mai 11, 2024, 21:47:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips til demont av fjærplater.  (Lest 915 ganger)
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« på: januar 12, 2012, 21:18:57 pm »

Hei. Skal demontere fjærplatene på en bil med svingaksel, for å sandblåse og pulverlakkere de. Er det bare å slakke de av for så å merke de før jeg plukker de av? Er redd noe flytter på seg og at jeg får problemer med å sette det sammen riktig. Er ganske så fersk med boblemekking  Glad
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 12, 2012, 21:47:15 pm »

Hei..
Sett et riss over både torsjonsstav, og fjærplate. Da er det bare å sørge for at de ikke løsner innerst, så er det en enkel sak..
Skulle du være uheldig, og rote det til, så finnes det fine skjemaer på åssen dette settes opp igjen.. Glad
Petter'n.
Loggført

justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: januar 12, 2012, 23:10:17 pm »

ja bare bruk et brekkjern/stor skrutrekker å vipp fjærplata av den kanten den ligger på. så kan du merke der plata "henger" husk også forskjell på høyre/venstre torsjonstav vis du skal ta ut de også
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: januar 13, 2012, 13:53:00 pm »

Ok, skal prøve å få av fjærplata uten å flytte på torsonstaven innerst. Så det er bare å lage et riss i enden på taven og et på fjærplata, så stemer det når jeg monterer sammen igjen? Takker for svar  Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!