1832
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinmåler. Elektrisk 6V.
|
på: februar 07, 2009, 12:06:00 pm
|
Hmmm. Får lete videre. Det enkleste hadde jo kansje vært om de som kom i 62 hadde eksistert i en elektrisk utgave også! Har plata som skal stå på høyre siden av rattet ferdig med hull til måler liggende en plass.
|
|
|
1833
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinmåler. Elektrisk 6V.
|
på: februar 06, 2009, 23:12:28 pm
|
Jukks og bedrag utgave av "dehne" måleren. Er jo et alternativ. Flere ideer der ute? Så bla en link her et sted til en anonse på FINN. Rund 6volt elektrisk måler til T2. Kan den brukes tro??
|
|
|
1834
|
Forum / Problemløseren / Bensinmåler. Elektrisk 6V.
|
på: februar 06, 2009, 22:21:30 pm
|
Jeg kjøpte en bensintank på scc til 58 modelen min. Denne kjøpte jeg kun fordi den hadde en spesiell forlenger av påfyllingsrøret med utluftingsslange og tanken har ferdig montert sensor til bensinmåler. Problemet er bare at denne er elektrisk og ikke virebasert slik som på målerene som kom på 62 modellen. Noen som vet hva slags måler jeg kan bruke som er relativt tidsriktig til en 58 model?? Bilen har selvfølgelig 6 volt elektrisk. PS: Tanken er metallicrød og har stått i en svensk splitt boble (samme farge som tanken) som kjørte på scc. Håper at litt av efekten fra den bilen sitter i dan gamle bensintanken........
|
|
|
1837
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: smale sommerdekk
|
på: februar 05, 2009, 19:59:00 pm
|
har fått tak i 135/70-15 og det er jo et par prosent lavere enn 125r15 så da hopper jeg over:)
125R har en sidehøyde på 100 mm 135/70 har en sidehøyde på 94,5 mm Jeg har 165/50 på min og de er 82,5mm høye. Disse finnes også i 45 profil som bare er 74,25mm høye! Lavere enn dette tror jeg ikke du kommer. De sistnevnte dimensjonene får du hos dekkonline. Jeg hadde 145/65 før og tro det eller ei men bilen ble utrolig mye mere stabil når jeg gikk opp til 165 bredde! Skal med andre ord ikke mye til! Har også prøvd en annen boble med 135/70 dekk og der mener jeg også at jeg kunne kjenne forskjell på 145 dekka som jeg hadde da. Smale dekk er praktisk i forhold til senking men ikke spesielt gode å kjøre på.
|
|
|
1838
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 Sambabus
|
på: februar 05, 2009, 19:55:21 pm
|
Jeg er også i tenkeboksen mht senkeløsninger for min splittbuss; flippede spindler eller senkeforstilling? IRS eller svingaksel bak? Men den skal i alle fall ha 5x205 og skiver foran Keep us posted Begge deler foran! Spindler alene er ikke nok!
|
|
|
1839
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte tilbake til korte aksler, howto.....
|
på: februar 05, 2009, 17:42:33 pm
|
Fjærplatene på en bil med korte og en med lange aksler er likt plasert på bilen. De lange akslene bygger videre utover på utsiden av fjærplatene (hvis du forstår). Er vel egentlig bare selve akselene og akselrørene som må byttes.
|
|
|
1840
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: februar 05, 2009, 12:04:22 pm
|
Nesten ferdig med prosjektet! Pust..... Har nå kappet og gjenget styrestagene samt glassblåst disse og sveiset på en liten praktisk detalj på begge stagene (bilder kommer når de er helt ferdige) . Disse skal nå leveres til "Olsens tekniske center" i skien for å få en runde med el-zink belegg. Planen min var egentlig å lage helt nye stag av rustfritt (som skulle poleres) men siden jeg da måtte laget de av masivt ble dette skrinlagt. De blir jo blanke nå også, men ikke som jeg hadde ønsket. Kansje blir det krom når bilen en gang skal restaureres ordentlig. Forøvrig er de nye spindlene montert med nye kingbolter og leddbolter. Nye forbedrede støtdemper bolter er dreid og er sendt sammen med styrestagene til "Olsen's". Skal bli godt å få denne hjem så jeg slipper å bekymre meg for at noen andre på jobben skal skumpe til "kunsten" og den havner i betongen! Det hadde vært krise.
