mai 22, 2024, 06:39:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stor motor med std. forgasser! :)  (Lest 2409 ganger)
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« på: oktober 24, 2010, 19:14:11 pm »

Dette må jo være ypperlig når du skal vise bilen på EU eller på biltilsynet Gliser

http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=true

Uansett så er det imponerende med de effekter på orginalforgassere..
Uten at jeg har peil på trim, tenker jeg først; vil ikke den gå varm pga. mager blanding med  for liten forgasser?Hæ
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 24, 2010, 19:18:44 pm »

Og 208nm på 2650 omdreininger  Gliser bussmotor!
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 24, 2010, 19:57:53 pm »

ikke så uvanelig i usa med 1776-2332 med 34 pict på bajaer og andre offrodere som vil ha moment Sjokkert
Loggført
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 25, 2010, 19:17:14 pm »

RL; regnet med at du så på denne..
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 25, 2010, 19:43:28 pm »

Dette må være en knall motor for å stille opp på "std. 1600" på SCC  Osteaktig  Gliser

Jeg vet at Kjell Gudim hadde en type 3 som han kjørte med i veteran rally for en del år siden og danka ut alle i samme klasse da den hadde "standard" motor. Problemet var vel at de fant ut at denne "standard-motoren" hadde vært innom Kjell Aaen og hadde nå blitt en "STOR 1500S". (husker ikke i farta hvor stor den var)
« Siste redigering: oktober 25, 2010, 19:50:08 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 27, 2010, 18:30:23 pm »

Tror Gudims motor var 2,1 eller 2,3.
Den var visst også "litt" grovere i målet enn en std 1500S...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 30, 2010, 08:30:36 am »

Men er det noen som kan svare på om det blir for lite suppe,og motor ikke går for varm Hæ Hæ
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 30, 2010, 09:46:27 am »

Må nok dyse'n om, så blandinga blir riktig. Går den for varm, er blandinga feil, ikke at forgasseren er for liten. Med liten forgasser, er det toppregisteret som lider, mens bunn og mellomregister skal være sterkere enn med en større forgasser. Det har med strømningshastigheten i forgasseren på det turtallet du vil ha kreftene.

Det var hovedteorien, og så er det mange meninger rundt dette.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 12:25:52 pm »

Så hvis jeg monterer 2doble 36delorto  og en mild kam i min 2,2l og dyser denne "riktig" så vil jeg få en motor med ganske bra bunndrag og lite guts i toppen??
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #9 på: mai 02, 2011, 21:42:22 pm »

løfter denne tråden jeg, veldig nysgjerrig på om noen har tips å komme med angående en enkel gasser på en 2,2l motor, ønsker moment da den skal brukes i buss
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!