mai 03, 2024, 15:05:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2.0 CJ ikke helt pigg  (Lest 898 ganger)
Flemming
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« på: juni 14, 2010, 18:10:04 pm »

Jeg har en CJ 2.0 som sitter i en transporter 1978 motoren stopper i tomgang, samt fyrer av noen "sotkuller" ut av eksosen med et bang!!! Når jeg kjører bilen går den i 60-80 km/t

Har noen tips på hva som kan være galt? Går den på to sylinder .... suges det for mye luft inn??

Fint, hvis noen kunne komme med noen tips

vh Flemming
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: juni 14, 2010, 19:07:59 pm »

Hei.
La motoren bli kald, så starter du den og lar den gå på de to eller tre sylindrene i ett minutt.
Stopp den, og kjenn forsiktig på eksosrørene (Eller kjøp Biltema sin IR måler) hvilken som er kaldere enn de andre.
Så tar du pluggen ut fra den som er kaldest, tar bilde av den og poster på forum her. Ut i fra bildet vil du sikkert få en del forslag.
(Kan være lekkasje, luftfilter, plugger, stift, forgasser, tenning, ventiler.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: juni 14, 2010, 19:50:02 pm »

Lenge siden forgasserne er overhalt?
Tror det gikk ut et skriv om at de skulle overhales hver 30.000 km.

Edit: sjekk at choken ikke ligger på når motoren er varm.
« Siste redigering: juni 14, 2010, 22:40:40 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #3 på: juni 14, 2010, 20:49:49 pm »

sjekk alle vacumslanger pleier å være pill råttne på en sånn sjekk og forvarming på luftfilteret dem har en tendens til å ise i innsugene og.sjekk dette så ta det der i fra.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #4 på: juni 14, 2010, 22:18:48 pm »

plugger og rotor/fordelerlokk Hæ
Høres ut som du har dårlige plugger Glad
Ta ut en og stikk på din lokale forhandler av plugger og kjøp et sett nye, je hadde i alle fall begynt med det Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!