behandling av bensintank?

(1/3) > >>

Engedal vw67:
Hei!
har en gammel bensintank som har stått med ca 2-5 liter bensin ca 10år.
rustet å stygg tankt, hva bør gjøres?
fins det noe å rense den med innvendig?
hva kan den eventuelt lakkes med? vanlig lakk?

:)

westcosta:
Kjøpe ny tank eller bruke dette..  ;D
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25&products_id=973

Riisern:
Evt kandu ta et triks jeg leste her inne og benyttet på tanken i bigen jeg har satt sammen. Den hadde stått tom i 10 år uten tanklokk i 9 år. Starta med å steame tanken innvendig. Der etter putta jeg inn en kjettingstump på ca 1 meter, og pøste på riklig med wd40 inn i tanken. Så starta jeg å riste, og riste, og riste. Helt til den ble blank og pen, da steamet jeg den igjenn innvendig og lot den tørke godt i et varmt rom slik at all vann fordampet. Ble god som ny innvendig.

Kjell Roar:
Sitat fra: Riisern på april 21, 2012, 05:10:12 am

Evt kandu ta et triks jeg leste her inne og benyttet på tanken i bigen jeg har satt sammen. Den hadde stått tom i 10 år uten tanklokk i 9 år. Starta med å steame tanken innvendig. Der etter putta jeg inn en kjettingstump på ca 1 meter, og pøste på riklig med wd40 inn i tanken. Så starta jeg å riste, og riste, og riste. Helt til den ble blank og pen, da steamet jeg den igjenn innvendig og lot den tørke godt i et varmt rom slik at all vann fordampet. Ble god som ny innvendig.


Og hvis du ikke har lyst til å stå å riste, lån en sementblander og surr den fast.

Trykk on  ;D

-57Oval:
Kjøp tank sealer kit fra gasolin, det har jeg gjort funker utmerket

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side