|
|
|
1841
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 5/205 felger utenom det vanlige ø.kjøpt
|
på: februar 05, 2009, 09:17:46 am
|
Utrolig at ingen kjøper empi felgene! 10 ganger så fete som repro, real deal med sjel!
Lobo da! Empi 5 er ALDRI kult! Men som orginale er de jo en artig kuriositet, men det er jo også et ihjelprøvd design å sette på ei boble. Det ser liksom fint/pent ut, men aldri noe mere enn det. Skal bobla "avsnillifiseres" som jeg har lest her tidligere så bør det nok andre hjul til.
|
|
|
1842
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 Sambabus
|
på: februar 05, 2009, 09:04:13 am
|
Ække sikkert at det var deg SplitMan refererte til i dette innlegget. Tror neppe du har gjort noe galt Men jeg derimot.......
|
|
|
1853
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: sommerbil
|
på: februar 01, 2009, 21:53:23 pm
|
Det går å korte 4" (101,6mm) uten å røre karoseriet hvis bilen har en relativt urørt front. Sett tårnene helt på enden av rørene og lag disse i 6mm plate, gjerne med en liten avstivende "knekk".
|
|
|
1854
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: sommerbil
|
på: februar 01, 2009, 21:48:38 pm
|
ja har lært mye ta å se på sia di, greit med litt fremgangs måte å sånn . ble bra detta med en sveis å greier he he. ska se hvordan den blir på bilen. ska prøve å gjøre den ferdig denne uka som kommer. Noe som er veldig viktig er å ikke helsveise deler som ikke MÅ helsveises. Jeg har kun helsveiset selve rørene. Feks ikke helsveis når du flytter de to festejerna. Skal ingenting til før forstillinga blir som en banan hvis du sveiser for mye på disse. Stålet kryper under sveisen. Er viktig at rørene er så rette som mulig! Blir den skakk må du til å varme på motsatt side av der du har sveiset. Mye lettere å gjøre det riktig med en gang
|
|
|
1857
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: januar 31, 2009, 12:23:29 pm
|
Kjøpte spindler av unneberg. "Tilbudstypen" som kostet 1400,- for parret sist sommer. Disse er for linkpin og tromler. De bygger 12,5 mm pr side i forhold til de orginale spindlene. Dette viste jeg når jeg kjøpte de og det er nettop derfor jeg korter 5". Planen var å korte 4" uten droppspindler, men så ballet deg seg litt på. Likte ideen om at det kun var karoseriet som skulle hindre meg fra maks senk. Derfor har jeg også "snudd" hullene til styreledda i spindlene for å unngå konflikt melom styrestag og tank ved max senking. Tror ikke bilen kommer til å senkes så mye at det ville blitt noe problem uansett, men det er gøy å ha muligheten
|
|
|
1858
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: januar 31, 2009, 09:43:40 am
|
Du er flink! Når har du tenkt å få montert den på den rustne stygge bilen din da? Gleder meg til å se resultatet! Håper å få den på i løpet av mai. Den rustne stygge bilen står desverre på en låve til vinterlagring da jeg mangler garage hjemme og ikke tok meg råd til å leie verkstedsplass til den i vinter. Angrer nå gitt. Ang svingradius så blir den nok dårligere enn orginalt, men med senkespindler så blir bare innkortingen fra spindel til spindel på 4". Så bygger BRM hjula 45mm lengere ut enn de orginale stålfelgene, men de er også en halv tomme bredere. Så alt i alt blir det nok ikke så gæli.
|
|
|
|