mai 14, 2024, 05:40:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SUGETURBO...  (Lest 1475 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: august 06, 2012, 07:45:57 am »

Tjobing, ser at mange dragstere borte i bl.a junaiten, kjører med store holleys og turbo. men hvordan funker dette på en gateræser???
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 06, 2012, 07:52:20 am »

Er det ikke like greit å bygge sprut?

Lettere å holde styr på tenning og bensin.
Bedre justering.
Bensin kun rett i ventilene.
Mulig å bygge så du kan lukke motorlokket.
Vi kan da vel bedre en amerikanarane?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #2 på: august 06, 2012, 08:02:40 am »

Tjobing, ser at mange dragstere borte i bl.a junaiten, kjører med store holleys og turbo. men hvordan funker dette på en gateræser???
Om en 10-11 dager får vi svar på det
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #3 på: august 06, 2012, 08:24:57 am »

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Tjobing, ser at mange dragstere borte i bl.a junaiten, kjører med store holleys og turbo. men hvordan funker dette på en gateræser???
Om en 10-11 dager får vi svar på det
Loggført

ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #4 på: august 09, 2012, 11:46:49 am »

OK Hæ
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sti
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: august 09, 2012, 17:44:16 pm »

Osteaktig
« Siste redigering: august 09, 2012, 17:46:57 pm av Sti » Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 09, 2012, 18:51:24 pm »

Da du snakker om gateræser her og ikke drag.bil, så har jeg ett spørsmål...  Hvorfor har ingen av dagens fabrikkproduserte biler sugeturbo?  Blunker

Turbo og sprut er vel to ting som hører sammen. Glad
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: august 09, 2012, 19:32:44 pm »

Ron Lummus sa vel det som er verdt å si om sugeturbo på SCC for noen år siden. it works ok for a all out drag car and up to approx 500-550hp but if you want control and more hp you need EFI/ECU CSP Ghia'en er jo et godt eksempel på hvor bra en sugeturbo kan fungere og kanskje også på hans påstand.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1904
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: august 09, 2012, 21:16:18 pm »

Godt innlegg Kalle , vet bare ikke helt hva du prøver å si Hæ?
Foreslår derfor for egen regning:  å tenke bort fra dette nå , da det finnes plenty av gode kontrollsystemer og annet som ivaretar trykkturbosystemer  ... Sugeturbo fungerer men blir ikke billigere om det var tanken ....

Mvh
« Siste redigering: august 09, 2012, 21:21:22 pm av Sonic » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!