mai 14, 2024, 00:48:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ford forgasser?  (Lest 1001 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: august 05, 2012, 10:46:08 am »

Mener at jeg en gang i tia hørte noen nevne at det ble brukt forgassere fra ford sierra eller noe for trim av 1600 luftkjølt motor. Noen som kjenner til dette? Hvilke gassere er brukt til slikt?
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: august 05, 2012, 18:06:07 pm »

Vil tippe det er Weber DGV 32/36 totrinnsgasser det er snakk om. Kjører med to slike på min. DGV er speilvendte av de som normalt midtmonteres på boble (DFV).
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #2 på: august 06, 2012, 19:17:09 pm »

Da får jeg snoke litt hos neboen som driver med ford:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6115
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 06, 2012, 20:54:12 pm »

Her en motor som Fommern brakte til meg engang og jeg satte en 32-36 progressiv weber på. Ble vel solgt videre i en av bilene han eide engang. Sikkert noen som drar kjensel på denne motoren tenker jeg...


* 1600m3236red.jpg (76.61 KB, 640x601 - vist 130 ganger.)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: august 07, 2012, 07:07:26 am »

Og det er nok en DFV. Ser det første/minste løpet på gasseren er nærmest viftehuset. Viss man finner en DG(A)V fra en Ford har den første spjell bakerst, og man må lage noe vippe greier for å få riktig bevegelse på wire/spjell.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6115
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 07, 2012, 08:01:00 am »

Svein T: Hadde du 2 "slike" på en Type 3 motor? Mener å ha hørt noe om det...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #6 på: august 07, 2012, 08:11:29 am »

jeg hadde en 1700 914 motor med 2 slike. Ble solgt til Bergen i sist århundre. Liggende vifte og tillhørende innsug og allt:)
Loggført

Mvh

Marius
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: august 07, 2012, 21:22:05 pm »

Er en type 3 motor i Bajaen som har disse, ja. Hjemmelagde innsug og modifisert originalstag.
Dette er DGAV og A står vel for at det var vannvarmet choke og viss det er E er det elektrisk choke. Kjører uten choke, og det går også helt greit siden det kun er sommerbil.


* 1.JPG (130.24 KB, 1024x680 - vist 112 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!