade grunningen. Blir vel ikke så mye steinsprutproblemer inn der? Glad
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 16, 2011, 14:05:53 pm »

Tectylen legger ett fint beskyttende lag, og vil bare gjøre godt, så lenge du som Anders(dewil) sier behandler med brunox først, evt også dda grunning(primer) underst, som du mest sannsynlig bruker Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: mars 16, 2011, 14:32:20 pm »

Så greit da! Takk for info.M
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #12 på: mars 16, 2011, 15:01:04 pm »

Har du soltak så må du ha disse hullene for de bakre dreneringene ender over der Sjokkert
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: mars 16, 2011, 16:07:37 pm »

Ta ut baksetet og ta av intriørpanelet baki der. spray nedi godt med mike sander feitt so har det fått optimal beskyttelse (mike-sander.no)
Skal du mala over brunox so e da lurt å matta den ned litt fyrst
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #14 på: mars 16, 2011, 17:47:41 pm »

Hva skal tectylen være god for? Så vidt jeg har forstått er det kun en demper for objekter med stor passe som ellers ville skade grunningen. Blir vel ikke så mye steinsprutproblemer inn der? Glad
Ville ikke benyttet Tectyl, men heller en hulromsvæske som ikke blir "tørr". Finnes mange fine typer.
Tectyl vil skjule alle rustdannelser, mens hulsromsvæske vil du kunne se om det ruster under.. Mener den jeg brukte heter Dinitrol eller noe slikt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!