mai 14, 2024, 13:29:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Camber compensator  (Lest 840 ganger)
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« på: juli 31, 2014, 22:13:47 pm »

Ønskes kjøpt helst før scc, eller evt tas med til scc...
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 31, 2014, 22:47:08 pm »

Noe som fungerer mye bedre (spesielt om bilen er senket) er et vanlig stabstag.
Hotshop har til både svingaksel og irs
http://folkevogn.no/index.php/butikk/kategori/1112-stabstag-foringer
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 01, 2014, 18:08:21 pm »

Har du prøvd begge typer Anders?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #3 på: august 01, 2014, 18:56:35 pm »

Takk for tips, skal tenke litt på det
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: august 01, 2014, 22:09:26 pm »

PM
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 01, 2014, 22:21:14 pm »

Har du prøvd begge typer Anders?
Nei desverre ikke, men jeg har forhørt meg med flere som har testet. Var selv på jakt etter cambercompensator, men siden min bil er lav og måten den er designet på (som en bladfjær på tvers, skrudd i girkassa) funker den dårlig til mitt bruk da den vil stå i spenn.
Uansett er et stabstag en mer riktig vei å gå da den så og si er passiv når bilen fjærer men er kun i funksjon når man svinger. Det gir en behagelig kjøretur rett frem men skaper sportslig følelse og god veiholdning ved sving.  

Konstruksjonen er enklere og mer moderne med et stabstag, om det er positivt eller negativt veit jeg ikke, da meningen om utseende og tidsriktighet er ofte en faktor med gamle biler.

Da compensatoren dukket opp var den selvsagt et vidunderlig produkt som ga Porsche raskere tider rundt Ringen.

Er det best mulige kjøreegenskaper man er ute etter, da velger man et stabilisatorstag. (gjerne et justerbart)

Er man ute etter noe bedre kjørbarhet med originalbilen, tidsriktighet, historie osv så er cambercompensatoren en sikker vinner.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!