VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: VegarSkjulestad på november 17, 2010, 11:55:55 am



Tittel: Spaker
Skrevet av: VegarSkjulestadnovember 17, 2010, 11:55:55 am
er jo 2 spaker ved siden av førersete som styrer hver sin funksjon.. husker ikke helt hva de var til :P
noen som kan fortelle meg greit hva de er til ? ;P


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: Erlend / bug66november 17, 2010, 12:10:53 pm
Spjel til varme fra varmepottene


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: VegarSkjulestadnovember 17, 2010, 12:14:20 pm
ååja, sånn at kanskje jeg får litt lunk i varmeappratet? :P
forrige eier sa at det kom litt eksos inn i bilen ved bruk av varmeapparetet, er det noe som lett kan fikses tro?


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: Rikardnovember 17, 2010, 12:22:28 pm
Den spaken nærmest passasjersetet åpner spjellene på varmepottene!
Den spaken nærmest førersetet åpner spjellene under baksetet ;)

Ang eksoslukt så kan det skyldes forskjellige ting, dårlige pakninger, dårlig bakpotte, eller dårlig varmepotter ;)


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: VegarSkjulestadnovember 17, 2010, 12:25:28 pm
ookei :P ved bytte til effektanlegg, skal man da bruke de gamle varmepottene, eller er disse med ?  ??? håper dere bærer over med alle disse dumme spørsmål :P


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: Rikardnovember 17, 2010, 23:21:22 pm
Det kan du egentlig bestemme selv! Ikke dumt å investere i nye når du først har ting ifra hverandre ;)


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: Pannovember 18, 2010, 00:23:07 am
Merk at hvis du vil ha skikkelig varme i bilen, er det best å kjøpe et par originale varmepotter i bra stand. Repro-varmepottene gir ikke like god varme.


Tittel: Sv: Spaker
Skrevet av: Formula Veenovember 18, 2010, 14:39:59 pm
Når jeg satte på CSP supercompetition, byttet jeg til CSP sine varmepotter. Funker bra, men er dyrt.

CSP Big Bore Heat ExchangerMatching up to the CSP Python exhaust system we can offer you our CSP heat exchanger exclusively in a production standard finish with a variety of pipe outer diameters, which we manufacture by hand.

As a result it is possible for the first time to drive with a high-performance exhaust system without having to forego the comfort of a production standard heating system.

 Further features of the CSP heat exchanger include:

- stainless steel J-pipes with particularly thick flanges for optimal sealing

- ceramic coating for outstanding corrosion and temperature resistance (->1.100°C)

- available with pipe outer diameters of 38mm, 42mm, 45mm, 48mm

- a matching copper seal and special nuts with 10 mm width across flats are included in the delivery package
Manufacturer: Custom and Speed PartsPrice in GBP:

Prices between: £229.95 - £259.95 Incl VAT (EU)

£229.95 Incl VAT (EU)
£195.70 Excl VAT Please make your selection:SIZE:   38mm 42mm 45mm 48mmSIDE: